Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Optimizacija potrošnje goriva u Croatia Airlinesu

Autor: Poslovni dnevnik
24. rujan 2015. u 22:00
Podijeli članak —
U Croatia Airlinesu paze da učinak kretanja zrakoplova bude što manji na okoliš

Promjenom konfiguracije putničke kabine zrakoplova Airbus bitno je smanjena količina emisija stakleničkih plinova; riječ je o desecima tona CO2 po zrakoplovu godišnje.

Energetska učinkovitost zrakoplova nema premca što se tiče zahtjevnosti i specifičnosti nekoga prometnog sredstva i njegove uporabe.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zrakoplov kretanje u zraku ostvaruje s pomoću četiri sile – uzgona, potiska (ili vučne), otpora te gravitacije. Za balans svih tih sila, koje mu omogućuju kretanje, važna je energija. Dakle, može se zaključiti kako je energija ono što pokreće zrakoplov. Zbog svoje mase zrakoplovi pripadaju u kategoriju velikih objekata i za let trebaju i velike količine energije, a ona se proizvodi sagorijevanjem u motorima, koji kemijsku energiju goriva pretvaraju u kretanje. Kako trošak goriva predstavlja znatan trošak u poslovanju aviokompanija i kako su zrakoplovi potrošači velike količine energije, gotovo sve kompanije, pa tako i Croatia Airlines, traže načine racionalizacije količine energije potrebne za kretanje zrakoplova, zato da učinak na okoliš bude što manji.

Energetska učinkovitost zrakoplova nema premca što se tiče zahtjevnosti i specifičnosti nekoga prometnog sredstva i njegove uporabe.

Zrakoplov kretanje u zraku ostvaruje s pomoću četiri sile – uzgona, potiska (ili vučne), otpora te gravitacije. Za balans svih tih sila, koje mu omogućuju kretanje, važna je energija. Dakle, može se zaključiti kako je energija ono što pokreće zrakoplov. Zbog svoje mase zrakoplovi pripadaju u kategoriju velikih objekata i za let trebaju i velike količine energije, a ona se proizvodi sagorijevanjem u motorima, koji kemijsku energiju goriva pretvaraju u kretanje. Kako trošak goriva predstavlja znatan trošak u poslovanju aviokompanija i kako su zrakoplovi potrošači velike količine energije, gotovo sve kompanije, pa tako i Croatia Airlines, traže načine racionalizacije količine energije potrebne za kretanje zrakoplova, zato da učinak na okoliš bude što manji.

 

200kg

smanjena je masa zrakoplova ugradnjom novih sjedala

Tijekom proteklih pet godina, a osobito tijekom godina koje su obilježile velike cijene goriva i rastući ekološki nameti, u Croatia Airlinesu implementirane su pojedine inicijative koje su, osim poboljšanja poslovanja kompanije, omogućile i uštede energije. Isto vrijedi i u obratnom smislu, uštede energije i energetska učinkovitost omogućile su i poboljšanje poslovanja kompanije. Intenzivniji rad na uštedi energije, a tako i goriva, emisija plinova, buke i sl., počeo je u lipnju 2014. godine osnivanjem fokusne grupe za optimizaciju potrošnje goriva. Grupa je sastavljena od kompanijskih stručnjaka, inženjera, pilota, ali, po potrebi, i stručnjaka iz svih dijelova kompanije jer gotovo nevidljive sitnice mogu tvoriti razliku.

Mjerljiv je učinak, primjerice, nošenja tiskovina manje gramaže na trošak leta, kao i učinak toaletne vode, način letenja, ruta, opreme zrakoplova…kumulativni efekt može biti veoma velik. Primjerice, Croatia Airlines odlučio se 2012.g. za promjenu konfiguracije putničke kabine zrakoplova Airbus ugradnjom lakših sjedala. Omogućena je veća udobnost putnika, a zbog primjene kvalitetnije i lakše opreme smanjuje se količina sredstava za čišćenje te se produljuje vijek trajanja opreme. Unatoč povećanju broja sjedala ukupna masa zrakoplova smanjena je za mjerljivih 200 kg, što posljedično znači da zrakoplov troši manje goriva (energije) te se pritom smanjuje i količina emisija stakleničkih plinova, a riječ je o desecima tona CO2 po zrakoplovu godišnje. 

Autor: Poslovni dnevnik
24. rujan 2015. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close