Iako je zadnjih godina, a i desetljeća, tekstilna i kožarska industrija u Hrvatskoj pretrpjela značajnu transformaciju sa smanjenjem broja tvrtki i zaposlenih, to je i danas respektabilan sektor koji veže oko 27 tisuća radnika. Upravo zbog toga je bitno da se ova industrija modernizira i uključi u 4. industrijsku revoluciju (4.0) kako bi bila konkurentna na globalnom tržištu. U najkraćim crtama, 4.0, odnosno digitalizacija industrije, znači da se odustaje od masovne proizvodnje unificiranih artikala, a u korist personaliziranih proizvoda više dodane vrijednosti. U EU je digitalizacija ovog sektora krenula još 2004. godine.
"Danas male i srednje tvrtke tekstilne industrije uz intenzivno korištenje suvremene tehnologije imaju bolju prisutnost na tržištima. Ostvaruje se 26 posto izvoza izvan Europe, a koncentrirani su na svjetska tržišta od Kine, SAD-a, Rusije do manjih zemalja s brzim rastom", ističu u Euratexu – Europskom udruženju tekstila i odjeće u Bruxellesu. Dodaju da će u narednom razdoblju biti više ulaganja u inovacije, znanje i vještine, a dugoročni su trendovi digitalizacija i virtualizacija te plaćanja prema upotrebi proizvoda. Budućnost sektora će se temeljiti na četiri strateške teme – razvoj pametnih materijala visokih performansi i funkcionalnih tkanina, digitalizacije svih proizvodnih procesa, učinkovitoga korištenja resursa u cirkularnoj ekonomiji te isporuke robe na najzahtjevnija rastuća tržišta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu