Arapi bi nakon preuzimanja hotela Jugobanke na Kopaoniku mogli nastaviti s otkupljivanjem hotela po Srbiji, tvrde Večernje novosti. Zato su posjet dužnosnika iz Saudijske Arabije, princa Sultana bin Salmana bin Abdulaziza al Sauda, sina saudijskog kralja, srpski domaćini iskoristili da predstave sve turističke kapacitete koji su na prodaju.
Vjerojatno kupac neće biti princ osobno, već netko od poduzetnika koji su s njim posjetili Srbija. Na primjer, navodi list, mogli bi privatizirati JAT apartmane Kopaonik, hotele Slavija u Beogradu, pa i HTP Fontana u Vrnjačkoj Banji. Prodaju se i sve banje, iako je zasad raspisan javni poziv za prikupljanje ponuda jedino za Matarušku i Bogutovačku Banju.
Prilika za Srbiju
"Ponudit ćemo sve što je u nadležnosti Agencije za privatizaciju od banja i hotela. Sve što je u postupku prodaje. Princ nam može pomoći i u animiranju drugih poslovnih ljudi iz Saudijske Arabije za ulaganja u Srbiju. Ne treba stvarati nerealna i prevelika očekivanja jer ovo je samo još jedna šansa koju pokušavamo iskoristiti. Posebno ako se zna da se ovakve prilike ne događaju tako često. Ono što je sigurno jeste da je princ oduševljen Srbijom, a posebno gostoprimstvom na koje je naišao", rekao je ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić za Večernje novosti. Izvor Blica, pak, kaže da će vlada pokušati dogovoriti sve moguće načine za dolazak turista iz Saudijske Arabije u Srbiju.
Prodaja ili stečaj
Agencija za privatizaciju ponudit će na prodaju vjerojatno deset banja ili toplica, ali početak njihove prodaje još nije izvjestan. Privatizacijski savjetnik Beoconex tek izrađuje studiju mogu li se i kako prodati srpske banje. Procjenu će dati polovinom prosinca, a komplicirani imovinski odnosi i sporovi s mirovinskim fondom ne nagovještavaju lak rasplet. Rok za privatizaciju tih kompanija je kraj ove godine, a u suprotnom ih čeka stečaj. U ponudi Agencije za privatizaciju je i niz hotela koji dosad nisu našli kupca ili ga traže iz stečaja. Među njima su Splendid i Prag, dok je u Bukovičkoj banji stečaj okončan.
Protiv prodaje
Nužna strategija razvoja
Vladan Vešković, tajnik Udruženja banja Srbije, kaže da ta organizacija nije potpuni protivnik prodaje, ali da se od 2007. godine bori protiv brzoplete privatizacije. "Nužno je dobro razmisliti što ponuditi na prodaju, a šta ne. Mi smo protiv prodaje specijalnih bolnica i smatramo da bi država trebala ostati većinski partner. Prije tog procesa nužno je napraviti strategiju razvoja banjskog turizma. Koliko je nama poznato, zasad država nema nijednog ozbiljnog investitora za ta lječilišta. Ukazivali smo na to da polovina banja radi vrlo dobro i naš stav je da u njih država treba ulagati", rekao je Vešković. On tvrdi da u većini objekata treba poboljšati smeštaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu