Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sve više građana bira bežični širokopojasni Internet

Autor: Bernard Ivezić
04. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Prema podatcima HAT-a, od 330.750 korisnika širokopojasnog Interneta njih 52.920 koristi bežični pristup

Potražnja za širokopojasnim uslugama raste sve brže. U prva tri mjeseca ove godine 35.800 građana prešlo je na ADSL, kabelski, wimax ili mobilni internet, a u posljednja tri mjeseca njih čak 43.150. Usporedbe radi, kvartalni prirast broja korisnika širokopojasnog Interneta u 2006. godini iznosio je 33.950, a godinu prije tek 23.250. Brzi Internet posjeduje 330.750 građana, odnosno 7,5 posto građana Hrvatske. Rezultat je to sve žešće konkurencije na telekomunikacijskom tržištu na kojem sve manju važnost imaju telefonske, a sve veću širokopojasne usluge.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Rat cijenama
“Penetracija širokopojasnog Interneta dosegla je 7,5 posto, a zahvaljujući našim ulaganjima u razvoj infrastrukture, usluga i dozvola nužnih za ponudu širokopojasnih usluga od čak 441 milijun kuna u posljednje tri godine, Vipnet se na tom tržištu vrlo dobro pozicionirao”, izjavila je Marie-Helene Magenschab, predsjednica Uprave Vipneta. Brzi pristup Internetu nudi desetak fiksnih i mobilnih telekoma koji se natječu nižim cijenama i većim brzinama pristupa. Sve žešća konkurencija odražava se polako na dosadašnji T-HT-ov udio na tom tržištu. Naime, 2005. od ukupno 116.000 korisnika širokopojasnog Interneta u Hrvatskoj njih 87,3 posto koristilo je T-Comov ADSL. Godinu kasnije, od 251.800 njih 85,5 posto koristilo je usluge najvećeg fiksnog telekoma u Hrvatskoj. Sada je već izvjesno da će T-Comov ovogodišnji udio na tom tržištu biti još manji. Prvo stoga što je većina novih fiksnih telekoma potkraj prošle godine dobila mogućnost ponuditi vlastite širokopojasne usluge, a onda i zbog mobilnih i Wimax operatora. Naime, najnovije statistike pokazuju da u Hrvatskoj čak 52.920 građana brzom Internetu pristupa putem neke bežične tehnologije – mobitela, Homeboxa i Wimaxa. To znači da 16 posto korisnika brzog Interneta za pristup svjetskoj mreži ne koristi fiksnu TK mrežu.

Potražnja za širokopojasnim uslugama raste sve brže. U prva tri mjeseca ove godine 35.800 građana prešlo je na ADSL, kabelski, wimax ili mobilni internet, a u posljednja tri mjeseca njih čak 43.150. Usporedbe radi, kvartalni prirast broja korisnika širokopojasnog Interneta u 2006. godini iznosio je 33.950, a godinu prije tek 23.250. Brzi Internet posjeduje 330.750 građana, odnosno 7,5 posto građana Hrvatske. Rezultat je to sve žešće konkurencije na telekomunikacijskom tržištu na kojem sve manju važnost imaju telefonske, a sve veću širokopojasne usluge.

Rat cijenama
“Penetracija širokopojasnog Interneta dosegla je 7,5 posto, a zahvaljujući našim ulaganjima u razvoj infrastrukture, usluga i dozvola nužnih za ponudu širokopojasnih usluga od čak 441 milijun kuna u posljednje tri godine, Vipnet se na tom tržištu vrlo dobro pozicionirao”, izjavila je Marie-Helene Magenschab, predsjednica Uprave Vipneta. Brzi pristup Internetu nudi desetak fiksnih i mobilnih telekoma koji se natječu nižim cijenama i većim brzinama pristupa. Sve žešća konkurencija odražava se polako na dosadašnji T-HT-ov udio na tom tržištu. Naime, 2005. od ukupno 116.000 korisnika širokopojasnog Interneta u Hrvatskoj njih 87,3 posto koristilo je T-Comov ADSL. Godinu kasnije, od 251.800 njih 85,5 posto koristilo je usluge najvećeg fiksnog telekoma u Hrvatskoj. Sada je već izvjesno da će T-Comov ovogodišnji udio na tom tržištu biti još manji. Prvo stoga što je većina novih fiksnih telekoma potkraj prošle godine dobila mogućnost ponuditi vlastite širokopojasne usluge, a onda i zbog mobilnih i Wimax operatora. Naime, najnovije statistike pokazuju da u Hrvatskoj čak 52.920 građana brzom Internetu pristupa putem neke bežične tehnologije – mobitela, Homeboxa i Wimaxa. To znači da 16 posto korisnika brzog Interneta za pristup svjetskoj mreži ne koristi fiksnu TK mrežu.

Operateri
Magenschab nije željela komentirati koliko točno mobilnih korisnika ima Vipnet. Prema neslužbenim informacijama, dva najveća mobilna operatora vode mrtvu utrku u tom segmentu. T-Mobile napreduje uglavnom zahvaljujući web’n’walk tarifi, a Vipnet zbog širokog raspona usluga mobilnog širokopojasnog Interneta. Predsjednica Uprave Vipneta napominje da su zahvaljujući uvođenju inovativnih bežičnim širokopojasnih rješenja, što su između ostalog Homebox i Officebox, prihodi tvrtke od bežičnog interneta u posljednjih godinu dana porasli za 140 posto. “Prostor za rast tržišta širokopojasnih usluga je iznimno velik uzmemo li u obzir da od 1,76 milijuna korisnika interneta u Hrvatskoj njih 1,43 milijuna koristi spori dail-up pristup. Statistike pak pokazuju da će konačni dobitnici te utrke biti tvrtke koje nude bežični Internet. Naime, 50-60 posto novih korisnika širokopojasnog Interneta u zapadnoj Europi bira bežični, a ne fiksni širokopojasni Internet. To je prilika za Vipnet koji takvu ponudu već posjeduje”, zaključila je Magenschab.

Autor: Bernard Ivezić
04. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close