Poljaci od Luke Rijeka žele stvoriti jadranskog lidera

Autor: Darko Bičak , 29. srpanj 2015. u 22:00
Država ne isključuje mogućnost prodaje svog preostalog udjela/Nel Pavletić/PIXSELL

Prikupljenih 300 milijuna kuna u dokapitalizaciji iskoristit će se za gradnju novog lučkog terminala.

Luka Rijeka od srijede više nije u potpunom državnom vlasništvu nakon što su Uprava i Nadzorni odbor prihvatili ponude za dokapitalizaciju kojom je upisano 7,5 milijuna novih dionica u ukupnoj vrijednosti 300 milijuna kuna.

Kako je pojasnio Vedran Devčić, predsjednik Uprave Luke Rijeka, odluka o dokapitalizaciji je donesena u svibnju, a kroz četiri kruga ponuđeno je maksimalno 7,5 milijuna dionica. "Interes je bio toliki da je uplaćeno 32 posto više dionica nego što smo mogli ponuditi. Ukupno je bila potražnja za 9.898.591 dionicom", kazao je Devčić. Najviše dionica su upisali domaći obvezni mirovinski fondovi (OMF) i to 55,4 posto, a slijedi strateški inozemni ulagač – poljska tvrtka OT Logistic koja je upisala 37,4 posto novih dionica.

 

38posto

sada u Luci Rijeka drži država dok je ranije imala 83 posto

Manji broj dionica upisali su dobrovoljni mirovinski i investicijski fondovi te fizičke osobe. Država je do sada imala oko 83 posto udjela u Luci Rijeka, a sada se taj udio smanjio na 38 posto, čime je i dalje najveći pojedinačni dioničar. Na drugom mjestu u OMF-ovi s 31 posto, a na trećem mjestu je OT Logistic s oko 21 posto. Novac od dokapitalizacije bit će utrošen u izgradnju novog lučkog terminala u Rijeci, a kako je najavio Devčić, radovi bi trebali početi do kraja godine. Siniša Hajdaš-Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, komentirao je na konferenciji za novinare povodom objave vijesti o dokapitalizaciji u Zagrebu, da je Rijeka zadnja velika luka koja je bila u državnom vlasništvu i da će joj svježi kapital udahnuti novi zamah.

Ministar ne isključuje da će u narednom razdoblju Vlada, bilo ova ili neka druga, odlučiti prodati i svoj preostali paket dionica kada procijeni da je njihova cijena dovoljno visoka. Od Luke Rijeka velika očekivanja imaju i poljski partneri koji najavljuju da će utrostručiti promet u Luci, a ne isključuju povećanje svojeg udjela te neke druge investicije u Hrvatskoj. "Mi smo dugoročni ulagač i cilj nam je da Rijeka postane najveća luka na Jadranu, a posebice na njegovoj istočnoj obali – Hrvatsku i Poljsku veže puno toga u kulturološkom, vjerskom i političkom smislu, a sada želimo da se ta dobra suradnja poveća i u gospodarstvu", komentirao je Zbignew Nowik, predsjednik Uprave OT Logistica koji je najveća poljska logistička tvrtka.

Komentirajte prvi

New Report

Close