Najveća društvena mreža za profesionalce i poslodavce LinkedIn provela je eksperimente na više od 20 milijuna korisnika tijekom pet godina koji su izravno utjecali na mogućnost njihova zapošljavanja, izvijestila je studija objavljena u časopisu Science. U eksperimentima provedenim diljem svijeta od 2015. do 2019. LinkedIn je nasumce mijenjao udio slabih i jakih kontakata koje je predložio njegov algoritam “Ljudi koje možda poznajete” – automatizirani sustav tvrtke za preporuku novih veza – svojim korisnicima, a istraživači na LinkedInu, M.I.T.-u, Stanfordu i Harvard Business School kasnije su analizirali prikupljene podatke. Studijom je testirana utjecajna sociološka teorija nazvana “snaga slabih veza” prema kojoj je vjerojatnije da će ljudi dobiti posao i druge prilike preko poznanstava nego preko bliskih prijatelja. Istraživači su analizirali kako su promjene u algoritmu utjecale na radnu mobilnost korisnika, piše Večernji list.
Algoritam “Ljudi koje možda poznajete” analizira podatke poput povijesti zaposlenja članova, naziva poslova i veza s drugim korisnicima. Zatim pokušava procijeniti vjerojatnost da će član LinkedIna poslati pozivnicu za prijateljstvo predloženoj novoj vezi, kao i vjerojatnost da će ta nova veza prihvatiti pozivnicu. Nakon prvog vala algoritamskog testiranja, istraživači na LinkedInu i M.I.T.-u došli su na ideju analizirati ishode tih eksperimenata kako bi testirali teoriju o snazi slabih veza. Rezultati LinkedInova istraživanja potvrdili su teoriju slabih veza – ljudi koji su dobili više preporuka za umjereno slabe kontakte prijavljivali su i prihvaćali više poslova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu