Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Europskim hotelima zapošljavanje i dalje ostaje među prioritetima

Autor: Mladen Miletić
13. kolovoz 2025. u 20:00
Podijeli članak —
Optimistična slika uoči vrhunca turističke sezone 2025. nadjačala je neke nepovoljne trendove poput problema sa zapošljavanjem specijaliziranih kadrova, usavršavanjem zaposlenika.../Šime Zelić/PIXSELL

Peto izdanje Europskog barometra smještaja pokazalo i razlike u očekivanjima od sezone između regija.

Unatoč geopolitičkim i makroekonomskim neizvjesnostima, gotovo dvije trećine europskih pružatelja smještaja, njih 63 posto, ima pozitivan poslovni pogled na sezonu, što je rezultat gotovo jednak lanjskom rekordu (65%) i daleko iznad najnižih 38% iz 2022. godine, a razlike u optimizmu variraju ovisno o regiji – dok su u južnoj Europi (Hrvatska, Grčka, Italija, Španjolska, Portugal) domaćini optimistični, u srednjoj Europi je pogled umjereniji, dok su se u zemljama sjevera (nordijske i Irska) po stavovima pozicionirali između “dva pola”.

Pokazalo je to peto izdanje Europskog barometra smještaja koji objavljuje Booking.com, a istraživanjem je obuhvaćeno 1160 izvršnih direktora i menadžera smještajnih objekata diljem Europe.

Većina nastavlja ulagati

Optimistična slika uoči vrhunca turističke sezone 2025. nadjačala je tako neke nepovoljne trendove poput problema sa zapošljavanjem specijaliziranih kadrova, usavršavanjem zaposlenika i primjene digitalnih tehnologija. Većina smještajnih objekata (62%) namjerava zadržati i postojeću razinu ulaganju, no tu hotelski lanci pokazuju proaktivniju investicijsku strategiju od malih i srednjih objekata te onih s nižom kategorizacijom, što vidimo i na hrvatskom primjeru.

Velikim hotelskim kućama ipak lakše

Program za obučavanje zaposlenih nema samo 2% velikih kuća, dok samo 17% manjih nudi nekakav oblik obuke.

Europskim hotelima zapošljavanje i dalje ostaje među prioritetima, pa tako veliki lanci namjeravaju u sljedećih 12 mjeseci u prosjeku zaposliti 5,85 djelatnika, dvostruko više nego neovisni hoteli, a istraživanje pokazuje i da se lakše popunjavaju radna mjesta koja zahtijevaju nižu razinu vještina relativno lako popuniti, dok je teže naći ljude za generalni menadžment, prodaju i marketing.

Pritom se kao najveće prepreke najčešće javljaju visina očekivane plaće (56%) i izazovi u ravnoteži između privatnog i poslovnog života (52%). Male i neovisne objekte manjak vještina posebno pogađa jer nemaju iste resurse za obuku kao hotelski lanci – 17 posto ih uopće ne nudi obuku zaposlenicima, a samo 2% lanaca nema takav program.

Rastuće istraživanje

Može li nešto izvući umjetna inteligencija? Njene prednosti u području marketinga prepoznaje 66% ispitanih predstavnika smještajnih objekata, u upravljanju prihodima 61%, no mnogi se također žale i na visoke troškove implemantacije i složenost integracije. Manjim objektima ti izazovi često nadmašuju potencijalne koristi, s obzirom na poteškoće u usavršavanju radnika i ograničen pristup resursima za edukaciju.

Istraživanje je provela Statista između 24. veljače i 22. travnja 2025., putem telefonskih intervjua. Sudjelovalo je ukupno 1160 izvršnih direktora i menadžera iz sektora turističkog smještaja diljem Europe (u istraživanju iz 2024. bilo ih je 920), sa po 80 ispitanika iz 15 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska. Za posebno izvješće o UK-u, intervjuirano je 200 smještajnih objekata tijekom razdoblja istraživanja.

Autor: Mladen Miletić
13. kolovoz 2025. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close