Potrošači danas žele dobiti što više usluga od jednog opskrbljivača

Autor: Darko Bičak , 26. rujan 2016. u 22:00
U RWE-u smatraju da je ključ uspjeha prilagodba zahtjevima tržišta i potrošača

RWE slijedi trendove te je korisnicima u Hrvatskoj već ponudio posebne pakete, od onih za umirovljenike do različitih paketa namijenjenih smanjenju potrošnje energije u kućanstvu.

RWE Hrvatska članica je inoggy grupe, koja je tvrtka kćer RWE grupe, jedne od pet vodećih kompanija u poslovanju električnom energijom i plinom u Europi. RWE je u Hrvatskoj prisutan od 1996 godine, a u partnerstvu s HEP-om izgradio je termoelektranu Plomin 2, koja je puštena u pogon 2000. godine.  Ugovor s HEP-om po BOT modelu istekao je 2015. godine.

Danas RWE Hrvatska u energetskom lancu vrijednosti sudjeluje kroz prodaju električne energije (RWE Energija d.o.o.), kroz prodaju plina (RWE Plin d.o.o.) kao i u pročišćavanju otpadnih voda (ZOV d.o.o.). U rujnu 2016. RWE Plin započeo je i s opskrbom plinom u kategoriji kućanstava. S Karlom Krausom, predsjednikom Uprave RWE Hrvatska, razgovarali smo o liberalizaciji hrvatskog energetskog tržišta, odluci da uđu na tržište plina za kućanstva i novim zahtjevima potrošača kojima se moraju prilagoditi europske i hrvatske energetske kompanije.

RWE Hrvatska se u medijskim istupima prestao nazivati alternativnim opskrbljivačem. Znači li to da ste i nominalno odlučili igrati veću ulogu na hrvatskom tržištu? 
U formalnom smislu, alternativni opskrbljivači kao takvi ne postoje. Riječ je o epitetu koji su nam početkom liberalizacije dodijelili mediji. Svi opskrbljivači u Hrvatskoj koji imaju dozvolu za opskrbu električnom energijom imaju jednak status.  Naravno, HEP je preko svojih tvrtki HEP ODS koja pruža univerzalnu uslugu i HEP Opskrba koja je tržišni igrač i dalje opskrbljivač s najvećim udjelom na tržištu. Međutim RWE zauzima stabilno drugo mjesto, s otprilike osam posto udjela na tržištu električne energije. Naravno, mi se nećemo zaustaviti na toj brojci, trudit ćemo se hrvatskim korisnicima ponuditi što povoljnije kombinacije usluga i proizvoda, kako bismo na taj način privukli i nove korisnike.

Nakon električne energije, prvi ste ušli i na hrvatsko tržište plina. Znači li to da ste zadovoljni tijekom liberalizacije? 
Tržište plina je formalno deregulirano te bilo koji opskrbljivač može ući na tržište i ponuditi plin građanima. Međutim, postoji prostor za poboljšanje podzakonskih akata, posebno u procesu promjene opskrbljivača. S obzirom na trenutnu cijenu plina u univerzalnoj usluzi, koja će biti regulirana do 1. travnja 2017. godine, opskrbljivači koji ne pružaju univerzalnu uslugu do sada nisu vidjeli tržište kućanstava kao profitabilno. Mi smo donijeli poslovnu odluku da i na tržište plina uđemo prvi.

Plan vam je bio da u tri godine zauzmete 10 posto hrvatskog tržišta. Jeste li zadovoljni postignutim? 
Prošle su više od tri godine od početka liberalizacije tržišta električne energije u Hrvatskoj. RWE je kao novi opskrbljivač bio dio tog procesa. Mi smo prvi ušli na tržište i prvi smo hrvatskim građanima ponudili povoljniju električnu energiju. Danas opskrbljujemo više od 110.000 kućanstava i tvrtki. Neprestano osmišljavamo nove usluge i proizvode. Vjerujem da je paket električne energije i plina dobitna kombinacija koju će korisnici prepoznati. Nadamo se da će nam i uvođenje jedinstvenog računa za električnu energiju pomoći u akviziciji novih korisnika. Na to čekamo već tri godine. Uvođenje jedinstvenog računa zakonska je obaveza je koju HEP Operator distribucijskog sustava i opskrbljivači moraju ispuniti do 1. siječnja 2017. 

Koje tržište električnom energijom vam je zahtjevnije u Hrvatskoj, ono u korporativnom sektoru ili ono za kućanstva? 
Oba tržišta su podjednako zahtjevna, ali na potpuno različit način. Naime, kad je riječ o segmentu poslovnih korisnika, prema svakom kupcu nastupamo individualno odgovarajući na njegove potrebe. Jedan dio kupaca iz korporativnog sektora nabavlja energiju i putem javnih natječaja, na koje se javljamo i konkuriramo našom najpovoljnijom cijenom. Trenutno opskrbljujemo mnoge javne institucije koje smo osvojili putem javnih natječaja, i to govori mnogo.Međutim, tržište kućanstava je drugačije. Naime, iako je jedan veliki dio korisnika već promijenio opskrbljivača, bilo da je odabrao nas ili neku drugu opciju, većina je korisnika i dalje na univerzalnoj opskrbi.  Tu postoji znatno veća inercija oko promjene opskrbljivača nego u korporativnom sektoru, gdje se cijeni svaka moguća ušteda. Mnogi građani se boje bilo kakve promjene, stoga se trudimo biti inovativni i kupcima ponuditi različite pakete i opcije usluga. Imamo posebne ponude za umirovljenike, koji u paketu s povoljnijom električnom energijom dobivaju usluge majstora u kući, liječničke savjete i slično. Također korisnicima nudimo i različite pakete proizvoda uz koje možete povećati energetsku efikasnost te tako smanjiti potrošnju u svom kućanstvu. No, tako je na početku bilo i s liberalizacijom drugih tržišta, poput telekomunikacija i osiguranja, a s vremenom se sve veći broj građana odlučio promijeniti svog telekomunikacijskog operatora ili osiguravajuću kuću, u potrazi za sve boljim ponudama i uvjetima. Danas je to potpuno uobičajena praksa. Vjerujemo da će tako za koju godinu biti i na tržištu energenata.

Prvi ste ušli na tržište plina za kućanstva. Što očekujete u tom segmentu? 
RWE Plin je prošle godine ušao u opskrbu plinom u segmentu poslovnih korisnika. Već opskrbljujemo više od 1000 tvrtki.  Početkom rujna ove godine smo, nakon testne faze, započeli smo i s opskrbom kućanstava, čime smo postali prvi tržišni opskrbljivač kućanstava izvan opskrbe u obvezi univerzalne usluge u Hrvatskoj. Prvi put u povijesti hrvatski građani mogu slobodno odabrati opskrbljivača plinom. Opskrba je usmjerena prema svim kućanstvima u cijeloj Hrvatskoj, bez obzira na to kojeg opskrbljivača plinom trenutno koriste i na čiju lokalnu distribucijsku mrežu su spojeni.

Smatrate li da će i u narednom razdoblju cijena biti najvažniji kriterij koji će razlikovati opskrbljivače na hrvatskom tržištu?
Cijena je uvijek vrlo značajan kriterij koji utječe na izbor.  Međutim, osim cijene, postoji cijeli niz čimbenika koji utječu na izbor opskrbljivača, poput sigurnosti opskrbe i kvalitetne korisničke podrške. To znači spajanje više različitih proizvoda i usluga u jedan paket, i to ne samo energenata, već i telekomunikacijskih usluga, osiguranja i slično. Kad pogledate ponude kompanija u Europi, jasno je da je razdoblje u kojem su se elektroenergetske kompanije bavile samo električnom energijom odavno iza nas. Potrošač želi što više usluga za svoje kućanstvo dobiti od istog ponuđača. RWE je dio tog trenda, jer smo našim korisnicima u Hrvatskoj već ponudili posebne pakete, od posebnog paketa za umirovljenike, do različitih paketa namijenjenih smanjenju potrošnje energije u kućanstvu. Ključ uspjeha je neprestano gledanje naprijed u budućnost te pokušaj da se prilagodimo zahtjevima tržišta i potrošača, da predvidimo što potrošači trebaju i žele i da im to ponudimo.

Njemački RWE upravo doživljava restrukturiranje. O čemu se radi i kako se to odražava na poslovanje grupe u Hrvatskoj? 
Od 1. rujna 2016. nova kompanija se zove innogy SE, riječ koja je nastala spajanjem riječi inovacija, tehnologija i energija. Nova kompanija će upravljati s tri divizije poslovanja: obnovljivim izvorima, mrežom i infrastrukturom te maloprodajom. Innogy odgovara na potrebe za suvremenim, dekarboniziranim, decentraliziranim i digitaliziranim svijetom energije. Glavni fokus aktivnosti innogyja je ponuditi postojećim i potencijalnim kupcima inovativne i održive proizvode i usluge koje će im omogućiti da energiju koriste učinkovitije te tako poboljšati kvalitetu njihova života. S obzirom da je naše poslovanje u Hrvatskoj i Sloveniji u sastavu nove innogy kompanije, očekujemo rebrending u bliskoj budućnosti, iako ćemo još neko vrijeme koristiti naš prepoznatljivi RWE brend.

Komentirajte prvi

New Report

Close