Uz postojeću Industrijsku zonu Bakar, u sklopu koje djeluje i slobodna zona, na zapadnom ulazu u zemlju, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak gradit će se potpuno novi punkt za ubrzavanje prometa ljudi i roba tzv. Intermodalni robni terminal. Posljedica je to potreba korisnika ovog prometnog pravca, pod kojim se podrazumijevaju i turisti i građani, ali prije svega poduzetnici te posebno korisnici usluga Luke Rijeka preko koje prometuje velik broj kontejnerskog i rasutog tereta, ali i uvjeta koje Europska unija postavlja Hrvatskoj.
Objediniti djelatnosti
Ti se uvjeti, prema TTFSE programu, odnose na osiguravanje kvalitetnog prihvata i ubrzanje protoka roba i nameću hitnu gradnju Intermodalnog robnog terminala neposredno uz granicu, u blizini graničnih prijelaza Rupa i Pasjak te željezničke postaje Šapjane. Terminal nužno mora udovoljavati traženim standardima cestovnog i željezničkog prometa, kvalitetno objediniti sve djelatnosti kako bi funkcionirao jaki logistički centar u ubrzanju prometa roba, trgovine, tranzita i turizma. Tako će na jednom mjestu, na intermodalnom terminalu, funkcionirati carina, inspekcijske službe, otpremnici, banka, pošta i trgovine. Izgradit će se i motel s restoranom te parkiralištem, a korisnici će se moću poslužiti i sportsko-rekreacijskim sadržajima koji će im biti na raspolaganju. Posebno će se u sklopu terminala graditi otvoreni i zatvoreni skladišni prostori za sve vrste roba, zatim remontni centar za teška vozila, te industrijski i željeznički kolosjeci. Prema dostupnim informacijama, pripreme su već započele. Riječka gradska tvrtka Rijeka promet, koja iskoračuje i na tržište kapitala izdavanjem komercijalnih zapisa s planom izdavanja vlastitih obveznica, vodit će realizaciju i ovog projekta i poslije njime vjerojatno upravljati. U projekt je uključena i Agencija za razvoj poduzetništva Porin, kao i općina Matulji koja je prije nekoliko godina prva aktualizirala ideju osnivanja novog intermodalnoga punkta na zapadnom ulazu u Hrvatsku. Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina ističe da se o modelu upravljanja zonom još raspravlja jer je zemljište na kojem će nastati ovaj intermodalni punkt u vlasništvu države, a nalazi se u dijelu Primorsko-goranske županije. Hoće li županija ući u partnerski odnos u ovom slučaju s državom ili će država ustupiti vlasništvo nad zemljištem, model je čija je definicija u tijeku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu