Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Uzgajivači svinja bore se da u restoranima i hotelima na moru bude više domaćeg mesa

Autor: Ivica Beti/VL
30. svibanj 2017. u 14:37
Podijeli članak —
Arhivska fotografija: Damir Špehar / Pixsell

Hrvatska proizvodi do 40% za svoje potrebe, proizvođačima cijene zasad dobre.

Svinjogojci su nakon nekoliko mršavih godina napokon dočekali jednu dobru. Cijene prasadi kreću se oko 22 kune za kilogram žive vage, a tovljenika 11 kuna i očekuje se da će cijena bekona i dalje rasti. “Voljeli bismo da su oscilacije cijena manje tijekom godina, što bi bilo dobro i za potrošače. Nažalost, ne možemo ići u nove investicije”, kaže Goran Jančo, predsjednik Središnjeg saveza udruga uzgajivača svinja Hrvatske.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Posljednjih pet-šest godina uzgajivači svinja pretrpjeli su gubitke, mnogi i odustali od poljoprivrede jer se nisu snašli nakon ulaska u EU. Dio proizvođača okupio se u Svetom Martinu na Muri na savjetovanju s kojeg je upućen apel Ministarstvu poljoprivrede da se izradi ‘pametna strategija za budućnost.’

Svinjogojci su nakon nekoliko mršavih godina napokon dočekali jednu dobru. Cijene prasadi kreću se oko 22 kune za kilogram žive vage, a tovljenika 11 kuna i očekuje se da će cijena bekona i dalje rasti. “Voljeli bismo da su oscilacije cijena manje tijekom godina, što bi bilo dobro i za potrošače. Nažalost, ne možemo ići u nove investicije”, kaže Goran Jančo, predsjednik Središnjeg saveza udruga uzgajivača svinja Hrvatske.

Posljednjih pet-šest godina uzgajivači svinja pretrpjeli su gubitke, mnogi i odustali od poljoprivrede jer se nisu snašli nakon ulaska u EU. Dio proizvođača okupio se u Svetom Martinu na Muri na savjetovanju s kojeg je upućen apel Ministarstvu poljoprivrede da se izradi ‘pametna strategija za budućnost.’

“Apeliramo da se donesu mjere koje će anulirati negativne trendove, ali i povećati osjetljivost naših kupaca prema domaćoj proizvodnji – dodaje Jančo. Hrvatska proizvodi svega 35 do 40 posto svinja za svoje potrebe, a ostalo uvozi. Cilj je da se proizvede dovoljno za domaće potrebe.

“Borimo se da budemo više prisutni u ponudi restorana čiji vlasnici gledaju da nabave što jeftiniju sirovinu. Onda meso zamrzavaju i vade po potrebi. Mi nudimo domaći, svježi lokalni proizvod. Imamo razvijen turizam, ali mi svinjogojci nismo osjetili je li sezona dobra ili loša. Restorani, mesnice i hoteli na Jadranu nisu koristili naše svinje”, ukazuje na problem koji muči domaće poljoprivrednike. Traže i da se pri izradi dalmatinskog i istarskog pršuta koriste domaće svinje.     

Autor: Ivica Beti/VL
30. svibanj 2017. u 14:37
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close