Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U Istraturistu sezona zaključena, počela priprema za novu

Autor: Agneza Urošević
19. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Povećanje prihoda za 11 posto pokazuje da visoka ulaganja posljednjih nekoliko godina daju rezultate

Umaški Istraturist upravo zatvara većinu svojih čvrstih objekata. Tijekom cijele godine radit će naizmjence hoteli Sol Umag i Sol Istra Garden, koji su sadržajima ponude (wellness, fitnes, spa, konferencijski programi) prilagođeni boravku gostiju i tijekom zimskih mjeseci, kao što je, primjerice, program Wellness day koji započinje predstojećeg vikenda u tri hotela s vrhunskom wellness ponudom ili “Noć vještica” početkom studenoga, razni kongresi, sportski susreti. Kampovi su zatvoreni još krajem rujna. Zato je nakon burnih ljetnih događanja turizma sad došlo vrijeme sabiranja rezultata, analize učinjenog i pripremanja za iduću sezonu. “Višegodišnje investicije u kvaliteti i sadržaj ponude, uz inovativne metode i nove tehnologije prodaje omogućili su Istraturistu povećanje prihoda za 11 posto u odnosu na lani, odnosno u prvih devet mjeseci ostvarena su 333 milijuna kuna. U tom je razdoblju zabilježen i znatan porast profitabilnosti, udio GOP-a u prihodima iznosi 44,7 posto uz porast od 1,3 posto. Rast bilježe i EBIT i EBITDA, a raste i njihov udio u prihodima, EBIT-a za 2,2 posto, a EBITDA za 3,1 posto. Ipak na konačnu neto dobit znatno će utjecati trošak razvoja, kamata i amortizacija, kao i obveza poreza na dobit. Stoga je već sada jasno da iako će se konačni rezultat znati završetkom poslovne godine, neto dobit neće bitno odstupati od prošlogodišnjeg ostvarenja”, komentira još nepotpune rezultate predsjednica Uprave Istraturista Gordana Tomičić. Povećanje broja noćenja za pet posto (uz smanjenje kapaciteta) u odnosu na prošlu godinu, te prihoda za 11 posto, podatci su koji govore da visoka ulaganja posljednjih nekoliko godina u nove kapacitete visoke kategorije, te poboljšanje kvalitete u svim segmenatima turističke ponude već daju rezultate. Naime, do kraja glavne sezone u hotelskom smještaju ostvareno je 550.000 noćenja ili 9 posto više nego u istom lanjskom periodu, a u kampovima 700.000 noćenja ili rast od 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Dok je prošle godine na tržište izašao s novosagrađenim visokokategoriziranim kompleksom Sol Istra Garden, ovogodišnju sezonu Istraturist je dočekao s novim Istarskim vilama u apartmanskom naselju Stella Maris, gdje su srušeni stari bungalovi i kapacitet smještajnih jedinica smanjen je za 35 posto. Novosagrađeno naselje luksuznih vila kategorizirano je sa 4 plus zvjezdice i nosi karakteristiku izuzetne valorizacije prostora i energetske učinkovitosti, slovi kao prvo luksuzno istarsko ekonaselje, u koje je uloženo 17 milijuna eura. Iako investicije u pripremu sezone 2008. još nisu materijalizirane, iz Istraturista saznajemo da će se dodatno unaprijediti ugostiteljska ponuda novih istarskih vila i da će inače ulaganja biti usmjerena u dodatno podizanje standarda kvalitete postojećih objekata radi učvršćivanja njihove tržišne pozicije, a posebno se to odnosi na hotel Sol Koralj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Od posebnih projekata izdvaja se nastavak ulaganja u najveći i najprestižniji Istraturistov autokamp Park Umag, koji već ističe kategoriju 4 zvjezdice i nosi ADAC-ovu žutu tablu, da bi kamp još više iskoračio u kvaliteti sadržaja kako bi se ostvarili uvjeti za višu kategoriju i dodatno unaprijedila pozicija prema respektabilnim ADAC-ovim standardima. Inače, ovu turističku godinu karakterizira daljnji rast novih tržišta, kao što su Rusija i baltičke zemlje, ali i Hrvatska i Slovenija. Međutim, zabilježen je smanjeni dolazak francuskih i britanskih gostiju pa iz Istraturista poručuju da bi bez dvojbe trebalo nastaviti suradnju s niskobudžetskim aviokompanijama, koje su ove godine prvi put bile prisutne u Istri. Zamoljena da prokomentira ukupnost ovogodišnje sezone, predsjednica Gordana Tomičić ističe: “Hotelijerstvo ostaje niskorentabilni sektor jer je hrvatski turizam i dalje isključivo sezonska djelatnost pa je ključ ulaganje u produženje sezone. Stoga valja ponovno istaknuti važnost turističkih projekata koji će valorizirati destinaciju i potaknuti dolaske motivirane željom putovanja koja nisu vezana isključivo uz doživljaj sunca i mora. Riječ je o širim projektima koje bi trebao voditi javni sektor zadužen za gospodarski razvoj. Što se tiče privatnog sektora, koji svoje poslovanje temelji na rentabilnosti i povratu kapitala, treba reći da porezna politika i politika jake kune nisu poticajne, što, uz nesređeno vlasništvo nad turističkim zemljištem, usporava mogućnost ulaganja u nove sadržaje i kvalitetu ponude i time iskorak u turističkom prometu. Hrvatska je i dalje u svijetu aktualna, poželjna i interesantna destinacija što potvrđuju stalni rast dolazaka i noćenja i to ne bi smjela biti zanemariva činjenica za kreatore globalne gospodarske politike”, zaključuje Tomičić.

