Tesla lansirao cijenu bitcoina, ali u svojoj kupnji ostat će usamljen

Autor: Tomislav Pili , 09. veljača 2021. u 22:00
Teslinu kupnju bitcoina za 1,5 milijardi dolara stručnjaci tumače željom kompanije da ojača svoj brend/REUTERS

Digitalnim valutama vrata korporativnih riznica čvrsto su zatvorena jer im je ključni zadatak zaštita likvidnosti kompanije i njezinih gotovinskih rezervi.

Vrijednost bitcoina značajno je skočila u utorak na krilima očekivanja da velika Teslina kupnja te kriptovalute označava njezino daljnje prihvaćanje u financijskom svijetu.

Međutim, inozemni analitičari sumnjaju da će ostale velike svjetske kompanije slijediti Teslin primjer i uložiti u tako volatilnu imovinu.

Na azijskom tržištu cijena bitcoina dosegla je jučer rekordnu cijenu od 48.216 dolara. Prema podacima Coinmarketcapa, oko 14 sati najpopularnijom kriptovalutom se trgovalo po 45.641 dolar što je 16 posto viša cijena nego dan ranije.

Promjena politike

Značajan skok cijene izazvala je objava američkog proizvođača električnih automobila da je kupio bitcoine za oko 1,5 milijardi dolara i očekuje da će u bliskoj budućnosti omogućiti klijentima da njegove automobile plaćaju u toj kriptovaluti.

Prema promijenjenoj investicijskoj politici, kompanija može “povremeno ili na dulje vrijeme kupovati i držati digitalnu imovinu”, navodi se u priopćenju. Tesla je tako u bitcoin uložio ukupno 1,5 milijarde dolara kako bi diversificirao ulaganja i maksimalno povećao povrat na kapital, navodi se u obrazloženju odluke o ulaganju.

“Jedna od najvećih kompanija u svijetu uložila je u bitcoin, a to znači da su mu izloženi i svi ulagači u Teslu (ili makar samo jedan fond u indeksu S&P 500”), poručio je izvršni direktor Elon Musk.

Prije tjedan dana Musk je izjavio da bi bitcoin uskoro mogao biti šire prihvaćen među ulagačima, a u prosincu je pitao je li moguće obavljati krupne transakcije u toj kriptovaluti.

Direktor Tesle podupro je i druge digitalne valute. Proteklog vikenda spomenuo je na Twitteru dogecoin, koji je nakon toga također skočio na rekordnu razinu, napominje Reuters. U tom kontekstu Teslina kupnja bitcoina i najava njegova skorašnjeg prihvaćanja kao platnog sredstva tumači se željom kompanije da brend dodatno ojača među kriptozajednicom.

Michael Bucella, partner u kriptoinvesticijskoj kompaniji BlockTower ocijenio je za CNBC kako se Teslinom kupnjom događa najranija faza alokacije bitcoina od zajednice institucionalnih ulagača prema korporativnim investitorima.

Međutim, stručnjaci za korporativne financije smatraju kako će Tesla ipak ostati usamljen u ovom potezu. Naime, digitalnim valutama do sada su vrata korporativnih riznica bila čvrsto zatvorena jer im je ključni zadatak zaštita likvidnosti kompanije i njezinih gotovinskih rezervi.

“Kompanije investiraju svoju gotovinu u visokokvalitetne, kratkoročne vrijednosnice s fiksnim prinosom i voljne su prihvatiti relativno mali prinos”, pojašnjava za Financial Times Jerry Klein, direktor njujorške investicijske tvrtke Treasury Partners.

Značajni gubici

“Mislim da neće biti slučaja ulaganja korporativnog novca u rizičnu imovinu poput bitcoina koja može dovesti do značajnih gubitaka”, ocjenjuje Klein.

Za razliku od cijelog niza kompanija uvrštenih na burzi koje su investitorima ponudile način špekuliranja kriptovalutama, svega je nekoliko tvrtki uložilo svoju ušteđevinu u bitcoin. Jedan od prvih bio je internetski trgovac Overstock. No, zadnji dostupni podatak pokazuje da je u bitcoinu ta kompanija imala svega 2 milijuna dolara.

Led je sredinom prošle godine probila američka softverska kompanija MicroStrategy koja bitcoin kupuje dijelom gotovine koji joj ne treba za redovito poslovanje. Prije desetak dana MicroStrategy je objavio da je u tu kriptovalutu uložio 1,14 milijardi dolara, a to ulaganje trenutno vrijedi 3,2 milijarde dolara.

Podsjetimo, nakon lanjskog skoka od 300 posto, bitcoin je samo u dosadašnjem dijelu godine ojačao 62 posto. Izvršni direktor Michael Saylor opisuje tu investiciju kao “drugu strategiju” usporedo s prodajom softvera, a ne toliko odlukom iz domene korporativnih financija.

MicroStrategy je također pojasnio kako je ta investicija učinjena s ciljem podizanja prepoznatljivosti brenda među korporativnim kupcima te kako bi se ojačala prodaja softverskih proizvoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close