U Hrvatskoj oko 38 posto kućanstava, odnosno 1,4 milijuna ljudi, ima osiguran pristup internetu iz vlastitog doma, a gotovo se polovica svakodnevno koristi internetom. U usporedbi s ostatkom svijeta internetskih korisnika u Hrvatskoj ima 0,5 posto. Više od 70 posto korisnika internet upotrebljava za dopisivanje, 65 posto za pretraživanje, a 50 posto za dnevno informiranje. Ipak, ono što život čini jednostavnijim kao što je plaćanje računa putem interneta, sređivanje administrativnih potreba ili trgovina putem interneta u Hrvatskoj se ne koristi dovoljno. Međutim, problem nije samo u pojedincu već i u državnim i poslovnim subjektima koji se još nisu organizirali na adekvatan način kako bi olakšali komunikaciju, informiranje i pružanje usluga. Velik problem je informatička nepismenost čelnih ljudi u tvrtkama što dovodi do toga da je potražnja u domaćoj internetskoj trgovini veća od ponude. U tome veliku prednost mogu pronaći svi oni koji žele proširiti svoje poslovanje i na on-line trgovinu.
Milijuni kupaca
Trgovina putem interneta je najprofitabilniji oblik trgovine. Razlog takvoj profitabilnosti su jednostavnost i niski troškovi. Internetska trgovina nema radno vrijeme, kupnja je moguća 24 sata dnevno, a proizvod je dostupan i onim najudaljenijim internetskim korisnicima. Više od 300 milijuna korisnika interneta u svijetu postaju potencijalni kupci i ne plaća se zakup poslovnog prostora zato što je umjesto trgovine potreban samo jedan internetski site. Internetsko tržište je jedno od najvećih svjetskih tržišta u razvoju. Ako postoji kvalitetna ponuda, korisnici se lako odlučuju na kupnju putem interneta jer ona podrazumijeva veći izbor, jednostavnu usporedbu cijena između više prodavača te uslugu dostave na kućna vrata što znači uštedu vremena. Sve informacije ili cijene u internetskoj trgovini mogu se odmah promijeniti kako bi informacija što prije stigla do kupaca. Vrijednost hrvatske e-trgovine u prošloj je godini narasla na 570 milijuna dolara što u odnosu na 2005. iznosi porast od 30 posto, prema procjenama IDC Adriaticsa. U 2002. godini e-trgovina je iznosila svega 49 milijuna dolara, da bi se godinu poslije utrostručila na 141 milijun dolara, a zatim i udvostručila na 263 milijuna dolara. U 2005. on-line trgovina skočila je za 66 posto na 437 milijuna dolara. Najveći rast u 2006. godini zabilježila je on-line veleprodaja s iznosom od približno 495 milijuna dolara koji znatno premašuje ukupnu vrijednost on-line trgovine iz prethodne godine. Nešto slabija bila je on-line maloprodaja. Domaće web trgovine prošle su godine ostvarile rast od 30 posto te prihod od približno 74 milijuna dolara. U on-line maloprodaji 2005. godine najbolje su poslovale web trgovine koje su prodavale turističke aranžmane i ostvarile prihod od 28,7 milijuna dolara. Među njima je najuspješnija Adriatica.net koja je ostvarila prihod od približno 12 milijuna dolara. Na drugom su mjestu trgovine potrošačkom elektronikom na s 10 milijuna dolara, a slijede web trgovine računalnom opremom s prometom od 6,6 milijuna dolara i internetske knjižare s 1,5 milijuna dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu