Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Uskoro nova regulativa protiv krivotvorenja domaćih proizvoda

Autor: Darko Bičak
31. siječanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Biljana Borzan upozorava na to da neki proizvođači i prerađivači krše zakone

Proizvođačima koji obmanjuju potrošače uslijedile bi sankcije, kaže eurozastupnica Biljana Borzan.

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan je najavila donošenje nove EU regulative koja bi na tržištu Europske unije osigurala učinkovitiju zaštitu prehrambenih proizvoda od krivotvorina, a proizvođačima koji obmanjuju potrošače uslijedile bi sankcije u vrijednosti učinjene prijevare.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prema istraživanju europskog sindikata potrošača BEUC, građanima je podrijetlo prehrambenih proizvoda jedan od najvažnijih kriterija pri kupnji. "Domaće" proizvode preferira čak 70 posto europskih kupaca. Isto istraživanje otkriva kako oznaka "proizvedeno u EU" ne zadovoljava građane, nego žele točnu oznaku zemlje podrijetla. "Upravo činjenica kako potrošači žele domaće neke je proizvođače ili prerađivače motivirala da hranu iz uvoza pakiraju u ambalažu koja po nazivu ili vizualnom rješenju sugerira kako je riječ o proizvodu iz Hrvatske.

Hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan je najavila donošenje nove EU regulative koja bi na tržištu Europske unije osigurala učinkovitiju zaštitu prehrambenih proizvoda od krivotvorina, a proizvođačima koji obmanjuju potrošače uslijedile bi sankcije u vrijednosti učinjene prijevare.

Prema istraživanju europskog sindikata potrošača BEUC, građanima je podrijetlo prehrambenih proizvoda jedan od najvažnijih kriterija pri kupnji. "Domaće" proizvode preferira čak 70 posto europskih kupaca. Isto istraživanje otkriva kako oznaka "proizvedeno u EU" ne zadovoljava građane, nego žele točnu oznaku zemlje podrijetla. "Upravo činjenica kako potrošači žele domaće neke je proizvođače ili prerađivače motivirala da hranu iz uvoza pakiraju u ambalažu koja po nazivu ili vizualnom rješenju sugerira kako je riječ o proizvodu iz Hrvatske.

 

70posto

Europljana traži da na proizvodu piše konkretna zemlja proizvodnje

Tako ambalaža 'vrišti' od crveno-bijelih kvadratića, a naziv u pravilu ima pridjeve jadranski, dalmatinski, plod hrvatskih polja i slično. Često je riječ o maslinovom ulju, maslinama, začinima, suhomesnatim proizvodima i konzerviranoj ribi", objasnila je Borzan. Dodaje kako, ovisno o načinu obmane, odnosno sadržaju deklaracije, može biti posrijedi kršenje europskih i hrvatskih zakona ili je pak riječ o zakonski sivoj zoni i obmanjivanju potrošača. 

Autor: Darko Bičak
31. siječanj 2016. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close