Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Na Dalekom istoku luke Rijeka i Kopar promovirati kao jedan pravac

Autor: Tanja Čorak
30. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Razvoj luka povećava konkurentnost sjevernog Jadrana, ističe direktor Vukorepa

Najave da će i Slovenija uskoro početi gradnju željezničke pruge od Kopra do Mađarske, koje su uslijedile nekoliko dana nakon što je formaliziran početak projekta na gradnji nove ranvičarske pruge Rijeka – Botovo, mnogi su shvatili kao nastavak natjecanja luka Rijeka i Kopar za opstojnost na tržištu. No iako to jest djelomice točno, direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa za Poslovni je dnevnik izjavio kako je “razvoj svih luka u sjevernojadranskom bazenu potreban jer povećava konkurentnost sjevernog Jadrana u odnosu na sjevernoeuropske luke”. Sutra ćemo svi biti u jednoj državi, Europskoj uniji, i dijelit ćemo kolač koji će odrediti Bruxelles, objašnjava Vukorepa, ističući da su najave o modernizaciji koparskog pravca svakako pozitivne. “Smatram da će se vrlo brzo dogoditi da će se na Dalekom istoku i Luka Rijeka i Luka Kopar morati promovirati kao jedan pravac. Mislim da to mišljenje dijeli i direktor Luke Kopar”, zaključuje Vukorepa. Možda je ne tako davno to preklapanje mišljenja u javnosti bilo samo na deklarativnoj razini, odgovora Vukorepa, no sada to više nije slučaj jer, kako navodi, “slabosti jedne od luka u sjevernojadranskom bazenu slabe poziciju svih ostalih”. Na pitanje na koji bi način onda Bruxelles dijelio jedan kolač, kako se slikovito izrazio Vukorepa, kada i Hrvatska uđe u EU, direktor Luke odgovara da će Bruxelles tada vjerojatno dijeliti naše zaleđe, tako da luka “pokriva”, servisira onaj dio zaleđa na način koji je najjeftiniji EU, kazao je Vukorepa. Rijeka je tako najbliža Mađarskoj, dok je Kopar bliži Austriji. U vezi s najavljenim početkom gradnje nove ravničarske pruge, Vukorepa kaže da će ona, prema najavama, ipak biti dovršena dvije godine prije slovenskog pružnog pothvata. Rijeka će nakon dva stoljeća dobiti novu prugu, a ona bi trebala donijeti multiplikativne faktore u razvoju gospodarstva. “Luka Rijeka vraća se na pozicije koje je držala početkom 80-ih godina. Moramo opravdati tu veliku investiciju. Mi smo spremni u svakom slučaju, o čemu svjedoče i podatci o poslovanju koji su bili predviđani za ostvarenje tek u 2012. godini. Ovakvo povećanje prometa nije se očekivalo, tako da sada imamo problema, no sada su to ipak slatke brige”, izjavio nam je direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Najave da će i Slovenija uskoro početi gradnju željezničke pruge od Kopra do Mađarske, koje su uslijedile nekoliko dana nakon što je formaliziran početak projekta na gradnji nove ranvičarske pruge Rijeka – Botovo, mnogi su shvatili kao nastavak natjecanja luka Rijeka i Kopar za opstojnost na tržištu. No iako to jest djelomice točno, direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa za Poslovni je dnevnik izjavio kako je “razvoj svih luka u sjevernojadranskom bazenu potreban jer povećava konkurentnost sjevernog Jadrana u odnosu na sjevernoeuropske luke”. Sutra ćemo svi biti u jednoj državi, Europskoj uniji, i dijelit ćemo kolač koji će odrediti Bruxelles, objašnjava Vukorepa, ističući da su najave o modernizaciji koparskog pravca svakako pozitivne. “Smatram da će se vrlo brzo dogoditi da će se na Dalekom istoku i Luka Rijeka i Luka Kopar morati promovirati kao jedan pravac. Mislim da to mišljenje dijeli i direktor Luke Kopar”, zaključuje Vukorepa. Možda je ne tako davno to preklapanje mišljenja u javnosti bilo samo na deklarativnoj razini, odgovora Vukorepa, no sada to više nije slučaj jer, kako navodi, “slabosti jedne od luka u sjevernojadranskom bazenu slabe poziciju svih ostalih”. Na pitanje na koji bi način onda Bruxelles dijelio jedan kolač, kako se slikovito izrazio Vukorepa, kada i Hrvatska uđe u EU, direktor Luke odgovara da će Bruxelles tada vjerojatno dijeliti naše zaleđe, tako da luka “pokriva”, servisira onaj dio zaleđa na način koji je najjeftiniji EU, kazao je Vukorepa. Rijeka je tako najbliža Mađarskoj, dok je Kopar bliži Austriji. U vezi s najavljenim početkom gradnje nove ravničarske pruge, Vukorepa kaže da će ona, prema najavama, ipak biti dovršena dvije godine prije slovenskog pružnog pothvata. Rijeka će nakon dva stoljeća dobiti novu prugu, a ona bi trebala donijeti multiplikativne faktore u razvoju gospodarstva. “Luka Rijeka vraća se na pozicije koje je držala početkom 80-ih godina. Moramo opravdati tu veliku investiciju. Mi smo spremni u svakom slučaju, o čemu svjedoče i podatci o poslovanju koji su bili predviđani za ostvarenje tek u 2012. godini. Ovakvo povećanje prometa nije se očekivalo, tako da sada imamo problema, no sada su to ipak slatke brige”, izjavio nam je direktor Luke Rijeka Denis Vukorepa.

Autor: Tanja Čorak
30. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close