U određenim djelatnostima poput turističkih, prijevozničkih i industriji zabave, često se događa da kupac unaprijed plati "rezervaciju", kartu ili ulaznicu za neki događaj prije nego zaista dođe na mjesto gdje se usluga treba obaviti. Plaćanje takvih iznosa prije dolaska je u pravilu oporezivo PDV-om. Međutim, postavlja se pitanje što se događa s PDV-om kada kupac ne dođe u hotel ili bus u vrijeme predviđeno za konačno izvršenje usluge?
Da li je isporučitelj dužan i dalje platiti PDV ili može ove iznose tretirati kao odštetu koja nije oporeziva PDV-om? Navedeno pitanje je definirano u presudi Europskog suda pravde (nadalje ESP) u spojenim predmetima C?250/14 i C?289/14 od 23. prosinca 2015. Air France-KLM, između ostalog, bavi se i prodajom letova na području Francuske, a navedeni unutarnji letovi podliježu PDV-u. Air France je prestao plaćati PDV za prodaju izdanih karata koje putnici na kraju nisu upotrijebili jer je smatrao da usluga nije izvršena. Radilo se o nezamjenjivim (bespovratnim) kartama koje nisu važeće iz razloga što se putnici nisu pojavili na ukrcaju, a koje su platili u cjelokupnom iznosu u ranijem razdoblju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu