Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Portal ‘Imam pravo znati’ 20. najuspješniji

Autor: Bernard Ivezić
01. veljača 2016. u 21:59
Podijeli članak —
Omogućili slanje upita na 5750 javnih adresa

Građani su novi servis najviše koristili za slanje upita Hrvatskim vodama i policiji.

Portal Imam pravo znati, elektronički servis koji olakšava građanima da od tijela javne vlasti traže informacije na koje po zakonu imaju pravo, 20. je najuspješniji takav portal na svijetu. Portal je lani zabilježio 4310 različitih transkacija, a u ponudi ima pristup do 5750 tijela javne vlasti.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U transkacije su ubrojeni zahtjevi za pristup informacijama, zahtjeve za ponovnu uporabu informacija, zahtjeve za dopunu odnosno ispravak informacija, odgovore i zaključke tijela javne vlasti te komentare korisnika sustava po zahtjevima. Rekorder u ignoriranju građana, prema rezultatima portala, s 57 posto neodgovorenih i odbijenih upita je Ministarstvo socijalne politike i mladih. Slijedi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture koje je odbilo svaki drugi zahtjev građana.

Portal Imam pravo znati, elektronički servis koji olakšava građanima da od tijela javne vlasti traže informacije na koje po zakonu imaju pravo, 20. je najuspješniji takav portal na svijetu. Portal je lani zabilježio 4310 različitih transkacija, a u ponudi ima pristup do 5750 tijela javne vlasti.

U transkacije su ubrojeni zahtjevi za pristup informacijama, zahtjeve za ponovnu uporabu informacija, zahtjeve za dopunu odnosno ispravak informacija, odgovore i zaključke tijela javne vlasti te komentare korisnika sustava po zahtjevima. Rekorder u ignoriranju građana, prema rezultatima portala, s 57 posto neodgovorenih i odbijenih upita je Ministarstvo socijalne politike i mladih. Slijedi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture koje je odbilo svaki drugi zahtjev građana.

Portal je objavio i da su pojedina tijela učestalo građanima odgovarala da ne raspolažu s traženim informacijama. Tako su na svaki treći zahtjev odgovorilo  Ministarstvo gospodarstva i Agencija za okoliš i prirodu Zagreb. Državni zavod za statistiku (25 posto) to je odgovorio na četvrtinu zahtjeva. Građani su portal najviše koristili za slanje upita Hrvatskim vodama i MUP-u.

Autor: Bernard Ivezić
01. veljača 2016. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close