Energetska učinkovitost zrakoplova nema premca što se tiče zahtjevnosti i specifičnosti nekoga prometnog sredstva i njegove uporabe.
Zrakoplov kretanje u zraku ostvaruje s pomoću četiri sile – uzgona, potiska (ili vučne), otpora te gravitacije. Za balans svih tih sila, koje mu omogućuju kretanje, važna je energija. Dakle, može se zaključiti kako je energija ono što pokreće zrakoplov. Zbog svoje mase zrakoplovi pripadaju u kategoriju velikih objekata i za let trebaju i velike količine energije, a ona se proizvodi sagorijevanjem u motorima, koji kemijsku energiju goriva pretvaraju u kretanje. Kako trošak goriva predstavlja znatan trošak u poslovanju aviokompanija i kako su zrakoplovi potrošači velike količine energije, gotovo sve kompanije, pa tako i Croatia Airlines, traže načine racionalizacije količine energije potrebne za kretanje zrakoplova, zato da učinak na okoliš bude što manji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu