Ekonomija nas uči da se blagostanje pojedinca mjeri količinom i raznolikošću robe koju on ili ona može konzumirati. Mogućnosti potrošnje se maksimaliziraju kroz davanje slobode tvrtkama koja im je potrebna za iskorištavanje novih tehnologija, podjele rada, ekonomije razmjera i mobilnosti. Potrošnja je cilj; proizvodnja je sredstvo. Jedinica i predmet analize su tržišta, a ne zajednica.
Nitko ne može poreći da je ta vizija gospodarstva usredotočena na potrošače ili na tržišta urodila značajnim plodom. Zapanjujuća ponuda robe široke potrošnje u mega trgovinama ili Apple prodavaonicama u bilo kojem većem gradu na svijetu bila bi nezamisliva samo jednoj generaciji prije nas. Međutim, očito je da je nešto pošlo po zlu. Gospodarske i društvene podjele unutar naših društava izazvale su reakciju širokih razmjera u velikom rasponu okruženja – od Sjedinjenih Američkih Država, Italije i Njemačke u razvijenom dijelu svijeta, do zemalja u razvoju kao što su Filipini i Brazil. Ta politička previranja nagoviještaju da prioriteti ekonomista možda i nisu bili u potpunosti dobro postavljeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu