Kina je u najnovijem petogodišnjem planu razvoja za razdoblje 2026. – 2030. izostavila električna vozila s popisa strateških industrija, što je prvi takav potez u više od desetljeća. Tijekom prethodna tri plana, vozila nove energije, uključujući električne automobile, ‘plug-in’ hibride i vozila na gorivne ćelije, smatrani su ključnim sektorima za jačanje industrijske konkurentnosti.
Iako su središnja i lokalne vlade dodijelile više milijardi dolara potpora koje su Kini osigurale vodeću poziciju u globalnom tržištu i industrijskom lancu električnih vozila, višak kapaciteta, dugotrajni rat cijena i pretjerana konkurencija prisilili su državu na promjenu prioriteta. Novi petogodišnji plan izdvojen je za poticanje kvantne tehnologije, bioproizvodnje, vodikove energije i nuklearne fuzije kao glavnih pokretača gospodarskog rasta.
Kina, kao najveće svjetsko automobilističko tržište, suočava se sa zasićenjem domaćeg tržišta. Takva situacija dodatno je otežana carinskim i trgovinskim tenzijama sa Zapadom, tijekom kojih Kina pokušava zadržati važnost i inovacijsku prednost na svjetskoj pozornici.
Predsjednik Xi Jinping istaknuo je potrebu za racionalnim pristupom razvoju novih produktivnih snaga, pozivajući da se izbjegne prenagljeno ulaganje u više istih sektora istodobno. Time kineska politika pokazuje oprez i strateško prepoznavanje potreba tržišta, što će biti jasno definirano u službenom tekstu petogodišnjeg plana koji će biti predstavljen na parlamentarnom zasjedanju u ožujku 2026. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu