Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Smijenjeni dužnosnici hoće u nadzor zračnog prometa

Autor: Goran Borković
27. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —

B. Smrečki i M. Borković s mjesta pomoćnika ministra za promet u vrijeme koalicijske vlasti otišli su uz afere

Među dvadesetak prijavljenih kandidata za privremenog direktora i članove Vijeće Agencije za civilno zrakoplovstvo, koja će se uskoro formirati, nalaze se i dvojica bivših visokih djelatnika resornog ministarstva prometa Boris Smrečki i Miroslav Borković, doznaje Poslovni dnevnik.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Financijske afere
Smrečki i Borković obnašali su dužnosti pomoćnika ministra za promet za vrijeme koalicijske vlasti. Uz obojicu su se vezale različite afere zbog kojih su napustili Ministarstvo. HSLS-ovac Borković smijenjen je 2001. godine s mjesta pomoćnika s obrazloženjem tadašnjeg ministra Alojza Tušeka da “nije zadovoljio”. Mediji su ga sumnjičili za korumpiranost i optuživali da je primio mito od 10.000 njemačkih maraka za pogodovanje određenim prijevoznicima. Smjenjujući ga, Tušek je naveo niz usmenih i pismenih prijava protiv Borkovića kao i istrage koje su se provodile u MUP-u. On je tada odgovarao da ne bi komentirao tvrdnje da je primio mito i da se mora konzultirati sa svojom strankom. Također nije bilo njegova imena u zrakoplovnom registru tako da nije imao nužnu dozvolu profesionalnog pilota. Smrečki je pak prije pola godine ponovo istupio u javnosti sada već zaboravljenim projektom “hrvatskog automobila” koji je trebala proizvoditi uglasla tvrtka Matral u suradnji sa Zagrebačkim prometnim zavodom, poduzećem što ga je prije dvije godine osnovao upravo Smrečki. Iako je prezentiran kao “hrvatski proizvod”, pokazalo se da su od domaćih dijelova u terencu tek akumulator i presvlake. Smrečki, inače HNS-ov kadar, poznat je i po sudjelovanju u aferi s obnovom Zračne luke Klisa pokraj Osijeka, vrijednosti nekoliko desetaka milijuna kuna uz koju je vezano nekoliko financijskih afera. Izbor direktora i članova Agencije za civilno zrakoplovstvo vrlo je važan s obzirom na to da je riječ o nacionalnom nadzornom tijelu za kontrolu odvijanja zračnog prometa. Funkcionirat će samostalno i za svoj rad izravno odgovarati Vladi.

Među dvadesetak prijavljenih kandidata za privremenog direktora i članove Vijeće Agencije za civilno zrakoplovstvo, koja će se uskoro formirati, nalaze se i dvojica bivših visokih djelatnika resornog ministarstva prometa Boris Smrečki i Miroslav Borković, doznaje Poslovni dnevnik.

Financijske afere
Smrečki i Borković obnašali su dužnosti pomoćnika ministra za promet za vrijeme koalicijske vlasti. Uz obojicu su se vezale različite afere zbog kojih su napustili Ministarstvo. HSLS-ovac Borković smijenjen je 2001. godine s mjesta pomoćnika s obrazloženjem tadašnjeg ministra Alojza Tušeka da “nije zadovoljio”. Mediji su ga sumnjičili za korumpiranost i optuživali da je primio mito od 10.000 njemačkih maraka za pogodovanje određenim prijevoznicima. Smjenjujući ga, Tušek je naveo niz usmenih i pismenih prijava protiv Borkovića kao i istrage koje su se provodile u MUP-u. On je tada odgovarao da ne bi komentirao tvrdnje da je primio mito i da se mora konzultirati sa svojom strankom. Također nije bilo njegova imena u zrakoplovnom registru tako da nije imao nužnu dozvolu profesionalnog pilota. Smrečki je pak prije pola godine ponovo istupio u javnosti sada već zaboravljenim projektom “hrvatskog automobila” koji je trebala proizvoditi uglasla tvrtka Matral u suradnji sa Zagrebačkim prometnim zavodom, poduzećem što ga je prije dvije godine osnovao upravo Smrečki. Iako je prezentiran kao “hrvatski proizvod”, pokazalo se da su od domaćih dijelova u terencu tek akumulator i presvlake. Smrečki, inače HNS-ov kadar, poznat je i po sudjelovanju u aferi s obnovom Zračne luke Klisa pokraj Osijeka, vrijednosti nekoliko desetaka milijuna kuna uz koju je vezano nekoliko financijskih afera. Izbor direktora i članova Agencije za civilno zrakoplovstvo vrlo je važan s obzirom na to da je riječ o nacionalnom nadzornom tijelu za kontrolu odvijanja zračnog prometa. Funkcionirat će samostalno i za svoj rad izravno odgovarati Vladi.

Stručni nadzor
Djelatnost Agencije obuhvaća poslove vezane za sigurnost zračnog prometa, osobito za certificiranje i stručni nadzor. Agencijom će upravljati Vijeće sastavljeno od pet članova koje na prijedlog ministra imenuje Vlada na četiri godine. Predsjednika i zamjenika predsjednika Vijeća imenuje Vlada iz redova članova Vijeća Agencije. Određeno je da će ministar prometa do 1. listopada 2007. donijeti akt kojim će odrediti sredstva i opremu koju upotrebljava Ministarstvo koja će postati imovina Agencije. Zajedno s privremenim direktorom Agencije odredit će koji službenici i namještenici Ministarstva postaju 1. listopada 2007. radnici Agencije.

Autor: Goran Borković
27. kolovoz 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close