Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Eurostar ‘doletio’ iz Pariza do Londona za rekordna dva sata

Autor: Miho Dobrašin
05. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Superbrzi vlak dostiže brzinu od 300 km/h, a cijenom karte će konkurirati avioprijevoznicima

Superbrzi vlak Eurostar stigao je jučer iz Pariza u London u rekordnom vremenu od dva sata, 3 minute i 39 sekundi, na svom prvom putovanju novom trasom od pariškog kolodvora Gare du Nord do modernog londonskog terminala St. Pancras. Svečani vlak koji je s pariškog Gare du Nord krenuo u 10.44 sati po srednjoeuropskom vremenu stigao je na kolodvor St. Pancras u središtu Londona u 12.47 sati po istom vremenu, prešavši za to vrijeme udaljenost od 492 kilometra. Posebni vlak u kojemu su bili čelnici željezničke tvrtke i novinari obilježio je preseljenje londonskog terminala Eurostara s kolodvora Waterloo, južno od Temze, na St. Pancras. Pruga će službeno biti puštena u promet u noći sa 13. na 14. studenog. Redovni putnici Eurostara morat će pak pričekati do tog dana kako bi se provozali prugom od Gare du Nord do Saint Pancrasa, za što će im u prosjeku trebati dva sata i 15 minuta, odnosno dvadeset minuta manje nego za sadašnje putovanje od Gare du Nord do Waterlooa. Superbrzi vlak inače dostiže brzinu od 300 kilometara na sat, a cijena povratne karte od Londona do Pariza iznosi 59 funti. Više od 110.000 ljudi već je rezerviralo karte za putovanje novom linijom u razdoblju od 14. studenog do 25. prosinca, gotovo dvostruko više nego u istom lanjskom razdoblju, navedeno je u priopćenju Eurostara. U kompaniji poručuju kako je putnicima sada isplativije koristiti željeznicu na relaciji London – Pariz nego avion jer je jeftinija te nema odgađanja putovanja i strogih kontrola, dok je vrijeme dolaska gotovo jednako. “Danas je Britanija ušla u europski klub superbrzih vlakova”, naglasio je predsjednik uprave Eurostara Richard Brown, dodavši da će putovanja između gradova biti kudikamo brža i ugodnija. Prema njegovim riječima, do 2010. godine Eurostarovu željeznicu koristit će godišnje više od 10 milijuna ljudi. Vodstvo kompanije London and Continental Railways (LCR), zadužene za izgradnju nove pruge, izjavilo je kako su to prve nove tračnice u Velikoj Britaniji nakon sto godina. Glasnogovornik LCR-a je napomenuo kako tvrtka ima obvezu vratiti dio od 5,8 milijardi funti uloženog državnog novca.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Do Bruxellesa Eurostar jeftiniji od Ryanaira

Superbrzi vlak Eurostar stigao je jučer iz Pariza u London u rekordnom vremenu od dva sata, 3 minute i 39 sekundi, na svom prvom putovanju novom trasom od pariškog kolodvora Gare du Nord do modernog londonskog terminala St. Pancras. Svečani vlak koji je s pariškog Gare du Nord krenuo u 10.44 sati po srednjoeuropskom vremenu stigao je na kolodvor St. Pancras u središtu Londona u 12.47 sati po istom vremenu, prešavši za to vrijeme udaljenost od 492 kilometra. Posebni vlak u kojemu su bili čelnici željezničke tvrtke i novinari obilježio je preseljenje londonskog terminala Eurostara s kolodvora Waterloo, južno od Temze, na St. Pancras. Pruga će službeno biti puštena u promet u noći sa 13. na 14. studenog. Redovni putnici Eurostara morat će pak pričekati do tog dana kako bi se provozali prugom od Gare du Nord do Saint Pancrasa, za što će im u prosjeku trebati dva sata i 15 minuta, odnosno dvadeset minuta manje nego za sadašnje putovanje od Gare du Nord do Waterlooa. Superbrzi vlak inače dostiže brzinu od 300 kilometara na sat, a cijena povratne karte od Londona do Pariza iznosi 59 funti. Više od 110.000 ljudi već je rezerviralo karte za putovanje novom linijom u razdoblju od 14. studenog do 25. prosinca, gotovo dvostruko više nego u istom lanjskom razdoblju, navedeno je u priopćenju Eurostara. U kompaniji poručuju kako je putnicima sada isplativije koristiti željeznicu na relaciji London – Pariz nego avion jer je jeftinija te nema odgađanja putovanja i strogih kontrola, dok je vrijeme dolaska gotovo jednako. “Danas je Britanija ušla u europski klub superbrzih vlakova”, naglasio je predsjednik uprave Eurostara Richard Brown, dodavši da će putovanja između gradova biti kudikamo brža i ugodnija. Prema njegovim riječima, do 2010. godine Eurostarovu željeznicu koristit će godišnje više od 10 milijuna ljudi. Vodstvo kompanije London and Continental Railways (LCR), zadužene za izgradnju nove pruge, izjavilo je kako su to prve nove tračnice u Velikoj Britaniji nakon sto godina. Glasnogovornik LCR-a je napomenuo kako tvrtka ima obvezu vratiti dio od 5,8 milijardi funti uloženog državnog novca.

Do Bruxellesa Eurostar jeftiniji od Ryanaira

Britanski regulator za oglašavanje zabranio je irskoj niskotarifnoj zrakoplovnoj kompaniji Ryanair reklamiranje u kojem se navodi kako je let od Londona do Bruxellesa jeftiniji i brži nego putovanje Eurostarovom željeznicom. Kako napominju u Advertising Standards Authorityju, Ryanair je zanemario vrijeme potrebno da se stigne od aerodroma do centra grada. U reklami irska aviokompanija navodi da let traje 70 minuta, dok je vlakom do Bruxellesa potrebna 131 minuta, no do centra grada Ryanairovim putnicama potrebno je sat i 45 minuta. Uuzme li se u obzir transfer do centra grada, onda je putovanje avionom skuplje, kaže se u priopćenju britanskog regulatora.




Autor: Miho Dobrašin
05. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close