I dalje je neizvjesno hoće li se nakon otvaranja trećeg kruga prodaje naći kupac za najveći turistički kompleks na istoku Hrvatske – Bizovačke toplice. Očekivanja Uprave i Sindikata da će se do ljeta pojaviti novi vlasnik jenjala su već po završetku drugoga kruga. Do tada se, naime, u Hrvatskom fondu za privatizaciju nije pojavio nijedan potencijalni kupac. Posljednji se put za Bizovačke toplice d.d. tražilo početnih 26,028 milijuna kuna što je 20 posto od nominalne cijene za 86.760 ponuđenih dionica ili 99,41 posto vlasništva. Pored toga, od ponuditelja se tražio i prijedlog podmirenja obveza koje su krajem prošle godine bile nešto veće od 41 milijuna kuna, kao i zadržavanje 140 radnika najmanje dvije godine, petogodišnji plan poslovanja te program ulaganja. Tada je direktor kompleksa mr. sc. Frane Vulin pretpostavio kako će se u trećem krugu Bizovačke toplice nuditi za “jednu kunu” uz neke socijalne klauzule, ali je istovremeno izrazio nadu i za njihovu prodaju. U iščekivanju novoga vlasnika u bizovačkoj upravi rezimaju i prve polugodišnje rezultate poslovanja. Prema Vulinovu kazivanju, došlo je do maloga povećanja broja gostiju u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali su u konačnici ostvarili bolji financijski učinak. Tijekom prve polovice godine ovaj turistički kompleks ostvario je ukupno 19.295 noćenja što je gotovo, kako je iznio direktor marketinga Srećko Vuković, slično prošlogodišnjim rezultatima. Bizovačke toplice u prvih šest mjeseci ove godine posjetilo je oko 6500 domaćih te oko 2000 stranih gostiju među kojima prednjače susjedi iz BiH, a potom Nijemci, Austrijanci i Slovenci. “Struktura stranih gostiju nije se bitno izmijenila. Do kraja godine planiramo ostvariti oko 40.000 noćenja”, nastavlja Vuković.
Bizovčani likuju jer su ponovno otvorili i tržište u susjednoj Vojvodini odakle im je do početka rata, odnosno početka ’90-ih godina, godišnje stizalo oko 30 posto ukupnoga broja gostiju, i to posebice po završetku žetve. To je tržište s oko dva milijuna stanovnika, a posljednjih pola godine upravo nam odatle tjedno dolazi između tri i četiri autobusa gostiju na jednodnevne izlete putem beogradske agencije Delta tours. Najčešće dolaze u dane vikenda, odnosno od petka do nedjelje“, tumači Vuković. Da ovaj kompleks može biti tržišno konkurentan, pokazala je i razvojna studija koju je početkom godine izradio Horwath Consalting, ali je prema njoj nužno restrukturiranje u marketinškom i građevinskom smislu. Budućim investitorima ona također sugerira ulaganja na razini od 32 milijuna eura s čime je od Bizovačkih toplica moguće napraviti Slavonski resort, turistički centar u istočnom dijelu Hrvatske. Time Bizovčani više ne bi bili orijentirani isključivo na lječilišni turizam, nego bi on bio samo jedan od segmenata u budućoj ponudi. Horwath Consalting predložio je razvoj termalnog projekta koji bi se temeljio na komercijalno orijentiranom tržišnom proizvodu, a to uključuje proširenje ponude u ”gradu vode” – Aquapolisu, izgradnju i uređenje SPA i wellness centra.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu