Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Luksuzne jahte iz pogona u Virovitici

Autor: Darko Bičak
18. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Tvrtka Rapid planira godišnje proizvesti najmanje 10 čeličnih brodova duljine do 12,3 metara

Nakon višegodišnjeg zastoja u proizvodnji i stagnacije, virovitička metalska tvrtka Rapid napokon bi svojim novim asortimanom za tržište mogla vratiti staru slavu, naravno i veličinu te zaposlenost. Naime, u virovitičkom pogonu Rapid, koji je u vlasništvu tvrtke RS metali d.d. iz Svete Nedelje kod Zagreba, uz postojeći proizvodni program ljevarstva, u kojemu je zaposleno oko 200 radnika, uveden je i novi program proizvodnje malog metalnog brodarstva, odnosno luksuznih jahti duljine do 12,30 metara, u što je uloženo oko 280.000 eura. Taj novi proizvodni program, u kojemu je za sada zaposleno šest radnika, već sljedeće godine zaposlit će novih deset radnika s obzirom na planiranu godišnju proizvodnju od najmanje 10 brodova. Tako je Virovitica dobila i drugo brodogradilište za male brodove nakon što je prije dvije godine u tu proizvodnju krenula i tvrtka Enavigo s luksuznim jahtama od drva, koja će, a o tome je već postignut načelni dogovor, drvenim interijerom opremati čelične jahte iz proizvodnih pogona Rapida, koje će nositi ime Sportfishermen Atlantik 40 RS. Tvrtka RS metali jahte proizvodi po licenci poznate nizozemske tvrtke za malu brodogradnju Bruce Roberts, a prvi brod iz te serije bit će promoviran na proljeće sljedeće godine na Međunarodnom sajmu nautike u Splitu. Cijena broda iznosit će oko 300.000 eura i u tvrtki RS metali vjeruju da će tom cijenom i kvalitetom broda biti konkurentni na tržištu Mediterana i Europe. Kako je za Virovitički list nedavno kazao Vladimir Deči, direktor tvrtke RS Metali, u projekt male čelične brodogradnje krenulo se s obzirom da RS metali imaju potencijale za tu proizvodnju i mnogo doticaja s brodogradnjom u kojoj su prisutni već cijeli niz godina opskrbljujući je raznim dijelovima. Isto tako, RS ima i dugogodišnju suradnju s Brodarskim institutom iz Zagreba i stoga je, kaže Deči, bio logičan slijed da se krene u realizaciju tog projekta, koji je ujedno i poslovni izazov da u RS metalima razviju kvalitetnu brodogradnju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Prvi smo u Hrvatskoj s jahting programom male čelične brodogradnje. Kod nas se sve više razvija mala brodogradnja, a na tržištu ima dovoljno slobodnog mjesta za male čelične brodove jer za sada nitko u Hrvatskoj ne izrađuje takve jahte. To je tip nizozemske brodogradnje, koja je poznati svjetski proizvođač malih čeličnih jahti. S obzirom na suvremeni razvoj tehnologija u brodarstvu, čelik je vrlo prihvatljiv materijal za izradu kvalitetnih malih brodova s visokim maritivnim karakteristikama. Ta brodogradnja bila je u drugom planu sve dok nije korozivna zaštita došla na razinu 21. stoljeća. Danas je antikorozivina zaštita na takvoj razini da u brodogradnji više nema nikakvih bojazni od propadanja broda zbog korozije”, rekao je Virovitičkom listu Vladimir Deči. U traženju optimalnih rješenja za proizvodnju malih čeličnih brodova u RS-u su se odlučili za suradnju s nizozemskom tvrtkom Bruce Roberts s kojima je sklopljen ugovor o proizvodnji brodova pod komercijalnim imenom Sportfichermen ATLANTIC 40 RS. Takvi brodovi trebali bi biti atraktivni za Jadran, ali i cijeli Mediteran zbog svojih maritivnih karakteristika jer je to brod poludeplasmanac deplasmana 25.700 kilograma koji je više nego poželjan za nautičare u bilo kojem godišnjem dobu na Jadranu i Mediteranu – objašnjava Vladimir Deči. Brod će biti opremljen dvama motorima od po 370 KS, generatorom i spremnikom za naftu od 2000 litara, spremnikom za vodu od 500 litara, te suvremenom opremom. To će brodu osigurati potpunu autonomnost u dosegu plovidbe do 450 nautičkih milja, a što će u potpunosti moći odgovoriti sve većim zahtjevima nautičara.

Nakon višegodišnjeg zastoja u proizvodnji i stagnacije, virovitička metalska tvrtka Rapid napokon bi svojim novim asortimanom za tržište mogla vratiti staru slavu, naravno i veličinu te zaposlenost. Naime, u virovitičkom pogonu Rapid, koji je u vlasništvu tvrtke RS metali d.d. iz Svete Nedelje kod Zagreba, uz postojeći proizvodni program ljevarstva, u kojemu je zaposleno oko 200 radnika, uveden je i novi program proizvodnje malog metalnog brodarstva, odnosno luksuznih jahti duljine do 12,30 metara, u što je uloženo oko 280.000 eura. Taj novi proizvodni program, u kojemu je za sada zaposleno šest radnika, već sljedeće godine zaposlit će novih deset radnika s obzirom na planiranu godišnju proizvodnju od najmanje 10 brodova. Tako je Virovitica dobila i drugo brodogradilište za male brodove nakon što je prije dvije godine u tu proizvodnju krenula i tvrtka Enavigo s luksuznim jahtama od drva, koja će, a o tome je već postignut načelni dogovor, drvenim interijerom opremati čelične jahte iz proizvodnih pogona Rapida, koje će nositi ime Sportfishermen Atlantik 40 RS. Tvrtka RS metali jahte proizvodi po licenci poznate nizozemske tvrtke za malu brodogradnju Bruce Roberts, a prvi brod iz te serije bit će promoviran na proljeće sljedeće godine na Međunarodnom sajmu nautike u Splitu. Cijena broda iznosit će oko 300.000 eura i u tvrtki RS metali vjeruju da će tom cijenom i kvalitetom broda biti konkurentni na tržištu Mediterana i Europe. Kako je za Virovitički list nedavno kazao Vladimir Deči, direktor tvrtke RS Metali, u projekt male čelične brodogradnje krenulo se s obzirom da RS metali imaju potencijale za tu proizvodnju i mnogo doticaja s brodogradnjom u kojoj su prisutni već cijeli niz godina opskrbljujući je raznim dijelovima. Isto tako, RS ima i dugogodišnju suradnju s Brodarskim institutom iz Zagreba i stoga je, kaže Deči, bio logičan slijed da se krene u realizaciju tog projekta, koji je ujedno i poslovni izazov da u RS metalima razviju kvalitetnu brodogradnju.

“Prvi smo u Hrvatskoj s jahting programom male čelične brodogradnje. Kod nas se sve više razvija mala brodogradnja, a na tržištu ima dovoljno slobodnog mjesta za male čelične brodove jer za sada nitko u Hrvatskoj ne izrađuje takve jahte. To je tip nizozemske brodogradnje, koja je poznati svjetski proizvođač malih čeličnih jahti. S obzirom na suvremeni razvoj tehnologija u brodarstvu, čelik je vrlo prihvatljiv materijal za izradu kvalitetnih malih brodova s visokim maritivnim karakteristikama. Ta brodogradnja bila je u drugom planu sve dok nije korozivna zaštita došla na razinu 21. stoljeća. Danas je antikorozivina zaštita na takvoj razini da u brodogradnji više nema nikakvih bojazni od propadanja broda zbog korozije”, rekao je Virovitičkom listu Vladimir Deči. U traženju optimalnih rješenja za proizvodnju malih čeličnih brodova u RS-u su se odlučili za suradnju s nizozemskom tvrtkom Bruce Roberts s kojima je sklopljen ugovor o proizvodnji brodova pod komercijalnim imenom Sportfichermen ATLANTIC 40 RS. Takvi brodovi trebali bi biti atraktivni za Jadran, ali i cijeli Mediteran zbog svojih maritivnih karakteristika jer je to brod poludeplasmanac deplasmana 25.700 kilograma koji je više nego poželjan za nautičare u bilo kojem godišnjem dobu na Jadranu i Mediteranu – objašnjava Vladimir Deči. Brod će biti opremljen dvama motorima od po 370 KS, generatorom i spremnikom za naftu od 2000 litara, spremnikom za vodu od 500 litara, te suvremenom opremom. To će brodu osigurati potpunu autonomnost u dosegu plovidbe do 450 nautičkih milja, a što će u potpunosti moći odgovoriti sve većim zahtjevima nautičara.

Rapid podigao proizvodnju 5 puta

Kada su sadašnji vlasnici 2002. godine preuzeli Rapid u stečaju, tvrtka je bila tehnički i tehnološki na zapuštenoj razini i do danas je učinjeno mnogo toga. Godišnja proizvodnja je u fizičkom obujmu podignuta pet puta, sa 1060 tona na 5500 tona. Tvrtka se podigla, kako su prilikom preuzimanja objasnili novi vlasnici Virovitičkom listu, prije svega zahvaljujući tradicionalno dobrim metalurzima i povijesti proizvodnje odljevaka na području Virovitice. U pogon je za ovu godinu planirana investicija od oko milijun eura, a radove izvode domaće tvrtke, Croming iz Pitomače i Magma iz Požege. Nova hala bit će nešto viša, prostranija i prozračnija, bit će u njoj bolja ventilacija, grijanje i svjetlo, a dobit će se i odgovarajući transportni putovi kojima će se roba moći prevoziti viljuškarima.

Autor: Darko Bičak
18. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close