Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sindikat ne želi nove stanice za pregled vozila

Autor: Ksenija Rukavina
14. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —

U sindikatu radnika tehničkih pregleda vozila ističu kako 138 stanica za tehnički pregled, koliko ih ima, jedva ostvaruje 45 posto kapaciteta

Samostalni sindikat radnika tehničkih pregleda vozila u Hrvatskoj jučer je upozorio da hitno treba poduzeti mjere da se osiguranje vozila izbaci iz stanica za tehnički pregled (STP). U sindikatu napominju kako neće dozvoliti gradnju 50 novih STP-a jer ni postojeći kapaciteti nisu dovoljno iskorišteni. Tvrde da 138 stanica za tehnički pregled vozila, koliko ih ukupno ima u RH, ne radi punom parom te da iskoristivost kapaciteta jedva doseže 45 posto. Kako tvrdi Neda Jurković, predsjednica sindikata, Hrvatska je već dostigla europske standarde tehničkog pregleda vozila, a gradnjom novih stanica otvorio bi se prostor za mito koji bi se “nagradio” produženjem registracije, dok bi se sigurnost sudionika u prometu dovela u pitanje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Balkanizacija posla
Nešto slično dogodilo se u susjednoj Bosni i Hercegovini gdje postoji 370 stanica za tehnički pregled, koje su postale sporedna djelatnost u funkciji prodaje osiguranja. Stanice su unosan biznis i u Srbiji i Crnoj Gori gdje ih je oko 700. Te dvije zemlje imaju najkorumpiraniji sustav tehničkih pregleda u Europi, ocjenjuju u sindikatu. “Nećemo dozvoliti balkanizaciju našeg posla”, složni su sindikalisti posebice kad je u pitanju Croatia osiguranje. U intervjuu objavljenom prošlog tjedna u jednim dnevnim novinama Hrvoje Vojković, predsjednik Uprave Croatije, izjavio je da je za njegova mandata pokrenuto niz strateških projekata, od kojih je posebno izdvojio autoosiguranje. Tada je najavio i gradnju 50 novih stanica za pregled vozila u vrijednosti 100 milijuna eura. Da bi vlasnik vozila mogao obaviti tehnički, ima zakonsku obvezu plaćanja police za osiguranje od automobilske odgovornosti. Policu može sklopiti u osiguravajućem društvu, kod ovlaštenog zastupnika ili pak u stanici, što je vremenski isplativije pa se mnogi odlučuju upravo za tu varijantu. “Croatia osiguranje je sve do nedavno bilo praktički jedino društvo koje je to radilo, ali pojavom konkurencije na tom tržištu stanice su postale sve zanimljiviji posao jer na licu mjesta prodaju svoje proizvode”, tvrdi predsjednica sindikata. Istaknula je kako ni Croatia osiguranje do prije godinu dana nije pokazivalo poseban interes za gradnju stanica, ali prema njezinim riječima, situacija se promijenila otkad je Vojković na čelu društva.

Samostalni sindikat radnika tehničkih pregleda vozila u Hrvatskoj jučer je upozorio da hitno treba poduzeti mjere da se osiguranje vozila izbaci iz stanica za tehnički pregled (STP). U sindikatu napominju kako neće dozvoliti gradnju 50 novih STP-a jer ni postojeći kapaciteti nisu dovoljno iskorišteni. Tvrde da 138 stanica za tehnički pregled vozila, koliko ih ukupno ima u RH, ne radi punom parom te da iskoristivost kapaciteta jedva doseže 45 posto. Kako tvrdi Neda Jurković, predsjednica sindikata, Hrvatska je već dostigla europske standarde tehničkog pregleda vozila, a gradnjom novih stanica otvorio bi se prostor za mito koji bi se “nagradio” produženjem registracije, dok bi se sigurnost sudionika u prometu dovela u pitanje.

