Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Plodine grade 10 novih centara za 55 milijuna eura

Autor: Ivan Pandžić
15. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Jedan od centara bit će na zagrebačkom Laništu, a zemljište je kupljeno od Lidla

Riječke trgovački lanac Plodine ove godine će izgraditi i otvoriti 10 novih supermarketa ukupne vrijednosti 55 milijuna eura, potvrdio je direktor Plodina Mile Ćurković za Poslovni dnevnik. Kako su supercentri tipizirani i imaju 2660 četvornih metara, to znači da će se Plodine uz postojećeih 27 centara u Hrvatskoj dobiti dodatnih 26,6 tisuća četvornih metara. Najveća investicija se planira u Zagrebu i taj trgovački centar iako veličinom sličan ostalima, stajat će umjesto pet – deset milijuna eura. Zagrebačko poglavarstvo jučer je prihvatilo program kojime se za izgled novog trgovačkog centra Plodina na zagrebačkom Laništu raspisuje natječaj. To znači da bi taj centar ipak trebao imati nešto drukčiji vanjski izgled od ostalih. Veće troškove osim natječaja za izgled povećava i cijena zemljišta na Laništu koje se nalazi u Novom Zagrebu, a zanimljivo je da je prvotno na lokaciji bio planiran Lidl, ali su Plodine uspjele otkupiti njihov dio zemljišta i ostatak. Osim toga, drugi market Plodina u Zagrebu će se nalaziti uz parcelu do jednog od najvećih planiranih trgovačkih centara u Hrvatskoj – Trigranitovog, uz koji bi dalje trebala nići i Zagreb arena – najveća dvorana u Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Brza kupnja
“Ne bojimo se konkurencije zbog trgovačkog centra Trigranita jer mi ciljamo na kupce koji žele brzo obaviti kupnju, dok za obilazak centara poput Trigranitova treba mnogo više vremena. Istina je da smo mi za razliku od Lidla uspjeli otkupti svih 10 tisuća četvornih metara potrebnih za centar i vjerujemo da bi on trebao biti otvoren do kraja godine nakon što se provede natječaj i izdaju ostale potrebne dozvole”, objašnjava Ćurković. Centar u Zagrebu će osim prodajnih prostora i kafića u prizemlju imati i manji dio uredskih prostora na katu. Plodine su već započele s radovima ili dovršavaju prodajne centre u Vinkovcima, Našicama, Gospiću, Kutini i Novoj Gradišci. Zatim su na redu, osim zagrebačkog, novi prodajni prostori u Pazinu, Benkovcu, Podravskoj Slatini i Čepinu. Do kraja godine Plodine, koje su 1993. godine počele s jednim prodajnim centrom, trebale bi imati najmanje 37 prodajnih prostora. Na njihovim internet-stranicama objavljeno je kako godinu planiraju završiti sa 50 prodajnih centara, a kako Ćurić nije spominjao tu brojku, vjerojatno se ne radi o novoj gradnji nego o otvaranju novih centara u već postojećim objektima koje Plodine trebaju otkupiti.

Riječke trgovački lanac Plodine ove godine će izgraditi i otvoriti 10 novih supermarketa ukupne vrijednosti 55 milijuna eura, potvrdio je direktor Plodina Mile Ćurković za Poslovni dnevnik. Kako su supercentri tipizirani i imaju 2660 četvornih metara, to znači da će se Plodine uz postojećeih 27 centara u Hrvatskoj dobiti dodatnih 26,6 tisuća četvornih metara. Najveća investicija se planira u Zagrebu i taj trgovački centar iako veličinom sličan ostalima, stajat će umjesto pet – deset milijuna eura. Zagrebačko poglavarstvo jučer je prihvatilo program kojime se za izgled novog trgovačkog centra Plodina na zagrebačkom Laništu raspisuje natječaj. To znači da bi taj centar ipak trebao imati nešto drukčiji vanjski izgled od ostalih. Veće troškove osim natječaja za izgled povećava i cijena zemljišta na Laništu koje se nalazi u Novom Zagrebu, a zanimljivo je da je prvotno na lokaciji bio planiran Lidl, ali su Plodine uspjele otkupiti njihov dio zemljišta i ostatak. Osim toga, drugi market Plodina u Zagrebu će se nalaziti uz parcelu do jednog od najvećih planiranih trgovačkih centara u Hrvatskoj – Trigranitovog, uz koji bi dalje trebala nići i Zagreb arena – najveća dvorana u Hrvatskoj.

Brza kupnja
“Ne bojimo se konkurencije zbog trgovačkog centra Trigranita jer mi ciljamo na kupce koji žele brzo obaviti kupnju, dok za obilazak centara poput Trigranitova treba mnogo više vremena. Istina je da smo mi za razliku od Lidla uspjeli otkupti svih 10 tisuća četvornih metara potrebnih za centar i vjerujemo da bi on trebao biti otvoren do kraja godine nakon što se provede natječaj i izdaju ostale potrebne dozvole”, objašnjava Ćurković. Centar u Zagrebu će osim prodajnih prostora i kafića u prizemlju imati i manji dio uredskih prostora na katu. Plodine su već započele s radovima ili dovršavaju prodajne centre u Vinkovcima, Našicama, Gospiću, Kutini i Novoj Gradišci. Zatim su na redu, osim zagrebačkog, novi prodajni prostori u Pazinu, Benkovcu, Podravskoj Slatini i Čepinu. Do kraja godine Plodine, koje su 1993. godine počele s jednim prodajnim centrom, trebale bi imati najmanje 37 prodajnih prostora. Na njihovim internet-stranicama objavljeno je kako godinu planiraju završiti sa 50 prodajnih centara, a kako Ćurić nije spominjao tu brojku, vjerojatno se ne radi o novoj gradnji nego o otvaranju novih centara u već postojećim objektima koje Plodine trebaju otkupiti.

S Mercatorom – nabava
Nakon strateškog povezivanja s Mercatorom pred kraj prošle godine, te dvije tvrtke tvrde da drže sedam posto tržišta u Hrvatsko. Ćurković tvrdi da će svi izgrađeni centri biti isključivo napravljeni sredstvima Plodina i služit će za njihovu prodaju, a Mercator neće biti uključen u investicije. Negira i da je došlo do dodatnih povezivanja s najvećim slovenskim trgovačkim lancem. “Mi smo s Mercatorom povezani samo kroz nabavu i ništa više od toga”, zaključuje Ćurković. Inače, Plodine su na početku 1993. godine imali 50 zaposlenih, već 2003. godine 580, a na kraju 2006. – 1500 zaposlenih. S novih 10 centara broj zaposlenih bi se trebao povećati za još 500 osoba.

Zagreb ne želi utjecati na broj trgovačkih centara

Iako u Zagrebu postoji više od 30 super ili hiper marketa i stalno se grade novi, iz zagrebačke uprave tvrde kako oni ne mogu i neće utjecati na njihov broj jer to treba činiti tržište. S urbanističkog stajališta mogu propisima odrediti raspisivanje arhitektonskih natječaja kojima će se određivati izgled koji se uklapa na pojedine lokacije. ‘Prošlo je vrijeme kada se generalnim urbanističkim planom određivalo točan broj i lokacije potrebnih trgovina i obrtničkih radnji. Ako bilo koji trgovački lanac smatra da mu je isplativo sagraditi centar uz već postojeći, to je stvar njihove poslovne odluke’, rekao je pročelnik za prostorno uređenje Ivica Fanjek.

Autor: Ivan Pandžić
15. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close