U teoriji je sve jednostavno: najveći moraju biti i najprofitabilniji, jer što je neka firma veća, može bolje koristiti i prednosti svoje veličine, stručno se to zove “Economies of Scales”. Što više jedinica proizvoda proizvedu, mogu smanjiti troškove za svaki proizvedeni komad pojedinačno. U praksi to ne funkcionira uvijek. To pokazuje usporedba profita proizvođača automobile u prvom polugodištu 2016.
Na vrhu liste je Ford Motor Company, američki koncern, koji se u prošlosti nije baš proslavio sjajnim rezultatima. Ni stručnjaci ih nisu očekivali na vrhu ljestvice. Mjereno apsolutnom zaradom po vozilu i maržom profitabilnosti, Ford je po prodanom vozilu ostvario 1.652 eura dobiti, piše DW. Marža, koju se mjeri EBIT-om (prije obračuna kamata i poreza) iznosila je 8,7 posto. Iza Forda je General Motors s maržom od 8,6 posto. I to je iznenađenje, obzirom da je taj američki koncern 2009. proglasio insolventnost. Ključ uspjeha stručnjaci poput Ferdinanda Dudenhöffera, voditelja CAR-Center Automotive Research na Sveučilištu Duisburg-Essen, je fleksibilnost u procesu proizvodnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu