Kada bude realiziran europski projekt vlakova velikih brzina, koji je nastao na inicijativu uglednog Bečkog instituta za međunarodne ekonomske studije, najsuvremenija željeznica povezala bi sve krajeve Europe, a na jednoj od četiri planirane linije našao bi se, uz Sloveniju i Hrvatsku, i cijeli Zapadni Balkan.
Nova europska mreža vlakova velikih brzina (Ultra-rapid-train, URT) obuhvatila bi četiri željeznička pravca, koja bi povezala glavne gradove Europske unije i zemalja Zapadnog Balkana, kandidata za članstvo u EU. Ukupna investicija za 18.250 km pruge u novoj mreži procijenjena je na 1100 mlrd. eura, odnosno oko 60 mil. eura po kilometru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kad mi imamo muzejske primjerke vlakova, prljave stanice , hrpu zaposlenih koji primaju plaće i ništa ne rade……dno-dna …Italija ima automate za karte, fenomenalne vlakove
od 100-300 km /sat,sve funkcionira na sekundu!…
Da imamo vlak do Rijeke ili Splita -ko oni…stotine tisuća ljudi bi došlo na more …
i naših i stranaca….
Bilo bi lijepo da se obistini ali 60 mil EUR po km je daleko pretjerivanje. Pa cijena autoputa je 5-10 mil EUR po km a pruga je dosta jeftinija.
Kolega niste uračunali faktor izvlačenja para iz HŽ-a. To je jedna od glavnih kasica prasica korupcijske oligarhije u Hrvatskoj već 20 i duže godina. Broj promašenih i nerealiziranih milijunskih projekata HŽ-a novcem građana je nepoznat, ali sigurno nije manji od 10.
Da stvar bude tragikomična, vlakovi su na ruti Zagreb – Rijeka bili brži za vrijeme Austro-ugarske. Govorimo o više od 100 godina za unaprjeđenje.
Ta linija ne bi smjela imati trajanje vožnje dulje od 1h i 15 min , a po japanskim standardima ispod sat.
Ma, da. Mi sada pravimo pruge na kojima će se moći voziti do 120 km/h. Kakve su nam tek do sada bile i kakve su još uvijek, ne treba niti govoriti.
Bilo bi lijepo da se obistini ali 60 mil EUR po km je daleko pretjerivanje. Pa cijena autoputa je 5-10 mil EUR po km a pruga je dosta jeftinija.
Uključite se u raspravu