Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Usprkos odluci regulatora, APA ne odustaje od Qantas Airwaysa

Autor: Ksenija Končevski
08. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Konzorcij APA bi uskoro mogao izaći s novom ponudom za preuzimanje najvećeg australskog avioprijevoznika

Nakon što nije uspio u naumu da preuzme Qantas Airways, konzorcij Airline Partners Australia (APA) mogao bi izići s novom ponudom za tog najvećeg avioprijevoznika u Australiji. Australski regulator tržišnog natjecanja odbio je pokušaj preuzimanja vrijedan 8,9 milijardi američkih dolara APA-e, koju, među ostalim, čine australska banka Macquarie, američki investicijski fond Texas Pacific i kanadska tvrtka Onex Corporation. Ponuda je izazvala protivljenje brojnih australskih političara zabrinutih za radna mjesta te isključivanje domaćih kooperanata iz poslovanja. Problem je u tome što je kozorciju bila potrebna potpora više od 50 posto dioničara, koju nije imao sve do krajnjeg roka u petak, da bi potom dan poslije ponudu prihvatio još jedan dioničar. Time je podrška dioničara dosegnula 50,6 posto. No zbog isteka roka ponude australski regulator tržišne utakmice nije ju prihvatio. Povrh toga, neizvjesnost oko ponude za Qantas rezultirala je i obustavom trgovanja dionicama Qantasa što će se promijeniti već tijekom današnjeg dana.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nezadovoljan ishodom, konzorcij je zatražio produženje roka ponude, a propast preuzimanja razbjesnilo je i dio dioničara koji traže ostavke top-menadžmenta. APA je unatoč tome zatražila dopuštenje da nastavi sa sljedećom fazom ponude u kojoj bi joj bilo potrebno zeleno svjetlo čak 70 posto dioničara tijekom sljedeća dva tjedna. No australska komisija za preuzimanja taj je zahtjev odbila uz obrazloženje da neće nastaviti postupak, a APA je objavila da će uputiti žalbu. APA ipak ne odustaje od Qantasa već poručuje da istražuje brojne mogućnosti među kojima je i nova ponuda po istoj cijeni. Još se u veljači činilo da je preuzimanje Qantasa pitanje dana jer je uprava objavila izvješće u kojem je ponudu konzorcija ocijenila pravednom te dioničarima jednoglasno preporučila njeno prihvaćanje. U slučaju njegove realizacije, to bi bilo dosad najveće preuzimanje u avioindustriji te ujedno najveći plaćeni iznos koji je za preuzimanje platio neki privatni investicijski fond iz Azije ne uključujući Japan. Prodaja australske nacionalne ikone, sa zaštitnim znakom klokana, potaknula je nacionalne osjećaje i bila predmet političkih rasprava u Australiji, prisilivši APA-u na pristanak da aviokompanija ostane u većinskom australskom vlasništvu. Ponuđačka grupa stoga je bila pažljivo oblikovala strukturu budućeg vlasništva. Qantas je, sukladno tome, trebao biti u oko 25-postotnom vlasništvu investicijskog fonda Allco Equity Partners, 25 posto bi držao Texas Pacific Group, Allco Finance Group 8 posto, Macquarie manje od 15 posto, a kanadska investicijska tvrtka Onex 12,5 posto. Ostali inozemni ulagači držali bi zajednički 11,5-postotni udio. Qantas je osnovan prije 86 godina, a isprva je pružao usluge taksija. Predsjednik uprave Qantasa Geoff Dixon krajem lanjske godine odbio je odgovoriti na pitanja sindikata koji su željeli saznati hoće li novi vlasnici Qantasu jamčiti zadržavanje postojećih radnih mjesta i povlastica zaposlenicima. Tek je otkrio da novi vlasnici nemaju namjeru ubrzati napore vodstva aviokompanije za kresanje dodatnih 1,17 milijardi dolara troškova tijekom dvogodišnjeg razdoblja.

Nakon što nije uspio u naumu da preuzme Qantas Airways, konzorcij Airline Partners Australia (APA) mogao bi izići s novom ponudom za tog najvećeg avioprijevoznika u Australiji. Australski regulator tržišnog natjecanja odbio je pokušaj preuzimanja vrijedan 8,9 milijardi američkih dolara APA-e, koju, među ostalim, čine australska banka Macquarie, američki investicijski fond Texas Pacific i kanadska tvrtka Onex Corporation. Ponuda je izazvala protivljenje brojnih australskih političara zabrinutih za radna mjesta te isključivanje domaćih kooperanata iz poslovanja. Problem je u tome što je kozorciju bila potrebna potpora više od 50 posto dioničara, koju nije imao sve do krajnjeg roka u petak, da bi potom dan poslije ponudu prihvatio još jedan dioničar. Time je podrška dioničara dosegnula 50,6 posto. No zbog isteka roka ponude australski regulator tržišne utakmice nije ju prihvatio. Povrh toga, neizvjesnost oko ponude za Qantas rezultirala je i obustavom trgovanja dionicama Qantasa što će se promijeniti već tijekom današnjeg dana.

Nezadovoljan ishodom, konzorcij je zatražio produženje roka ponude, a propast preuzimanja razbjesnilo je i dio dioničara koji traže ostavke top-menadžmenta. APA je unatoč tome zatražila dopuštenje da nastavi sa sljedećom fazom ponude u kojoj bi joj bilo potrebno zeleno svjetlo čak 70 posto dioničara tijekom sljedeća dva tjedna. No australska komisija za preuzimanja taj je zahtjev odbila uz obrazloženje da neće nastaviti postupak, a APA je objavila da će uputiti žalbu. APA ipak ne odustaje od Qantasa već poručuje da istražuje brojne mogućnosti među kojima je i nova ponuda po istoj cijeni. Još se u veljači činilo da je preuzimanje Qantasa pitanje dana jer je uprava objavila izvješće u kojem je ponudu konzorcija ocijenila pravednom te dioničarima jednoglasno preporučila njeno prihvaćanje. U slučaju njegove realizacije, to bi bilo dosad najveće preuzimanje u avioindustriji te ujedno najveći plaćeni iznos koji je za preuzimanje platio neki privatni investicijski fond iz Azije ne uključujući Japan. Prodaja australske nacionalne ikone, sa zaštitnim znakom klokana, potaknula je nacionalne osjećaje i bila predmet političkih rasprava u Australiji, prisilivši APA-u na pristanak da aviokompanija ostane u većinskom australskom vlasništvu. Ponuđačka grupa stoga je bila pažljivo oblikovala strukturu budućeg vlasništva. Qantas je, sukladno tome, trebao biti u oko 25-postotnom vlasništvu investicijskog fonda Allco Equity Partners, 25 posto bi držao Texas Pacific Group, Allco Finance Group 8 posto, Macquarie manje od 15 posto, a kanadska investicijska tvrtka Onex 12,5 posto. Ostali inozemni ulagači držali bi zajednički 11,5-postotni udio. Qantas je osnovan prije 86 godina, a isprva je pružao usluge taksija. Predsjednik uprave Qantasa Geoff Dixon krajem lanjske godine odbio je odgovoriti na pitanja sindikata koji su željeli saznati hoće li novi vlasnici Qantasu jamčiti zadržavanje postojećih radnih mjesta i povlastica zaposlenicima. Tek je otkrio da novi vlasnici nemaju namjeru ubrzati napore vodstva aviokompanije za kresanje dodatnih 1,17 milijardi dolara troškova tijekom dvogodišnjeg razdoblja.




Autor: Ksenija Končevski
08. svibanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close