Već neko vrijeme video je najvažniji trend u kreiranju oglasnog sadržaja

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 15. prosinac 2016. u 22:00
Nataša Blagojević, savjetnica za digital u Dialog komunikacijama

Savjetnica za digital u Dialog komunikacijama, govori o snazi inovativnosti i kreativnosti u oglasnoj industriji, važnosti video sadržaja te novim trendovima u oglašavanju.

Ekspanzija društvenih mreža donijela je brojne izazove u komunikaciji jer potrošači povratnu informaciju daju odmah, a jednaku brzinu odgovora očekuju i od brenda. Tvrtke koje dobro osluškuju reakcije i iz njih izvlače konkretne zaključke kako poboljšati benefite vlastitog proizvoda ili usluge, učinkovitije su i uspješnije.

No, jesu li za vodstvo u tržišnoj utakmici ipak važnija inovativnost ili tek informacije s osobnih profila pojedinaca koje drugi potrošači nerijetko prije kupnje određenog proizvoda ili usluge obično konzultiraju, otkrili smo u razgovoru s Natašom Blagojević savjetnicom za digital u Dialog komunikacijama, agenciji specijaliziranoj za korporativne, marketinške i digitalne komunikacije. U Dialogu, koji na hrvatskom tržištu postoji više od 15 godina, Blagojević je stigla prije godinu dana i od tada je zaslužna za kretivne koncepte i digitalno strateško planiranje. 

Koji su mediji, uređaji, načini komunikacije uključeni u integriranu komunikaciju?
Integrirane komunikacije podrazumijevaju da poruke kampanje potrošača dodirnu na više različitih točki odnosno da s potrošačem komuniciramo kroz različite kanale. Pritom je ključan odabir kanala koji su relevantni željenoj ciljnoj skupini te prilagodba poruka specifičnostima svakog od odabranih kanala tako da se smisao poruka ne izgubi. Iako u posljednje vrijeme često naglasak stavljamo na digitalne kanale, najuspješnije kampanje podrazumijevaju prelijevanje i u offline. Samo neki od recentnih primjera su genijalna McWhopper kampanja kojom je Burger King matirao McDonald's ili kampanja za XBox, Survival Billboard, gdje je klasični offline medij pretvoren u pravu online senzaciju.

Koji su trenutno najvažniji trendovi u kreiranja sadržaja?
Već neko vrijeme video je najvažniji trend u kreiranju sadržaja. Globalno, svaki mjesec 93 posto korisnika interneta gleda video sadržaj, a samo na YouTubeu svakodnevno kreiramo preko milijardu pregleda videa. S daljnjim razvojem komunikacijske infrastrukture i tehnologije te boljom povezanošću, taj će trend biti sve izraženiji. Kada govorimo o društvenim mrežama, kroz nekoliko godina očekuje se da će praktično sav sadržaj na Facebooku činiti video i već sada su vidljivi ozbiljni napori u tom smjeru, primjerice bolji doseg videa u odnosu na ostale formate sadržaja te uvođenje Facebook Live video opcije. Facebook slijede i ostale društvene mreže te su live streaming i inovativni formati poput 360 videa trendovi koji će sve više biti zastupljeni u komunikaciji. U posljednje je vrijeme sve značajnija uloga blogera i influencera u kreiranju sadržaja. Ovaj trend značajno uporište ima u jednostavnoj činjenici da ljudi više vjeruju drugim ljudima, nego samim brendovima. Blogeri i influenceri kreiraju autentičan sadržaj, govore jezikom koji njihovi fanovi i followeri razumiju te znaju što će publika prepoznati kao kvalitetan sadržaj. Uspjeh kampanja danas postaje gotovo nemoguć bez suradnje s influencerima.

Što je dovelo do visokog skoka u inovativnosti i kreativnosti sadržaja?
Dostupnost informacija koju internet, a osobito društvene mreže donose. Inspirirati se možemo u bilo kojem trenutku i bilo kada, a istovremeno nam je dostupno sve više korisnih alata uz pomoć kojih bilo tko može kreirati sadržaj i plasirati ga putem različitih digitalnih komunikacijskih platformi. Također, inovativnom upotrebom tehnologije pomičemo granice kreativnosti što je vrlo uzbudljivo i poticajno u komunikacijskoj industriji. 

Na koje se načine potiče inovativnost i je li moguće u tehnološki visoko razvijenom svijetu ostati zanimljiv?
Inovativnost je primarno odrednica poslovne kulture, a zatim i organizacije poslovanja. Koliko god bili svjesni važnosti inovacije za uspjeh, u praksi je nerijetko vrlo teško provediva te zahtijeva značajne resurse. Poticanje kreativnog i out of the box razmišljanja primarno zahtijeva da se zaposlenicima omogući vrijeme za to. Najjednostavnija je praksa da određeni dio vremena mogu posvetiti projektima koji nemaju veze s trenutnim poslom ili zadacima. Velike tvrtke poput Googlea svojim zaposlenicima trude se omogućiti opušteno i zabavno radno okruženje, niz povlastica, ali i neovisnost i mogućnost za isprobavanje novih stvari, što dodatno motivira ljude. Naše je okruženje visoko razvijeno, međutim problemi koje je potrebno riješiti odnosno potrebe koje nisu zadovoljene uvijek će postojati. Niz je i uspješnih primjera inovacija koje su zapravo stvorile potražnju za određenim proizvodom odnosno uslugom, primjerice iPhone i cijela industrija kreiranja aplikacija. U svjetlu toga, ne treba strahovati od mogućeg nedostatka prilika za inovacije, ali je važno ne zaboraviti najvažniji izvor korisnih insighta – ljude odnosno krajnje potrošače. 

Razmišljanje izvan okvira

Smatrate li inovativnost presudnim faktorom za uspjeh?
Poticanje kreativnosti i razmišljanja izvan granica sigurne zone mogu rezultirati boljom produktivnošću, uz dovoljno uloženih sredstava i vremena mogu se identificirati učinkovita poslovna rješenja. To je usko povezano sa sposobnošću rješavanja problema gdje kreativan pristup čini značajnu kompetitivnu prednost, bez obzira radi li se o novom proizvodu i usluzi ili optimizaciji internih procesa. Pravi inovatori, oni koji često preuzmu velik rizik, identificiraju nove poslovne prilike na vrijeme i smanje jaz od ideje do realizacije, uvijek se bitno istaknu u odnosu na druge i logično preuzimaju ulogu tržišnog lidera. Među najboljim primjerima inovativnosti kao ključa za uspjeh su Tesla Motors, Facebook, Amazon, Google, Uber i Apple.

Komentirajte prvi

New Report

Close