Odlična predsezona. Više od tri milijuna gostiju već u prvih pola godine, deset posto više stranaca, noćenja bolja za pet posto… Turizam se osnovano sve više uvažava kao snažan generator gospodarskog rasta, uz utege na kojima piše privatizacija hotelskih poduzeća, manjak svježih investicija, nesrazmjer cijene i kvalitete, korupcija u HFP-u… Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam i predsjedajući Komisije za Europu Svjetske turističke organizacije, priznaje da je problema podosta. Pripisuje ih tranziciji, kompliciranoj birokraciji, nedovoljnoj podršci razvojnim projektima, pogrešnim strategijama cijena itd. te ističe da je hrvatski turizam, posebno u prošle četiri godine, napravio veliki iskorak u rastu turističkog prometa i prihoda od turizma, te investicijama. Uvjeren je kako smo pred vratima sezone koja će biti najbolja u zadnjih osam godina.
Državi se često spočitava da zapravo nema jasnu strategiju razvoja turizma. Što mislite o tome?
Provode se određene smjernice Strategije iz 2003. godine koja nije prošla Sabor. No, možete na papir staviti što hoćete, ali problem je ako nema motora koji će to odraditi. Primjerice, još se prije nekoliko godina najavljivalo gašenje HFP-a da bi se posao prebacio na Središnji ured za upravljanje državnom imovinom. Sad se govori o dva investicijska fonda koji će ići na burzu, a strani menadžeri upravljati našom imovinom. Očito da se strategija mijenja, a oni koji donose strateške odluke trebaju znati da svaka promjena pravca kretanja donosi najprije zbunjenost kod investitora, ali i među nama-operativcima. No kapital ima svoju cijenu i vrijeme u kojem se mora oploditi i njegovo strpljenje ima granice.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu