Budući da su zanimanja iz područja prodaje među najtraženijim zanimanjima na tržištu rada, portal MojPosao u suradnji s tvrtkom Electus ljudski potencijali d.o.o. proučavao je osobine kandidata koji su natjecali za neko od radnih mjesta u prodaji. Na temelju rezultata psihološkog testiranja, prikupljenih tijekom zadnje tri godine napravljen je opis karakteristika koje čine dobrog prodavača/icu. Analize rezultata koje prodavači postižu na psihološkim testovima, kao i podaci iz literature, pokazuju da su empatija i ego-drive ključne osobine potrebne za uspjeh u prodaji. Empatija je sposobnost razumijevanja i uživljavanja u emocionalna stanja druge osobe i ona omogućuje prodavačima da čuju i razumiju potrebe i želje svojih klijenata/kupaca. Ego drive pak predstavlja unutarnju potrebu prodavača da započinje interakciju s kupcem/klijentom, ostvari uspješnost u prodaji i tako poveća vlastito samopoštovanje. Prema istom istraživanju uspješni prodavači/ce općenito su uporni, uvjerljivi i energični te lako pristupaju novim klijentima i grade s njima trajne odnose slušaju klijente i lako prepoznaju i razumiju njihove potrebe te su dobro informirani o proizvodima koje nude. Analizom se došlo do zaključka da je uspješnost prodajnog osoblja moguće unaprijed predviđati na temelju njihovih sposobnosti i osobina ličnosti. Čak i osobe koje nemaju prethodnog iskustva u prodaji, ali imaju normalno razvijenu inteligenciju, racionalnije pristupaju poslu, spremnije izražavaju svoje stavove te su otvorene, društvene i komunikativne, imaju potencijal da budu uspješni prodavači/ce. Prodavači s godinama postaju poduzetniji, ali i osjetljiviji na potrebe klijenata tj. razvijaju empatiju i ego-drive. Statistika u području prodaje govori da je uspješne prodavače teško pronaći i prepoznati. Od svih ljudi koji se profesionalno bave prodajom, samo njih 26 posto je uspješno dok su ostali prosječno uspješni ili neuspješni.
Budući da su zanimanja iz područja prodaje među najtraženijim zanimanjima na tržištu rada, portal MojPosao u suradnji s tvrtkom Electus ljudski potencijali d.o.o. proučavao je osobine kandidata koji su natjecali za neko od radnih mjesta u prodaji. Na temelju rezultata psihološkog testiranja, prikupljenih tijekom zadnje tri godine napravljen je opis karakteristika koje čine dobrog prodavača/icu. Analize rezultata koje prodavači postižu na psihološkim testovima, kao i podaci iz literature, pokazuju da su empatija i ego-drive ključne osobine potrebne za uspjeh u prodaji. Empatija je sposobnost razumijevanja i uživljavanja u emocionalna stanja druge osobe i ona omogućuje prodavačima da čuju i razumiju potrebe i želje svojih klijenata/kupaca. Ego drive pak predstavlja unutarnju potrebu prodavača da započinje interakciju s kupcem/klijentom, ostvari uspješnost u prodaji i tako poveća vlastito samopoštovanje. Prema istom istraživanju uspješni prodavači/ce općenito su uporni, uvjerljivi i energični te lako pristupaju novim klijentima i grade s njima trajne odnose slušaju klijente i lako prepoznaju i razumiju njihove potrebe te su dobro informirani o proizvodima koje nude. Analizom se došlo do zaključka da je uspješnost prodajnog osoblja moguće unaprijed predviđati na temelju njihovih sposobnosti i osobina ličnosti. Čak i osobe koje nemaju prethodnog iskustva u prodaji, ali imaju normalno razvijenu inteligenciju, racionalnije pristupaju poslu, spremnije izražavaju svoje stavove te su otvorene, društvene i komunikativne, imaju potencijal da budu uspješni prodavači/ce. Prodavači s godinama postaju poduzetniji, ali i osjetljiviji na potrebe klijenata tj. razvijaju empatiju i ego-drive. Statistika u području prodaje govori da je uspješne prodavače teško pronaći i prepoznati. Od svih ljudi koji se profesionalno bave prodajom, samo njih 26 posto je uspješno dok su ostali prosječno uspješni ili neuspješni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu