Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dnevna proizvodnja 30.000 komada kruha

Autor: Darko Bičak
07. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Ivan Validžić, direktor i osnivač obiteljske pekarnice Frumentum, smatra da dok ne poraste cijena brašna ne bi trebala ni ona kruha

Frumentum iz Zagreba je pekarska obiteljska tvrtka koja se želi pozicionirati na tržištu svojim ekoproizvodima visoke biološke prehrambene vrijednosti visoke prepoznatiljivosti. Ova tvrtka prisutna je na domaćem tržištu 7 godina kada je njezin vlasnik Ivan Validžić odlučio izići iz Pan peka, gdje je bio jedan od troje suvlasnika, te pokrenuti vlastiti biznis. “Poduzeće sam pokrenuo 1999. zajedno sa ženom, kćerkom i sinom – kao obiteljsku tvrtku. U početku smo bili podstanari, imali ukupno 17 zaposlenika i proizvodili oko 5000 komada kruha dnevno”, kaže Ivan Validžić. Svoj procvat ova pekarska tvrtka doživljava 2004. godina kada se u zagrebačkom Podsusedu otvaraju vlastiti pogon. Frumentum zapošljava 127 radnika, posjeduje vozni park od 17 teretnih i 5 osobnih vozila te proizvodi oko 30 tisuća komada kruha i peciva na dan. Glavninu svoje proizvodnje Frumentum plasira putem svojih 18 prodajnih mjesta u Zagrebu – no znatna kolilčina njihovih pekarskih proizvoda ide i putem trgovačkih lanaca Konzum i Kaufland.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vlasnik i direktor ove pekarske tvrtke kaže da tajna njihova uspjeha leži u činjenici da Frumentumovi stručnjaci sustavno rade na unaprjeđenju proizvoda. “Naš rad zasniva se na dugogodišnjem iskustvu i tradiciji. Proizvodni asortiman temeljimo na namirinicama vrhunske kvalitete, a naglasak je na prirodnoj hrani kao što su tamne punozrnaste vrste kruha”, kaže direktor Frumentuma. Iz tog razloga Frumentum certificirano proizvodi hranu s ekološkim dodacima te ima potrebne potvrde o ekološkom porijeklu sirovina i zdravstvenoj ispravnosti svojih gotovih proizvoda. U proizvodnji novih pekarskih proizvoda u Frumentumu, prema Validžićevim riječima, jedini na hrvatskom tržištu koriste i ekološke dodatke. Osim klasičnih problema hrvatskih tvrtki, poput naplate potraživanja i netransparentnih javnih natječaja, Frumentumu velik problem čini povrat neprodanih proizvoda. Naime, pekarski proizivodi koji se ne prodaju u trgovačkoj mreži vraćaju se proizvođaču, a taj povrat doseže 13 do 18 posto isporučene robe. Validžić objašnjava da je poslovno prihvatljiv povrat do 7 posto robe, a sve preko toga stvara velike gubitke jer je iskoristivost vraćenih proizvoda (starog kruha) minimalna. No usprkos tome, kao i stalnom dizanju cijena komunalnih usluga, u Frumentumu ne smatraju da je nužno dignuti cijene kruha. Validžić objašnjava da je glavni sastojak kruha, brašno – te dok ne poraste cijena brašna, nema potrebe ni za dizanjem cijene kruha.

Frumentum iz Zagreba je pekarska obiteljska tvrtka koja se želi pozicionirati na tržištu svojim ekoproizvodima visoke biološke prehrambene vrijednosti visoke prepoznatiljivosti. Ova tvrtka prisutna je na domaćem tržištu 7 godina kada je njezin vlasnik Ivan Validžić odlučio izići iz Pan peka, gdje je bio jedan od troje suvlasnika, te pokrenuti vlastiti biznis. “Poduzeće sam pokrenuo 1999. zajedno sa ženom, kćerkom i sinom – kao obiteljsku tvrtku. U početku smo bili podstanari, imali ukupno 17 zaposlenika i proizvodili oko 5000 komada kruha dnevno”, kaže Ivan Validžić. Svoj procvat ova pekarska tvrtka doživljava 2004. godina kada se u zagrebačkom Podsusedu otvaraju vlastiti pogon. Frumentum zapošljava 127 radnika, posjeduje vozni park od 17 teretnih i 5 osobnih vozila te proizvodi oko 30 tisuća komada kruha i peciva na dan. Glavninu svoje proizvodnje Frumentum plasira putem svojih 18 prodajnih mjesta u Zagrebu – no znatna kolilčina njihovih pekarskih proizvoda ide i putem trgovačkih lanaca Konzum i Kaufland.

Vlasnik i direktor ove pekarske tvrtke kaže da tajna njihova uspjeha leži u činjenici da Frumentumovi stručnjaci sustavno rade na unaprjeđenju proizvoda. “Naš rad zasniva se na dugogodišnjem iskustvu i tradiciji. Proizvodni asortiman temeljimo na namirinicama vrhunske kvalitete, a naglasak je na prirodnoj hrani kao što su tamne punozrnaste vrste kruha”, kaže direktor Frumentuma. Iz tog razloga Frumentum certificirano proizvodi hranu s ekološkim dodacima te ima potrebne potvrde o ekološkom porijeklu sirovina i zdravstvenoj ispravnosti svojih gotovih proizvoda. U proizvodnji novih pekarskih proizvoda u Frumentumu, prema Validžićevim riječima, jedini na hrvatskom tržištu koriste i ekološke dodatke. Osim klasičnih problema hrvatskih tvrtki, poput naplate potraživanja i netransparentnih javnih natječaja, Frumentumu velik problem čini povrat neprodanih proizvoda. Naime, pekarski proizivodi koji se ne prodaju u trgovačkoj mreži vraćaju se proizvođaču, a taj povrat doseže 13 do 18 posto isporučene robe. Validžić objašnjava da je poslovno prihvatljiv povrat do 7 posto robe, a sve preko toga stvara velike gubitke jer je iskoristivost vraćenih proizvoda (starog kruha) minimalna. No usprkos tome, kao i stalnom dizanju cijena komunalnih usluga, u Frumentumu ne smatraju da je nužno dignuti cijene kruha. Validžić objašnjava da je glavni sastojak kruha, brašno – te dok ne poraste cijena brašna, nema potrebe ni za dizanjem cijene kruha.

Stvaranje poznate marke Gazdin kruh

Vodeći ljudi pekarske tvrtke Frumentum svatili su da svoju prisutnost na tržištu, osim kvalitetom, mogu poboljšati samo prepoznatljivošću proizvoda. Zbog toga su brendom zaštili svoj Gazdin kruh. Riječ je o kruhu specifične recepture i oblika kojeg karakterizira da se isporučuje u veličini od 1,5 metra i težini od 13 do 15 kilograma, a kupuje se na dekagrame.

Autor: Darko Bičak
07. ožujak 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close