Balkanizacija posla
Nešto slično dogodilo se u susjednoj Bosni i Hercegovini gdje postoji 370 stanica za tehnički pregled, koje su postale sporedna djelatnost u funkciji prodaje osiguranja. Stanice su unosan biznis i u Srbiji i Crnoj Gori gdje ih je oko 700. Te dvije zemlje imaju najkorumpiraniji sustav tehničkih pregleda u Europi, ocjenjuju u sindikatu. “Nećemo dozvoliti balkanizaciju našeg posla”, složni su sindikalisti posebice kad je u pitanju Croatia osiguranje. U intervjuu objavljenom prošlog tjedna u jednim dnevnim novinama Hrvoje Vojković, predsjednik Uprave Croatije, izjavio je da je za njegova mandata pokrenuto niz strateških projekata, od kojih je posebno izdvojio autoosiguranje. Tada je najavio i gradnju 50 novih stanica za pregled vozila u vrijednosti 100 milijuna eura. Da bi vlasnik vozila mogao obaviti tehnički, ima zakonsku obvezu plaćanja police za osiguranje od automobilske odgovornosti. Policu može sklopiti u osiguravajućem društvu, kod ovlaštenog zastupnika ili pak u stanici, što je vremenski isplativije pa se mnogi odlučuju upravo za tu varijantu. “Croatia osiguranje je sve do nedavno bilo praktički jedino društvo koje je to radilo, ali pojavom konkurencije na tom tržištu stanice su postale sve zanimljiviji posao jer na licu mjesta prodaju svoje proizvode”, tvrdi predsjednica sindikata. Istaknula je kako ni Croatia osiguranje do prije godinu dana nije pokazivalo poseban interes za gradnju stanica, ali prema njezinim riječima, situacija se promijenila otkad je Vojković na čelu društva.

Pravilnik o stanicama
“Zašto država ulaže 100 milijuna eura u društvo koje ove godine ide u privatizaciju, posebice ako se uzme u obzir da je riječ o djelatnosti kojom se osiguravajuće društvo ne bi trebalo baviti”, pita se Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata. U sindikatu su upozorili da je taj Croatijin naum skoro osujetio Pravilnik o utvrđivanju mreže i kriterija o dovoljnom broju stanica za tehnički pregled vozila. Pravilnik je regulirao proceduru javnih natječaja i sve ostale kriterije za otvaranje novih stanica, ali je i to brzo riješeno. “Uz Kirinovu pomoć Croatia je zaobišla i tu prepreku. On je pravilnik u prosincu prošle godine izmijenio, i to na način da je ograničio broj stanica, ali je sebi ostavio pravo da u funkciji ministra može iznimno na zahtjev pravne osobe odobriti izgradnju i otvaranje novih stanica. Riječ je o namještaljci ministra Kirina i Vojkovića”, zaključila je Jurković, dodavši da je sindikat na Ustavnom sudu pokrenuo postupak za ocjenu zakonitosti Pravilnika.

Hrvoje Vojković, predsjednik uprave CO-a

Nove stanice znače i nova radna mjesta

Projekt otvaranja 50 stanica za tehnički pregled podrazumijeva otvaranje 200 do 250 novih radnih mjesta. Ti su radnici potencijalni članovi sindikata koji se buni protiv novog zapošljavanja. Doista je neuobičajeno, zapravo apsurdno da Sindikat radnika tehničkih pregleda vozila staje u obranu poslodavca, a ne svoga članstva, rekao je jučer Poslovnom dnevniku Hrvoje Vojković, predsjednik Uprave CO. Posebno je zanimljivo, naglašava Vojković, što sindikalni lideri grčevito brane Centar za vozila, instituciju koja u segmentu tehničkih pregleda drži monopol i tako ostvaruje ekstraprofit za mali broj pojedinaca. Očito je da je Uprava CO dirnula u “osinje gnijezdo” i isprovocirala nervozu kod konkurencije, ocjenjuje Vojković i poziva sindikalce neka objasne zašto istim žarom nisu prosvjedovali dok su društva koncerna Agrama gradila STP, i to u posve drukčijem poslovnom okruženju nego što to Croatija planira izvesti. Prema poznatim podacima na jednu STP danas gravitira 12.000 vozila, a prag rentabilnosti postiže se već s 5000 vozila, pojašnjava Vojković i napominje kako je upravo taj podatak izvrsna ilustracija razloga za sindikalnu uzbunu.

Autor: Ksenija Rukavina
14. veljača 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Kako akademik serator sere.
Sam je odgovoran za educiranje tih “trgovačkih pomoćnika”.
Sam je bio u Vladi “kad je grmilo”.
Poduzetnici poduzimaju sve da bi došli do profita.
A Baletić i političari stvaraju uvjete za poduzetnike.
Da su stvorili uvjete za izvoz , poduzetnici bi izvozili.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close