Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Mercedesu dobit pala 40 posto, Renault obara rekorde s novim modelima

Autor: Borivoje Dokler
22. veljača 2025. u 09:00
Podijeli članak —
Foto: Reuters

Njemačka autoindustrija pretrpjela teške udarce, Francuzi ostaju optimistični.

Mercedes-Benz u četvrtak je najavio novi plan smanjenja troškova za 10 posto do 2027., kako bi ojačao prodaju i profitne marže. Njegov automobilski sektor u 2024. zabilježio je pad dobiti od 40 posto u 2024. jer su prodaja na ključnim tržištima Kine i Njemačke pretrpjele značajan udarac. Potražnja u Europi ostala je ispod razine prije pandemije, dok su se kineski potrošači okrenuli pristupačnijim domaćim električnim modelima zbog neizvjesne ekonomske situacije. Iz kompanije su naveli da ciljaju na dvoznamenkasti povrat od prodaje, no očekuju da će stopa u njihovu sektoru biti između šest i osam posto.

Očekivani pad i u 2025.

Ciljevi, koje je glavni izvršni direktor Ola Källenius predstavio u kontekstu ‘sve neizvjesnijeg svijeta’, predstavljaju značajnu reviziju optimističnije vizije iz 2022., kada je kompanija predviđala prilagođeni povrat od prodaje do 14 posto u povoljnim uvjetima i najmanje 8 posto u teškim vremenima. U Mercedesu predviđaju da će ove godine prodati manje od 1,98 milijuna vozila, koliko ih je prodano u 2024., što bi moglo razočarati ulagače i radničke predstavnike, koji su tražili minimalni cilj prodaje od 2 milijuna vozila kako bi se proizvodni kapaciteti u potpunosti iskoristili.

”Kako bismo osigurali buduću konkurentnost kompanije u neizvjesnom svijetu, poduzimamo korake da je učinimo bržom, učinkovitijom i snažnijom”, izjavio je Källenius. Uprava će predložiti dividendu od 4,30 eura po dionici, što je pad u odnosu na 5,30 eura u 2023.te upozorili da će dobit ove godine biti ‘značajno’ niža.

S druge strane, francuski proizvođač automobila Renaul izvijestio je u četvrtak o rekordnoj operativnoj dobiti za 2024., neznatno nadmašivši očekivanja, zahvaljujući nižim troškovima i nizu novih modela koji su poboljšali marže. Tvrtka, jedna od rijetkih u sektoru koja je prošle godine održala svoje ciljeve, prijavila je operativnu dobit od 4,3 milijarde eura, što je povećanje od 3,5 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznad prognoze od 4,2 milijarde eura.

4,3 milijarde

eura operativne dobiti prijavio je Renault za 2024., što je rast od 3,5 posto

Prihodi su porasli za 7,4 posto, na 56,2 milijarde eura, znatno iznad očekivanih 54,5 milijardi eura. Kao glavni generator rasta spominje se lansiranje novih modela, poput kompaktnog električnog modela R5 i te niza novih hibrida. Dionice Renaulta su od početka godine porasle za devet posto, a analitičari JPMorgana opisali su rezultate kao ‘snažan skup brojki’. Francuski proizvođač automobila prijavio je operativnu maržu za 2024. od 7,6 posto, ispunivši svoj cilj od najmanje 7,5 posto za godinu. Međutim, smanjio je očekivanja marže za ovu godinu na najmanje 7 posto, ističući da će stroži europski ciljevi smanjenja emisije ugljika smanjiti njegovu maržu za 1 postotni bod, što je ekvivalentno oko 500 milijuna eura operativne dobiti.

“Tvrtka je ostala ‘optimistična’ da će se pravila ublažiti”, rekao je financijski direktor Thierry Pieton novinarima, ali na to ne računa u svojim financijskim prognozama. Očekuje se da će Renault nuditi popuste kako bi prodao više električnih vozila, dok će istovremeno povećati cijene benzinskih automobila kako bi zadovoljio propisane ciljeve, rekao je Pieton.

Sedam novih modela

Pod vodstvom De Mea od srpnja 2020., Renault je sklopio partnerstva s drugim tvrtkama radi podjele investicijskih troškova te je također obnovio ponudu vozila, lansirajući 10 novih modela u 2024., uz planove za još sedam ove godine.Troškovi su u 2024. smanjeni za gotovo 800 milijuna eura, uključujući uštede od oko 500 milijuna eura na nabavi, uz niže troškove sirovina.

Autor: Borivoje Dokler
22. veljača 2025. u 09:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close