Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Danone kupuje Royal Numico NV za 12,3 milijarde eura

Autor: Teuta Franjković
11. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Numico je postalo cilj preuzimanja jer pokriva više od 40 posto profitabilnog europskog sektora dječje hrane

Grupacija Danone SA je samo šest dana nakon što je podružnicu za proizvodnju keksa prodala Kraft Foods Inc. objavila je svoju najveću akviziciju ikada. Riječ je o 12,3 milijarde eura vrijednoj ponudi za nizozemskog proizvođača dječje hrane Royal Numico NV. Izvršni direktor Franck Riboud izjavio je kako će pariški Danone platiti 55 eura za svaku dionicu Numica čiji brendovi poput Cow & Gate i Nutricia pokrivaju više od 40 posto europskog sektora dječje prehrane. Ponuda je čak 38 posto viša nego je to cijena Numicovih dionica po kojoj se zadnje trgovalo. Kupnja Numica te 5,3 milijarde eura vrijedna prodaja podružnice Kraftu fokusira Danone na sektor nutricionističke prehrane koji je, pokazale su analize, profitabilniji od njegovih najjačih brendova, vode Evian i Danone jogurta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Način obrane
Analitičari smatraju da bi ove transakcije mogle biti dio plana odbijanja ponuda za preuzimanje za koje se špekulira da bi ih ova francuska kompanija mogla dobiti. Jedan od glavnih interesanata je, tvrde upućeni, njujorški PepsiCo Inc. koji već neko vrijeme planira ponudu za Danone, no ta američka tvrtka za sada nema komentara. Matteo Battaglia, analitičar u milanskom Websim SpA, tvrdi da Danone ovim potezima pokazuje koliko je jak. “Danone ima novac za velike akvizicije iako donedavno to nitko nije uviđao. Svi smo mislili kako će neki stranac kupiti Danone, a ta nas je tvrtka sve iznenadila: umjesto da se brani od neprijateljskih ponuda, ona se odlučila za ofenzivnu strategiju”, izjavio je Battaglia. Nestle SA, proizvođač nadohrane za dojenčad Neslac i Good Start, odlučio je u travnju ove godine pripojiti brend Gerber, kompanije Novartis AG za 5,5 milijardi dolara. Tako je najveća svjetska kompanija za proizvodnju dječje hrane postala nadmoćna u dječjem prehrambenom sektoru s više od 82 posto pokrivenog tržišta. Cijena za koju će biti kupljen Numico 4,7 puta je veća od godišnje prodaje koju ostvaruje ta kompanija. Usporedivši to sa 3,4 puta koliko je veća bila cijena koju je Nestle platio za Gerber, Danoneov izvršni direktor Antoine Giscard d’Estaing izjavio je kako je cijena akvizicije “nešto viša” od uobičajenih iznosa koji se postižu u tom sektoru. “Numico ima sve karakteristike brenda koje se nama sviđaju: orijentiran je na zdravlje, ima vrhunske stručnjake, laborante i istraživače, dobro tržišno vodstvo i raširenost na brzorastućim tržištima”, izjavio je Giscard. Također je ustvrdio i kako bi ova transakcija mogla povećati zaradu po dionici za tri do četiri posto.

Grupacija Danone SA je samo šest dana nakon što je podružnicu za proizvodnju keksa prodala Kraft Foods Inc. objavila je svoju najveću akviziciju ikada. Riječ je o 12,3 milijarde eura vrijednoj ponudi za nizozemskog proizvođača dječje hrane Royal Numico NV. Izvršni direktor Franck Riboud izjavio je kako će pariški Danone platiti 55 eura za svaku dionicu Numica čiji brendovi poput Cow & Gate i Nutricia pokrivaju više od 40 posto europskog sektora dječje prehrane. Ponuda je čak 38 posto viša nego je to cijena Numicovih dionica po kojoj se zadnje trgovalo. Kupnja Numica te 5,3 milijarde eura vrijedna prodaja podružnice Kraftu fokusira Danone na sektor nutricionističke prehrane koji je, pokazale su analize, profitabilniji od njegovih najjačih brendova, vode Evian i Danone jogurta.

Način obrane
Analitičari smatraju da bi ove transakcije mogle biti dio plana odbijanja ponuda za preuzimanje za koje se špekulira da bi ih ova francuska kompanija mogla dobiti. Jedan od glavnih interesanata je, tvrde upućeni, njujorški PepsiCo Inc. koji već neko vrijeme planira ponudu za Danone, no ta američka tvrtka za sada nema komentara. Matteo Battaglia, analitičar u milanskom Websim SpA, tvrdi da Danone ovim potezima pokazuje koliko je jak. “Danone ima novac za velike akvizicije iako donedavno to nitko nije uviđao. Svi smo mislili kako će neki stranac kupiti Danone, a ta nas je tvrtka sve iznenadila: umjesto da se brani od neprijateljskih ponuda, ona se odlučila za ofenzivnu strategiju”, izjavio je Battaglia. Nestle SA, proizvođač nadohrane za dojenčad Neslac i Good Start, odlučio je u travnju ove godine pripojiti brend Gerber, kompanije Novartis AG za 5,5 milijardi dolara. Tako je najveća svjetska kompanija za proizvodnju dječje hrane postala nadmoćna u dječjem prehrambenom sektoru s više od 82 posto pokrivenog tržišta. Cijena za koju će biti kupljen Numico 4,7 puta je veća od godišnje prodaje koju ostvaruje ta kompanija. Usporedivši to sa 3,4 puta koliko je veća bila cijena koju je Nestle platio za Gerber, Danoneov izvršni direktor Antoine Giscard d’Estaing izjavio je kako je cijena akvizicije “nešto viša” od uobičajenih iznosa koji se postižu u tom sektoru. “Numico ima sve karakteristike brenda koje se nama sviđaju: orijentiran je na zdravlje, ima vrhunske stručnjake, laborante i istraživače, dobro tržišno vodstvo i raširenost na brzorastućim tržištima”, izjavio je Giscard. Također je ustvrdio i kako bi ova transakcija mogla povećati zaradu po dionici za tri do četiri posto.




Velika rasprostranjenost
Ova francuska kompanija proizvodi Bledina i Mon Premier Danone hranu za bebe. “Nakon prodaje podružnice keksa sektor dječje prehrane trebao bi držati oko 15 posto ukupne prodaje”, smatra analitičar ING Financial Marketsa Marco Gulpers. Nadodao je i kako smatra da Danone neće imati većih problema glede financiranja čitave transakcije, ali i odupiranja Pepsiju ako ovaj slučajno da ponudu. Numico će Danoneu zasigurno ponuditi više proizvoda na tržištima u razvoju. Primjerice, samo proizvođač dječje hrane Dumex, nedavno pripojen Numicu, ima godišnju prodaju u vrijednosti od 1,2 milijarde eura te mrežu rasprostranjenosti diljem Kine i Vijetnama. Numicov neto prihod prošle je godine porastao dva posto na 202 milijuna eura, a Danone je zabilježio dobit od 1,35 milijardi eura što je 7,5 niže od 2005. godine. U posljednje tri godine cijena dionica Numica se udvostručila što je uzrok prodaje neprofitabilne podružnice vitamina kako bi se fokusirali na nutricionistički sektor. Nakon objave o transakciji dionice Numica porasle su 4,55 eura, odnosno 11 posto, na 44,5 eura na Amsterdamskoj burzi. Dionice Danonea pale su 2,02 eura, odnosno 3,3 posto na 59,48 eura na Pariškoj burzi.

Danone uz pomoć Numica ulazi u sektor kliničke prehrane

Osim dječje hrane, Numico se bavi i proizvodnjom hrane za bolničke pacijente i starije osobe. Budući da u Numicu rade neki od najvećih svjetskih nutricionista i stručnjaka, u Danoneu smatraju kako će im to pomoći u fokusiranju na zdravlje i zdrav život. Jedan od najjačih takvih Danoneovih brendova je Actimel, mliječni pripravak koji dokazano poboljšava imunitet. Giscard je izjavio kako će uz pomoć Numica u Danoneu također izgraditi podružnicu za pića namijenjenu mentalnom boljitku starijih građana. Takozvana klinička prehrana sve je popularnija u svijetu, a s obzirom na to da je svijest o zdravlju sve prisutnija kod potrošača, analitičari smatraju da je ovo još jedan način ostvarivanja dobiti, ovaj puta na pozitivan način.

Autor: Teuta Franjković
11. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close