Umaški Istraturist upravo zatvara većinu svojih čvrstih objekata. Tijekom cijele godine radit će naizmjence hoteli Sol Umag i Sol Istra Garden, koji su sadržajima ponude (wellness, fitnes, spa, konferencijski programi) prilagođeni boravku gostiju i tijekom zimskih mjeseci, kao što je, primjerice, program Wellness day koji započinje predstojećeg vikenda u tri hotela s vrhunskom wellness ponudom ili “Noć vještica” početkom studenoga, razni kongresi, sportski susreti. Kampovi su zatvoreni još krajem rujna. Zato je nakon burnih ljetnih događanja turizma sad došlo vrijeme sabiranja rezultata, analize učinjenog i pripremanja za iduću sezonu. “Višegodišnje investicije u kvaliteti i sadržaj ponude, uz inovativne metode i nove tehnologije prodaje omogućili su Istraturistu povećanje prihoda za 11 posto u odnosu na lani, odnosno u prvih devet mjeseci ostvarena su 333 milijuna kuna. U tom je razdoblju zabilježen i znatan porast profitabilnosti, udio GOP-a u prihodima iznosi 44,7 posto uz porast od 1,3 posto. Rast bilježe i EBIT i EBITDA, a raste i njihov udio u prihodima, EBIT-a za 2,2 posto, a EBITDA za 3,1 posto. Ipak na konačnu neto dobit znatno će utjecati trošak razvoja, kamata i amortizacija, kao i obveza poreza na dobit. Stoga je već sada jasno da iako će se konačni rezultat znati završetkom poslovne godine, neto dobit neće bitno odstupati od prošlogodišnjeg ostvarenja”, komentira još nepotpune rezultate predsjednica Uprave Istraturista Gordana Tomičić. Povećanje broja noćenja za pet posto (uz smanjenje kapaciteta) u odnosu na prošlu godinu, te prihoda za 11 posto, podatci su koji govore da visoka ulaganja posljednjih nekoliko godina u nove kapacitete visoke kategorije, te poboljšanje kvalitete u svim segmenatima turističke ponude već daju rezultate. Naime, do kraja glavne sezone u hotelskom smještaju ostvareno je 550.000 noćenja ili 9 posto više nego u istom lanjskom periodu, a u kampovima 700.000 noćenja ili rast od 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Dok je prošle godine na tržište izašao s novosagrađenim visokokategoriziranim kompleksom Sol Istra Garden, ovogodišnju sezonu Istraturist je dočekao s novim Istarskim vilama u apartmanskom naselju Stella Maris, gdje su srušeni stari bungalovi i kapacitet smještajnih jedinica smanjen je za 35 posto. Novosagrađeno naselje luksuznih vila kategorizirano je sa 4 plus zvjezdice i nosi karakteristiku izuzetne valorizacije prostora i energetske učinkovitosti, slovi kao prvo luksuzno istarsko ekonaselje, u koje je uloženo 17 milijuna eura. Iako investicije u pripremu sezone 2008. još nisu materijalizirane, iz Istraturista saznajemo da će se dodatno unaprijediti ugostiteljska ponuda novih istarskih vila i da će inače ulaganja biti usmjerena u dodatno podizanje standarda kvalitete postojećih objekata radi učvršćivanja njihove tržišne pozicije, a posebno se to odnosi na hotel Sol Koralj.

Od posebnih projekata izdvaja se nastavak ulaganja u najveći i najprestižniji Istraturistov autokamp Park Umag, koji već ističe kategoriju 4 zvjezdice i nosi ADAC-ovu žutu tablu, da bi kamp još više iskoračio u kvaliteti sadržaja kako bi se ostvarili uvjeti za višu kategoriju i dodatno unaprijedila pozicija prema respektabilnim ADAC-ovim standardima. Inače, ovu turističku godinu karakterizira daljnji rast novih tržišta, kao što su Rusija i baltičke zemlje, ali i Hrvatska i Slovenija. Međutim, zabilježen je smanjeni dolazak francuskih i britanskih gostiju pa iz Istraturista poručuju da bi bez dvojbe trebalo nastaviti suradnju s niskobudžetskim aviokompanijama, koje su ove godine prvi put bile prisutne u Istri. Zamoljena da prokomentira ukupnost ovogodišnje sezone, predsjednica Gordana Tomičić ističe: “Hotelijerstvo ostaje niskorentabilni sektor jer je hrvatski turizam i dalje isključivo sezonska djelatnost pa je ključ ulaganje u produženje sezone. Stoga valja ponovno istaknuti važnost turističkih projekata koji će valorizirati destinaciju i potaknuti dolaske motivirane željom putovanja koja nisu vezana isključivo uz doživljaj sunca i mora. Riječ je o širim projektima koje bi trebao voditi javni sektor zadužen za gospodarski razvoj. Što se tiče privatnog sektora, koji svoje poslovanje temelji na rentabilnosti i povratu kapitala, treba reći da porezna politika i politika jake kune nisu poticajne, što, uz nesređeno vlasništvo nad turističkim zemljištem, usporava mogućnost ulaganja u nove sadržaje i kvalitetu ponude i time iskorak u turističkom prometu. Hrvatska je i dalje u svijetu aktualna, poželjna i interesantna destinacija što potvrđuju stalni rast dolazaka i noćenja i to ne bi smjela biti zanemariva činjenica za kreatore globalne gospodarske politike”, zaključuje Tomičić.

Autor: Agneza Urošević
19. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close