Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na sajmu u Hannoveru trinaest hrvatskih proizvođača parketa

Autor: Biserka Ranogajec
14. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Hrvatski parketari na Domotexu, sajmu podnih obloga, izlažu na štandu površine 550 kvadrata

Proizvodnja parketa u Njemačkoj je u prvih šest mjeseci 2007. godine povećana 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu i njihova je potražnja također u porastu. No domaći proizvođači strahuju da bi rast cijena sirovog drva i energenata mogli usporiti taj pozitivan trend. U posljednje vrijeme drvo je na njemačkom tržištu poskupjelo 30 posto pa se očekuju i veće cijene parketa od 5 do 7 posto, što je dobar znak i hrvatskim parketarima koji sudjeluju na Domotexu, međunarodnom sajmu podnih obloga koji se od 12. do 15. siječnja održava u Hannoveru. Naši proizvođači koji proizvedu godišnje oko pet milijuna četvornih metara parketa posebnu pozornost posvećuju tržištima EU, osobito Njemačke, koja je oduvijek predstavljala vrh tržišne potražnje. Daniel Smiljanić, direktor Pan parketa i predsjednik Odbora za sajmove udruženja drvoprerađivača pri HGK, kaže kako od svih sajmova u posljednjih osam godina, koliko na njima zajednički nastupaju hrvatski proizvođači, nije zabilježen u prva dva dana tako velik broj posjetitelja. Osim sadašnjih poslovnih partnera, za parkete iz Hrvatske posebice su se zanimali Turci, Izraelci i Grci. Njegova tvrtka Pan na tim tržištima već radi što dokazuje, naglašava Smiljanić, prepoznatljivost i prihvaćenost kvalitete parketa Pan. Tvrtka inače izvozi 80 posto od ukupne proizvodnje, što je u 2007. iznosilo oko 4 milijuna eura. Na zajedničkom izložbenom prostoru, koji se od nekadašnjih 80 četvornih metara povećao na više od 500, ove godine nastupaju još DIP Karlovac d.d., Drvoproizvod d.d., Solidum Žužić d.o.o., PPS Galeković, Lipa d.o.o., Pana d.o.o., Mopar d.o.o., Spačva d.d., Arkada d.o.o., Mijo Veneers d.o.o. i Parketi Požgaj d.o.o., dok Exportdrvo nastupa samostalno. Nastup hrvatskih izlagača na Domotexu, koji je sa stajališta naših proizvođača najznačajniji svjetski sajam podnih obloga, organizirali su Ministarstvo poljoprivrede, točnije Uprava za drvnu industriju, te HGK koji je jučer u paviljonu 9 organizirao Hrvatski dan.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Marijan Kavran, pomoćnik direktora Sektora poljoprivrede HGK, rekao je: “Domotex predstavlja stabilnu sajamsku manifestaciju koja svojom stručnošću i poslovnom atraktivnošću privlači mnoštvo potencijalnih kupaca pa samim time ostaje i dalje jedan od marketinških prioriteta hrvatskih parketara. S obzirom na realizaciju aktivnosti izvozne ofenzive, ostvareni rezultati naših parketara potvrđuju da prerada drva ulazi u red rijetkih izvozno orjentiranih gospodarskih grana s ostvarenim suficitom. Ukupni izvoz drvnog sektora je u 2007. godini dostigao gotovo milijardu USD, a ohrabruje što se udio finalnih proizvoda od drva stalno povećava.” Zdravko Požgaj, predsjednik Grupacije drvo u graditeljstvu pri HGK, koja okuplja više od 50 proizvođača, također smatra ovogodišnji nastup na sajmu zapaženim, ali dodaje da su našim parketarima velika konkurencija proizvođači iz Kine koji proizvode oko 200 milijuna kvadrata raznih podova. Posebno je kupcima zanimljiv parket od bambusa koji je u odnosu na naš od slavonskog hrasta ipak mnogo manje kvalitetan jer nema, kako reče Požgaj, “toplinu ugođaja i izgleda, ali je interesantan najviše zbog niske cijene jer bambus naraste za pet do šest godina”. I slavonski hrast je poznat, ali njegova cijena je u porastu pa parketari teško konkuriraju proizvodima koji dolaze s Istoka, rekao je Požgaj i dodao da su naše cijene zbog prejake kune i stalnih poskupljenja previsoke. Požgaj u svoje dvije tvrtke, koje zapošljavaju ukupno 300 ljudi, u 2007. ostvario je oko 100 milijuna kuna ukupnog prihoda od čega je oko 70 posto realizirano u inozemstvu. Najveći kupci bili su iz Italije, Švicarske, Austrije i Njemačke te skandinavskih zemalja.

Proizvodnja parketa u Njemačkoj je u prvih šest mjeseci 2007. godine povećana 4,2 posto u odnosu na prethodnu godinu i njihova je potražnja također u porastu. No domaći proizvođači strahuju da bi rast cijena sirovog drva i energenata mogli usporiti taj pozitivan trend. U posljednje vrijeme drvo je na njemačkom tržištu poskupjelo 30 posto pa se očekuju i veće cijene parketa od 5 do 7 posto, što je dobar znak i hrvatskim parketarima koji sudjeluju na Domotexu, međunarodnom sajmu podnih obloga koji se od 12. do 15. siječnja održava u Hannoveru. Naši proizvođači koji proizvedu godišnje oko pet milijuna četvornih metara parketa posebnu pozornost posvećuju tržištima EU, osobito Njemačke, koja je oduvijek predstavljala vrh tržišne potražnje. Daniel Smiljanić, direktor Pan parketa i predsjednik Odbora za sajmove udruženja drvoprerađivača pri HGK, kaže kako od svih sajmova u posljednjih osam godina, koliko na njima zajednički nastupaju hrvatski proizvođači, nije zabilježen u prva dva dana tako velik broj posjetitelja. Osim sadašnjih poslovnih partnera, za parkete iz Hrvatske posebice su se zanimali Turci, Izraelci i Grci. Njegova tvrtka Pan na tim tržištima već radi što dokazuje, naglašava Smiljanić, prepoznatljivost i prihvaćenost kvalitete parketa Pan. Tvrtka inače izvozi 80 posto od ukupne proizvodnje, što je u 2007. iznosilo oko 4 milijuna eura. Na zajedničkom izložbenom prostoru, koji se od nekadašnjih 80 četvornih metara povećao na više od 500, ove godine nastupaju još DIP Karlovac d.d., Drvoproizvod d.d., Solidum Žužić d.o.o., PPS Galeković, Lipa d.o.o., Pana d.o.o., Mopar d.o.o., Spačva d.d., Arkada d.o.o., Mijo Veneers d.o.o. i Parketi Požgaj d.o.o., dok Exportdrvo nastupa samostalno. Nastup hrvatskih izlagača na Domotexu, koji je sa stajališta naših proizvođača najznačajniji svjetski sajam podnih obloga, organizirali su Ministarstvo poljoprivrede, točnije Uprava za drvnu industriju, te HGK koji je jučer u paviljonu 9 organizirao Hrvatski dan.

Marijan Kavran, pomoćnik direktora Sektora poljoprivrede HGK, rekao je: “Domotex predstavlja stabilnu sajamsku manifestaciju koja svojom stručnošću i poslovnom atraktivnošću privlači mnoštvo potencijalnih kupaca pa samim time ostaje i dalje jedan od marketinških prioriteta hrvatskih parketara. S obzirom na realizaciju aktivnosti izvozne ofenzive, ostvareni rezultati naših parketara potvrđuju da prerada drva ulazi u red rijetkih izvozno orjentiranih gospodarskih grana s ostvarenim suficitom. Ukupni izvoz drvnog sektora je u 2007. godini dostigao gotovo milijardu USD, a ohrabruje što se udio finalnih proizvoda od drva stalno povećava.” Zdravko Požgaj, predsjednik Grupacije drvo u graditeljstvu pri HGK, koja okuplja više od 50 proizvođača, također smatra ovogodišnji nastup na sajmu zapaženim, ali dodaje da su našim parketarima velika konkurencija proizvođači iz Kine koji proizvode oko 200 milijuna kvadrata raznih podova. Posebno je kupcima zanimljiv parket od bambusa koji je u odnosu na naš od slavonskog hrasta ipak mnogo manje kvalitetan jer nema, kako reče Požgaj, “toplinu ugođaja i izgleda, ali je interesantan najviše zbog niske cijene jer bambus naraste za pet do šest godina”. I slavonski hrast je poznat, ali njegova cijena je u porastu pa parketari teško konkuriraju proizvodima koji dolaze s Istoka, rekao je Požgaj i dodao da su naše cijene zbog prejake kune i stalnih poskupljenja previsoke. Požgaj u svoje dvije tvrtke, koje zapošljavaju ukupno 300 ljudi, u 2007. ostvario je oko 100 milijuna kuna ukupnog prihoda od čega je oko 70 posto realizirano u inozemstvu. Najveći kupci bili su iz Italije, Švicarske, Austrije i Njemačke te skandinavskih zemalja.

80 posto izlagača izvan Njemačke

Na međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex u Hannoveru u 12 paviljona (97.083 četvornih metara) izlaže 1442 izlagača iz 60 zemalja svijeta, od čega je 80 posto izlagača izvan Njemačke. Ovogodišnji sajam je u odnosu na 2007. veći oko 10 posto. Milan Galić, predstavnik Deutsche Messe u Zagrebu, kaže da 13 hrvatskih izlagača nastupaju u dva paviljona s parketima i ostalim vrstama drvnih podova iako sajam okuplja i proizvođače tepiha, tapisona, laminata, elastičnih i ostalih vrsta podloga. Uz to, na sajmu izlažu i proizvođači ljepila, lakova te ostalog pribora za ove industrije. Prve godine organiziranog zajedničkog nastupa bilo je osam naših proizvođača, ali su se iz godine u godinu povećavali izložbeni prostori.




Autor: Biserka Ranogajec
14. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close