Tehnologija je preduvjet napretka, ali se treba koristiti na odgovoran i siguran način

Autor: PD VL native tim , 21. prosinac 2023. u 22:00
Program “Alati za moderno doba” uči djecu kako donositi odluke/PD

U Hrvatskom Telekomu su svjesni svih karakteristika digitalnog okruženja za djecu i mlade.

U današnje doba kad su svi, a pogotovo djeca, pretežito usmjereni na komunikaciju putem interneta i društvenih mreža, sve je jasnija potreba zaštite u virtualnom svijetu.

Vršnjačko nasilje, dijeljenje neprimjerenog sadržaja, komuniciranje s nepoznatim osobama – sve to su opasnosti kojima su djeca i adolescenti izloženi tijekom vremena provedenog online. A ono je sve duže i duže.

Bezbrižno odrastanje
S ciljem zaštite i idejom prevencije rizičnog ponašanja djece u virtualnom svijetu Hrvatski Telekom i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu pokrenuli su projekt “Alati za moderno doba”.

HT ima najbolju kampanju u zemlji

“Kako si” je nedavno proglašena najboljom društveno odgovornom kampanjom u Europi na “European Excellence Awards 2023”; HT je jedina hrvatska kompanija koja je ove godine osvojila nagradu.

Riječ je o prvom znanstveno utemeljenom programu koji je osmišljen ciljano za učenike sedmih i osmih razreda osnovne škole dok se za srednjoškolce planira sadržaj prilagođen njima. Program će se u školskoj godini 2023./2024. provesti u pet gradova (Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Varaždinu i Dubrovniku) i obuhvatiti više od 100 škola iz 17 županija, s planom proširenja na cijelu Hrvatsku. Prve radionice već su održane, a na njima su sudjelovali nastavnici i stručni suradnici koji će stečena znanja iskoristiti za realizaciju programa u svojim školama.

Program “Alati za moderno doba” uče djecu kako donositi odluke, nositi se sa stresom i emocijama, održavati odnose i razumjeti društvene utjecaje – u fizičkom, a posebice virtualnom okruženju.

“U Hrvatskom Telekomu uvjereni smo kako je tehnologija preduvjet napretka i da ima transformativnu moć. Ne samo u kontekstu gospodarstva već stvaranja digitalne platforme putem koje djeca i mladi mogu ostvariti svoje potencijale. To je i razlog zašto već dugi niz godina omogućavamo STEM obrazovanje, razvijamo digitalne alate i provodimo programa opismenjavanja.

Kroz program ”Generacije zajedno” opremljena su 54 doma za starije osobe tabletima i besplatnim internetom te organizirane edukacije o korištenju digitalnih alata/PD

Kako bi od tehnologije dobili ono najbolje važno je koristiti se njome na odgovoran i siguran način, svjesni svih karakteristika digitalnog okruženja, a to se pogotovo odnosi na djecu i njihovo ponašanje online. Naša želja je kroz program ‘Alati za moderno doba’, napraviti potreban pomak i generacijama školaraca omogućiti još sretnije i bezbrižnije školovanje i odrastanje”, izjavio je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma.

Ovakav program pokazao se nužnim s obzirom na činjenicu da 30 posto učenika u Hrvatskoj koristi internet više od četiri sata dnevno, a četvrtina njih svjesna je da previše vremena provode online. Pritom 50 posto adolescenata provjerava društvene mreže čim im stigne obavijest, bez obzira na to gdje se nalaze i što rade. Jedan posto srednjoškolaca zadovoljava kriterije ovisnosti o internetu, a 20 posto ih već manifestira probleme povezane s prekomjernim korištenjem interneta.

“U prvoj godini projekta za buduće voditelje preventivnog programa održat će se šest trodnevnih edukacija. Po završetku edukacija, stručni suradnici i nastavnici provodit će program kao dio sustavnih preventivnih školskih aktivnosti. Program smo razvijali četiri godine. Već se pilotirao tri godine, a svaki put smo ga znanstveno evaluirali, modificirali i znamo da postiže željene učinke”, rekao je profesor Neven Ricijaš s ERF-a, voditelj projekta.

Hrvatski Telekom već dugi niz godinama pokazuje svoju socijalnu osjetljivost i odgovornost provođenjem brojnih aktivnosti usmjerenih na pomaganje zajednici. Tako su prošle godine u ovo doba pokrenuli projekt “Kako si?” koji je naglašavao važnost komunikacije s bliskim osobama te brigu o mentalnom zdravlju.

Cilj je bio istaknuti kako ovo pitanje ne smije biti samo usputan pozdrav, već istinski iskazan interes za druge. U tada provedenom istraživanju rezultati su bili poražavajući te su ukazali na mnoge potencijalne pozive u pomoć. Čak 50% ispitanika željelo je da ih se češće pita kako su, 57% ih nije bilo zadovoljno društvenim životom, 45% mentalnim zdravljem, 40% htjelo je češće komunicirati s prijateljima, 10% ih nije imalo niti jednu osobu kojoj se mogu obratiti za podršku.

U sklopu kampanje snimili su i serijal 15 edukativnih videa koji su i danas dostupnih svima na YouTube kanalu HT-a, a u kojima su psiholozi iz Udruge ‘kako si?’ govorili o ciljanim temama, tipičnim za pojedine društvene skupine; suočavanju s negativnim emocijama, burnoutu, osjećaju neuspješnosti, teškim gubitcima…

100

škola iz 17 županija bit će obuhvaćeno znanstveno utemeljenim programom “Alati za moderno doba” u školskoj godini 2023./2024.

Važnost mentalnog zdravlja
Ova kampanja nedavno je proglašena najboljom društveno odgovornom kampanjom u Europi na “European Excellence Awards 2023”. Riječ je o prestižnom priznanju za iznimna postignuća u komunikacijskoj industriji, a Hrvatski Telekom jedina je hrvatska kompanija koja je ove godine osvojila nagradu.

“Kao kompanija smatramo svojom odgovornošću progovarati o gorućim društvenim temama kao što je mentalno zdravlje i dati svoj doprinos njihovom rješavanju. Nažalost i dalje ima puno primjera gdje se osobe još uvijek libe otvoreno razgovarati o vlastitom mentalnom zdravlju, što dovodi do toga da nisu spremni probleme podijeliti niti sa svojim bližnjima, a što automatski ograničava mogućnost pravovremenog djelovanja i pružanja prijeko potrebne pomoći. Zato je ključno riješiti se stigme da je traženje pomoći znak slabosti”, dodao je Igor Vukasović.

U partnerstvu s Volonterskim centrom Zagreb, HT također već četvrtu godinu zaredom provodi nacionalni program digitalne edukacije “Generacije zajedno”. Kroz ovaj program digitalne inkluzije opremljena su 54 doma za starije osobe tabletima i besplatnim internetom te organizirane edukacije o korištenju digitalnih alata. U edukaciji su sudjelovali i zaposlenici Hrvatskog Telekoma, ujedno i članovi volonterskog kluba HT-a koji broji više od 230 aktivnih članova.

* Sadržaj omogućio HT

Komentari (4)
Pogledajte sve

Zločinačka firma

vidi koliko sudskih vjestaka

ovo je ko lov na ovce ili pecanje u ribogojilistu…

koja hrpa mentalnih bolesnika.. sva sreca pa ne koristim ht

 

 

New Report

Close