Božo Galić vodi jednu od najsiromašnijih županija u Hrvatskoj. Vukovarsko-srijemska županije nekoć je bila jedna od najbogatijih dijelova bivše države, a danas ima velikih problema koji su, kako kaže Galić, strukturne naravi. U intrevjuu govori o planovima i strateškim ordenicama koji bi ovu Županiju trebali vratiti na kartu narazvijenijih krajeva jer njezini potencijali daleko su iznad današnjeg stanja.
Nekoliko ste puta optužili centralnu vlast da koči kapitalne projekte u Županiji. Bivša vlada na čijem je čelu bio HDZ također je odugovlačila s projektom kanala Dunav – Sava. Znači li to da nikada nećete imati razumijevanje za kapitalne projekte u Županiji ili očekujete da bi potencijalna nova Vlada HDZ-a iz kojega dolazite i vi, ipak mogla namaknuti oko milijardu kuna za taj projekt?
Očekujem, budući kako je riječ o strateškom projektu koji je važan ne samo za razvoj ovog kraja već cijele Republike Hrvatske. Višenamjenski kanal Dunav-Sava kao temelj kombiniranog vodno-željezničkog prometnog koridora Podunavlje-Jadran odavno je u Republici Hrvatskoj prepoznat kao predvodnik prometnog potencijala između srednje Europe i Sredozemlja. Gospodarski značaj kanala ogleda se u navodnjavanju – 33.000 ha poljoprivrednog zemljišta i 36.000 šumskog zemljišta; odvodnji i eliminaciji sve učestalijih poplava i regulaciji vodnog režima prema zahtjevima šumske vegetacije; plovidbi- ostvaruje se 550 km prometni koridor Podunavlje-Jadran kombiniranom riječno-željezničkom vezom koja bi se sastojala od 61,4 km kanala Dunav-Sava od Vukovara do Šamca, 290 km regulirane Save od Šamca do Siska i 200 km dvokolosječne pruge Sisak-Rijeka, kao i oplemenjivanju malih voda. Naprosto je nevjerojatno da projekt od procijenjene vrijednosti od 800 milijuna eura nije sadržan u programskim dokumentima za korištenje strukturnih instrumenata Kohezijske politike EU 2014.-2020. Od studenog 2011. kada je Hrvatski sabor usvojio Prostorni plan posebnih obilježja Višenamjenskog kanala Dunav-Sava ništa nije učinjeno u daljnjoj pripremi projektne dokumentacije iako je učinak izgradnje VKDS prepoznat u Nacrtu Strategije prometnog razvoja RH 2014.-2030. Mogućnost daljnje pripreme projektne dokumentacije postoji u trenutno objavljenom natječaju u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) čija su sredstva u iznosu od 11,9 milijardi eura namijenjena pripremi projekata na 9 glavnih prometnih koridora TEN-T mreže, a VKDS se nalazi na trasi glavnog koridora VII Rajna-Dunav. Važno je istaknuti kako su se kanalom mogle, na najmanju moguću mjeru smanjiti posljedice katastrofalne poplave koje su se dogodile u istočnoj Hrvatskoj, budući kako je vodostaj rijeke Save za vrijeme poplava bio viši za oko 9 metara od vodostaja rijeke Dunav.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Još nam samo objasni kome si prodao šljunak iz nasipa.
Zašto se napušta Slavonija?
Osijek je postao napušteni grad , svi mladi i stariji odnosno oni do 65 godina koji više ne mogu naći zaposlenje ,moraju napustiti Osijek i istočnu Slavoniju jer nemaju od čega živjeti.( računi i režije stižu na naplatu , nema milosti za nezaposlene)
Upitno je koliko stanovnika uopće živi na ovom podrčju?
Da li netko shvaća što se dešava ?
Uključite se u raspravu