Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

S 12 zrakoplova i 1,9 milijuna putnika Croatia Airlines 42. po veličini u Europi

Autor: Darko Bičak
10. veljača 2015. u 10:19
Podijeli članak —
Croatia Airlines ima šest zrakoplova tipa Airbus 319 i 320 te šest turbopropelernih Bombardiera Dash 8/B. Filić/PIXSELL

Lufthansa je lider po broju putnika, lani ih je prevezla 105,9 milijuna. Drugi je Ryanair s 86,4 milijuna.

Hrvatski nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines, koji iščekuje strateškog parntera, jedna je od manjih zrakoplovnih kompanija u Europi. Prema broju preveznik putnika, oko 1,9 milijun, nalazi se na 42 mjestu u Europi. Sa svojih 12 zrakoplova također je u skupini manjih prijevoznika. 

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Mala flota
Trenutačno Croatia Airlines raspolaže sa šest zrakoplova Airbus, i to četiri tipa A319 i dva A320. Ostatak se osnosi na turboprobelerce Bombardier Dash 8 Q400. Od prvog komercijalnog leta, koji je obavljen 5. svibnja 1991. godine između Zagreba i Splita, do danas zrakoplovi tvrtke obavili su oko 469.000 letova i ukupno prevezli gotovo 29 milijuna putnika. Iako je u europskim, a posebice u svjetskim razmjerima, CA mala kompanija, dodatnu snagu daje joj članstvo u udruženju Star Alliance, koje predstavlja najveću svjetsku udrugu u zračnom prijevozu. Čini ga 27 punopravnih članica te još 41 pridružena ili partnerska tvrtka. Ta udruga, koja ima sjedište u njemačkom Frankfurtu, pokriva sa svojim letovima 1269 zračnih luga u 192 zemlje svijeta.

Hrvatski nacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines, koji iščekuje strateškog parntera, jedna je od manjih zrakoplovnih kompanija u Europi. Prema broju preveznik putnika, oko 1,9 milijun, nalazi se na 42 mjestu u Europi. Sa svojih 12 zrakoplova također je u skupini manjih prijevoznika. 

Mala flota
Trenutačno Croatia Airlines raspolaže sa šest zrakoplova Airbus, i to četiri tipa A319 i dva A320. Ostatak se osnosi na turboprobelerce Bombardier Dash 8 Q400. Od prvog komercijalnog leta, koji je obavljen 5. svibnja 1991. godine između Zagreba i Splita, do danas zrakoplovi tvrtke obavili su oko 469.000 letova i ukupno prevezli gotovo 29 milijuna putnika. Iako je u europskim, a posebice u svjetskim razmjerima, CA mala kompanija, dodatnu snagu daje joj članstvo u udruženju Star Alliance, koje predstavlja najveću svjetsku udrugu u zračnom prijevozu. Čini ga 27 punopravnih članica te još 41 pridružena ili partnerska tvrtka. Ta udruga, koja ima sjedište u njemačkom Frankfurtu, pokriva sa svojim letovima 1269 zračnih luga u 192 zemlje svijeta.

Naravno, za to je potrebna i velika flota koju u ovom slučaju čini 4456 zrakoplova koji godišnje prevezu gotovo 640 milijuna putnika. Europski lider u zračnom prijevozu je Lufthansa grupa, koju osim matične Lufthanse čine još i Swis Air, Austrien Airlines te Germanwings. Ta je grupacija potkraj prošle godine posjedovala 602 zrakoplova koji su letjeli na 278 destinacija u svijetu. Lufthansa je europski lider i po broju putnika, kojih je lani prevezeno 105,9 milijuna. Na drugom mjestu po broju putnika je niskobudžetni pionir Ryanair, koji je lani prevezao 86,4 milijuna putnika. Taj matično irski prijevoznik raspolaže s 303 zrakoplova koji povezuju 179 destinacija. 

Povezane kompanije
Treće mjesto zauzima grupacija Air France-KLM, koja objedinjuje francuskog i nizozemskog nacionalnog prijevoznika, a lani je prevezla 77,5 milijuna putnika s ukupno 574 zrakoplova. Slijedi International Airlines Group, koju čine British Airwais i Iberia s 457 zrakplova i 77,3 milijuna putnika. Visoko su još Easy Jet, Turisch Airlines, Aeroflot, Air Berlin, SAS te Norwegaine Air Shuttle i Alitalia.

Strateški partner

Propala prodaja tvrtke u prvom krugu

Vlada je odlučila da će nakon restrukturiranja duga Croatia Airlines potkraj 2013. u privatizaciju. No, taj projekt nije bio lagan ni brz, a na kraju se pokazao i nemogućom misijom. Iako se spekuliralo o nekoliko zainteresiranih globalnih igrača u zračnom prijevozu, na kraju se na natječaj nije prijavio nitko. Prošloga tjedna Vlada je pokrenula drugi krug privatizacije, koja bi se ovaj put trebala odvijati preko specijaliziranog savjetnika koji bi trebao pronaći potencijalne partnere i voditi prodaju tvrtke.

Autor: Darko Bičak
10. veljača 2015. u 10:19
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close