Niz hrvatskih tvrtki iz prehrambenog sektora može se pohvaliti dugovječnošću i iznimno bogatom tradicijom na kojima im mogu i te kako zavidjeti brojne, financijski moćnije multinacionalke. Izdvojili smo neke kako bismo ilustrirali da Hrvatska u svojoj biznis ogrlici, unatoč brojnim problemima i gospodarskim dvojbama, ima desetke vrijednih dijamanata koji odolijevaju inozemnoj konkurenciji.
Mesna industrija Gavrilović
Tradicija je temelj tržišne pozicije petrinjske mesne industrije Gavrilović. Obitelj Gavrilović ističe kako su se njihovi pretci još 1690. bavili mesarstvom, a izvadak iz sudskog registra iz 1889. svjedoči o upisu Prve hrvatske tvornice salama, kobasica i sušenog mesa Mate Gavrilovića i sinova. "Prema toj tradiciji definiraju se strateške smjernice i prodajno marketinške aktivnosti. Možemo to okarakterizirati i kao brigu i kao motivaciju, jer bez brige i motivacije nema ni kvalitetnih prozvoda što je na prvom mjestu kad je u pitanju krajnji potrošač," ističe Georg Gavrilović ml. Svijest potrošača o Gavrilović brendu na domaćem tržištu na prvom je mjestu piramide tako da je tradicija jedna od najbitnijih elemenata brenda. Svi potrošači prepoznaju stoljetne recepture i okus koji se, kažu, nikad nije promijenio. "Na stranim tržištima naši se poslovni partneri uvijek oduševe informacijom koliko dugo Gavrilović egzistira i koliko je uopće moguće da proizvodi u današnjoj tržišnoj utakmici imaju iste recepture i kvalitetu", kaže on. Danas, smatra, dugoročni planovi više ne postoje, sve se toliko brzo mijenja da su nestali. Tržište se prati na dnevnoj ili tjednoj osnovi. Ponekad se odluke donose na temelju jedne promjene. "Tradicija će i u budućnosti imati značenja, ali pod uvjetom da kompanije budu fleksibilne i imaju sposobnost predviđanja promjena," ocjenjuje mlađi Gavrilović.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu