Pravobraniteljstvo za područje osiguranja, čija je zadaća nadzirati provedbu temeljnih standarda struke u (re)osiguranju kao i dobrih poslovnih običaja, odgovor je Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) na obvezu koju je od ove godine pred tu djelatnost stavio Zakon o osiguranju. Na prezentaciji je predstavljen prvi pravobranitelj Ante Lui, bivši direktor HUO-a i članovi Vijeća: Darja Tirić, neovisni stručnjak koju je imenovala Hanfa, Aleksandra Trbojević zastupat će društva za (re)osiguranje, a Nikola Milijević izbor je Hrvatskog saveza udruge potrošača “Potrošač”. Zadaća je pravobraniteljstva sprječavanje posljedica zbog neetičnog postupanja osiguravatelja, pojasnio je Lui. “Pravobraniteljstvo se u rješavanje eventualnih sporova i zaštitu prava uključuje tek nakon što su korisnici usluga s pojedinim osiguravateljem iscrpili sve mogućnosti i nisu postigli zadovoljavajuće rješenje”, kazao je Lui, napominjući kako je nezadovoljnim klijentima ostavljen rok od šest mjeseci za pritužbe na neetično postupanje osiguravatelja. Nakon što ustanovi da pojedina osiguravateljska kuća sa svojim klijentima nije postupala sukladno dobrim poslovnim običajima ili po kodeksu usvojenom još prije dvije godine, pravobraniteljstvo za sada ne može financijski sankcionirati neposlušne. Zakonodavac im je ostavio tek mogućnost izricanja preporuke, kritike ili mišljenja, odnosno može o utvrđenom problemu izvijestiti Hanfu ili Sud časti pri HGK-a. Iako nemaju ovlasti novčano kažnjavati, Lui je uvjeren da će pravobraniteljstvo svojim postupanjem uspjeti razriješiti mnoge složene situacije evidentne u dosadašnjoj praksi. “Nikome među osiguravateljima neće odgovarati da se u javnost iznose podaci o neprimjerenom postupanju prema klijentima”, smatra Lui. Marijan Ćurković, predsjednik Upravnog odbora HUO-a, iznio je podatak da ionako pretrpano sudstvo godišnje u prosjeku zaprimi više od 30.000 tužbi nezadovoljnih osiguranika. Ćurković je kazao kako provedena istraživanja potvrđuju da rješavanje šteta putem suda poskupljuje konačni trošak za oko 35 posto. Spomenuo je i podatak da čak 50 posto tužbi osiguranici podignu da uopće nisu kontaktirali s osiguravateljskom kućom. Aktivnost kojoj se HUO okreće s osnutkom pravobraniteljstva u mnogim zapadnoeuropskim zemljama ima tradiciju dugu nekoliko desetljeća. Tako je samo lani u Austriji pravobraniteljstvo zaprimilo 1000 predmeta, u 600 slučajeva osiguranici su dobili zadovoljštinu, a 400 predmeta riješeno je u korist osiguravatelja.
Pravobraniteljstvo za sada ne može finacijski sankcionirati neetične postupke
Pravobraniteljstvo za područje osiguranja, čija je zadaća nadzirati provedbu temeljnih standarda struke u (re)osiguranju kao i dobrih poslovnih običaja, odgovor je Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) na obvezu koju je od ove godine pred tu djelatnost stavio Zakon o osiguranju. Na prezentaciji je predstavljen prvi pravobranitelj Ante Lui, bivši direktor HUO-a i članovi Vijeća: Darja Tirić, neovisni stručnjak koju je imenovala Hanfa, Aleksandra Trbojević zastupat će društva za (re)osiguranje, a Nikola Milijević izbor je Hrvatskog saveza udruge potrošača “Potrošač”. Zadaća je pravobraniteljstva sprječavanje posljedica zbog neetičnog postupanja osiguravatelja, pojasnio je Lui. “Pravobraniteljstvo se u rješavanje eventualnih sporova i zaštitu prava uključuje tek nakon što su korisnici usluga s pojedinim osiguravateljem iscrpili sve mogućnosti i nisu postigli zadovoljavajuće rješenje”, kazao je Lui, napominjući kako je nezadovoljnim klijentima ostavljen rok od šest mjeseci za pritužbe na neetično postupanje osiguravatelja. Nakon što ustanovi da pojedina osiguravateljska kuća sa svojim klijentima nije postupala sukladno dobrim poslovnim običajima ili po kodeksu usvojenom još prije dvije godine, pravobraniteljstvo za sada ne može financijski sankcionirati neposlušne. Zakonodavac im je ostavio tek mogućnost izricanja preporuke, kritike ili mišljenja, odnosno može o utvrđenom problemu izvijestiti Hanfu ili Sud časti pri HGK-a. Iako nemaju ovlasti novčano kažnjavati, Lui je uvjeren da će pravobraniteljstvo svojim postupanjem uspjeti razriješiti mnoge složene situacije evidentne u dosadašnjoj praksi. “Nikome među osiguravateljima neće odgovarati da se u javnost iznose podaci o neprimjerenom postupanju prema klijentima”, smatra Lui. Marijan Ćurković, predsjednik Upravnog odbora HUO-a, iznio je podatak da ionako pretrpano sudstvo godišnje u prosjeku zaprimi više od 30.000 tužbi nezadovoljnih osiguranika. Ćurković je kazao kako provedena istraživanja potvrđuju da rješavanje šteta putem suda poskupljuje konačni trošak za oko 35 posto. Spomenuo je i podatak da čak 50 posto tužbi osiguranici podignu da uopće nisu kontaktirali s osiguravateljskom kućom. Aktivnost kojoj se HUO okreće s osnutkom pravobraniteljstva u mnogim zapadnoeuropskim zemljama ima tradiciju dugu nekoliko desetljeća. Tako je samo lani u Austriji pravobraniteljstvo zaprimilo 1000 predmeta, u 600 slučajeva osiguranici su dobili zadovoljštinu, a 400 predmeta riješeno je u korist osiguravatelja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu