Hrvatski sabor je u četvrtak donio Zakon o terminalu za ukapljeni prirodni plin, tzv. 'lex LNG' što je posljednja epizoda u 25 godina dugoj priči o izgradnji LNG terminala u Hrvatskoj. Vlada se 2016. odlučila na gradnju plutajućeg terminala no to je naišlo na velike otpore u dijelu stručne javnosti, ali i lokalne zajednice na otoku Krku i Primorsko-goranskoj županiji gdje je predviđena njegova gradnja, a koji zagovaraju gradnju kopnenog terminala.
U tvrtki LNG Hrvatska kao argumente za gradnju plutajućeg LNG terminala navode da je taj projekt financijski isplativ te da donosi dugoročnu korist gospodarstvu. Tvrde da je plutajući FSRU terminal i najsigurnija tehnička izvedba LNG terminala te da sa svim instaliranim postrojenjima zadovoljava sve uvjete sigurnosti koje propisuju registri brodova i država čiju zastavu brod nosi. U LNG Hrvatska navode i da takav terminal u Omišlju ima geopolitičku i stratešku dimenziju u okviru jačanja europskog energetskog tržišta i povećanja sigurnosti opskrbe plinom zemalja EU-a, a posebice zemalja jugoistočne Europe koje za sebe žele osigurati novi pouzdan dobavni pravac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu