Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Mali automobili će preživjeti, trebali su poskupjeti oko 5.000 eura

Autor: Poslovni.hr
05. listopad 2023. u 08:45
Podijeli članak —
Foto: unsplash

Sada je, čini se, Europsko vijeće popustilo pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.

Plan Europske komisije s Euro 7 emisijskom normom za nova vozila bio je dodatno ograničiti emisije štetnih plinova. Implementacija je trebala biti 2025. godine, a Euro 7 bi do 2035. godine trebao smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35% u usporedbi s Euro 6 normom, te za 56% u usporedbi s Euro 6 normom za autobuse i kamione. Istodobno, čestice iz ispušnih cijevi iz automobila i kombija smanjile bi se za 13% te 39% iz autobusa i kamiona, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27%, piše revija HAK.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Sada je, čini se, Europsko vijeće popustilo pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.

Plan Europske komisije s Euro 7 emisijskom normom za nova vozila bio je dodatno ograničiti emisije štetnih plinova. Implementacija je trebala biti 2025. godine, a Euro 7 bi do 2035. godine trebao smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35% u usporedbi s Euro 6 normom, te za 56% u usporedbi s Euro 6 normom za autobuse i kamione. Istodobno, čestice iz ispušnih cijevi iz automobila i kombija smanjile bi se za 13% te 39% iz autobusa i kamiona, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27%, piše revija HAK.

Sada je, čini se, Europsko vijeće popustilo pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.

Pomaka u emisijama neće biti, ali, s druge strane, čini se da kupci ekonomičnijih automobila ne moraju birinuti. Naime, s Euro 7 normom automobili poput Dacije Sandero, VW Pola i Renault Clija poskupjeli bi do 5000 eura (zbog novih tehnologija). Tako bismo si eventualno mogli priuštiti neki rabljeni automobil. Naravno, ako govorimo u ime građana s prosječnim ili ispodprosječnim primanjima, piše HAK.

Rast cijena je onemogućen, ali uz cijenu koju nose više emisije štetnih plinova i sitnih čestica.

Autocar također javlja da će zbog novih relaksiranih propisa preživjeti i 2,9-litreni V6 motor iz Alfa Romea, koji pogoni Giuliju i Stelvio Quadrifoglio, a razvija 505 KS. Očekujte i niz sličnih objava drugih proizvođača automobila ovih dana…

Autor: Poslovni.hr
05. listopad 2023. u 08:45
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close