Održivo poslovanje, kroz odgovorni pristup društvu u kojem posluje, sastavni je dio korporativne kulture Hrvatskog Telekoma. To potvrđuju brojne nagrade i priznanja, a ponajviše činjenica da je HT prihvatio i obvezao se držati načela Global Compacta, inicijative Ujedinjenih naroda za uvođenje društveno odgovornog poslovanja. HT se kao ekološki osviještena kompanija odgovorno ponaša i s otpadom koji nastaje u poslovnim procesima, u skladu s procedurama certificiranog ISO14001 Sustava upravljanja okolišem. A kojim to tehnološkim rješenjima i uslugama HT utječe na pametno gospodarenje otpadom pitali smo Deana Krušića iz Odjela za standardne ICT proizvode Hrvatskog Telekoma.
HT, kao kompanija koja nudi najmodernija tehnološka rješenja i usluge, znatno doprinosi smanjenju potrošnje resursa i količine otpada. Primjerice, e-poslovanje znatno smanjuje potrošnju papira, a usluge 'u oblaku' potrebu za uređajima i opremom.
Točno, Hrvatski Telekom nudi nekoliko rješenja uz koja se ostvaruju značajne uštede, povećava kvaliteta života građana te štiti okoliš. Jedno od tih rješenja je i usluga e-račun, odnosno EBPP (electronic bill presentment and payment), namijenjena svim tvrtkama koje svojim privatnim korisnicima šalju veće količine računa ili uplatnica. Ova usluga HT-a omogućava izdavateljima računa da na jednostavan način svoje papirnate račune ili uplatnice pretvore u elektronički dokument koji potom dostavljaju svojim korisnicima. Glavna prednost korištenja ove usluge za izdavatelje računa je ušteda, jer nema troškova tiskanja i slanja računa. Ujedno se otklanja mogućnost pogrešnih uplata jer primatelj e-računa dobiva unaprijed popunjen nalog za plaćanje, računi na odredište stižu brže, a izdavatelj u svakom trenutku zna njihov status – koliko je poslano, kome i slično. Također, izdvojio bih i uslugu Evidencija odvoza komunalnog otpada. To je rješenje koje omogućava naplatu usluge sakupljanja i odvoza otpada prema volumenu i broju sakupljanja ili masi otpada. Podaci o odvozu otpada se prenose u aplikaciju u realnom vremenu, a moguće im je pristupiti s bilo koje lokacije u bilo kojem trenutku. Usluga se bazira na RFID (Radio-frequency identification device) tehnologiji, koja se sastoji od čipova koji se ugrađuju u kontejnere i posude za odlaganje otpada, čitača čipova kojim se evidentiraju posude i njihovo pražnjenje te računalne aplikacije za pregled i administraciju podataka koja povezuje cjelokupni sustav. Osim navedenih usluga, Hrvatski Telekom nudi i brojne druge Cloud usluge koje također doprinose uštedi i zaštiti okoliša kao što su Cloud Fax, Cloud Server itd.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu