"Uspješan poduzetnik je onaj koji uspije pronaći profitabilan poslovni model kojim će svojim korisnicima donositi vrijednost. Za uspjeh je nužna tvrdoglava upornost", tvrdi Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja, domaćeg startupa koji je u svijetu odjeknuo zahvaljujući inovativnom šesteronožnom robotu hodaču Hexapodu. Riječ je o DIY (uradi-sam) robotu koji je osmišljen tako da ga mogu sastaviti i osnovnoškolci. To naime nije samo slikoviti prikaz proizvoda jer osim što je STEMI hrvatskim školama donirao nekoliko desetaka Hexapoda i pritom provodi edukativne radionice za djecu, upravo je njihov robot postao standardni alat za obrazovanje novih generacija Amerikanaca u STEM području. Osim što se odlično prodaje diljem svijeta, potpisali su ugovor oko pilot projekta s tvrtkom Milestone C iz Connecticuta stoga će njihovi učenici u svojim učionicama koristiti upravo hrvatski proizvod. No, svaka danas uspješna tvrtka imala je drugačiji početak i ono što je prethodilo uspjehu i rastu. Kada govorimo o STEMI-ju, potrebno je vratiti se u 2015. godinu. Tada je startup ugledao svjetlo dana, a riječ je bila o kolektivu nastalom iz istoimenog programa sveučilišne Udruge Bura Znanja. Na početku svake poslovne priče važan je kapital, a putem međunarodne platforme Indiegogo najprije su prikupili 37.000 dolara. No, bilo im je potrebno još sredstava kako bi mogli kvalitetno i do kraja razviti svoj proizvod. Tada su se aplicirali na natječaj Inovacije novoosnovanih MSP-ova – II faza pod mentorstvom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) koja je ove godine proslavila 25 godina, obilježivši četvrt stoljeća s 11 milijardi kuna investicija, pet tisuća projekata i 16.000 novozaposlenih. Cilj njihova natječaja je značajnim iznosima poduzećima ponuditi uspješno lansiranje inovativnih proizvoda, u sklopu kojih se provode radikalne inovacije i poboljšanje komercijalizacije proizvoda i usluga. Preko natječaja STEMI-ju je osigurano više od 1,4 milijuna kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj i riječ je o najvišem mogućem iznosu bespovratnih sredstava, dok je najniži 150.000 kuna bespovratnih sredstava. Mogli bismo reći da rezultati danas govore za sebe. Naime, Trošelj je prošli mjesec u razgovoru za Poslovni dnevnik otkrio da u 2020. godini STEMI očekuje 1,6 milijuna kuna prihoda, godinu kasnije 13,5 milijuna, a 2022. uz prihod od 39,9 milijuna kuna očekuje i da će prvi put poslovati s profitom. Godinu kasnije prihod bi trebao skočiti iznad 90 milijuna, a 2024. na 213,6 milijuna kuna. Time STEMI ide u izravnu tržišnu utakmicu s danskim Legom. To je tek jedan od pozitivnih i uspješnih primjera razvoja i rasta hrvatskih MSP-ova kojima je danas gotovo pa neophodna podrška agencija i državnih institucija, posebno u obliku bespovratnih sredstava, tim više što ovdje nije riječ samo o financijskoj već i organizacijskoj pomoći, kao rezultata koji su vidljivi u kratkom roku.
Od male zanatske radionice do vodećeg europskog proizvođača

