Nedostatak radnika pokušao se nadomjestiti uvoznom radnom snagom, povećanjem kvota za uvoz stranih radnika, no kvote su neispunjene, a gospodarstvo i dalje ne može pronaći radnike. Stručnjaci taj paradoks obrazlažu obeshrabrenošću neaktivnog stanovništva, među kojima je čak petina mlađih od 29 godina, za uključivanje u tržište rada, iseljavanjem radno sposobnog stanovništva i tromost u transformaciji obrazovnog sustava.
„Potrebno nam je obrazovanje krojeno prema tržišnim načelima. Prije 90-ih smo imali plansko gospodarstvo i plansko obrazovanje, pa npr. ako je petoljetkom određeno da će prioritet biti određena industrija, na temelju toga se određivalo koliko će se učenika upisati u određenu školu. Danas živimo i radimo u uvjetima tržišnoga gospodarstva, a isključivo Ministarstvo i dalje određuje koliko će se učenika upisivati“, ističe Božo Pavičin, stručnjak za obrazovanje Hrvatske gospodarske komore, koja se u sklopu Cjelovite kurikularne reforme zalaže za uvođenje dualnog obrazovanja po uzoru na austrijski i njemački model.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu