Slovenija je u avioindustriji pronašla tržišnu nišu koju čine laki i poslovni zrakoplovi, pa je postala lider u regiji jer takve zrakoplova proizvodi samo srpska Utva. Naime, nakon Pipistrela iz Ajdovščine nedavno je u Grosuplju pokrenuta serijska proizvodnja školskog aviona koji se temelji na prototipu Iztoka Šalamona. Taj pilot je prije tri godine izradio zrakoplov nazvan One, koji je poletio prije dvije godine. Sada je, pišu Finance, razvoj zrakoplova završen pa je Šalamon s povezanom tvrtkom poduzeća Kops, koja za zrakoplov izrađuje metalne dijelove, osnovao zajedničku kompaniju One Pro.
Šalamonov se zrakoplov prodaje u Grosuplju, a u tom pogonu se izrađuju metalni dijelovi. Trup aviona proizvodi tvrtka Wing iz Srbije, krila se izrađuju u Slovačkoj, a motor proizvodi austrijska kompanija Rotax. U avionu su dva klasična sjedala i jedno pomoćno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Osim što ste objavili besplatne reklame za slovence ,moram vas obavijestiti da se u Hrvatskoj proizvelo više ul-zrakoplova nego u sloveniji ali nažalost za to nije nikoga briga u vladi i ministarstvima.Talijanska tvrtka Alpi aviation iz Pordenonea već dugo proizvodi svoje avione u Slavoniji u Štitaru kod Županje i prodali su ih više nego Pipistrel.Pipistrel je šminkerski avion koji je debelo precijenjen a Slovenija im je je pomogla sa 10 milijuna eura .
U Češkoj i slovačkoj ima preko 100 proizvođača ul-zrakolova,a u Srbiji je jedini ozbiljan Aeroeast iz Kraljeva.Utva je u kolapsu i ništa ne proizvodi,osim za vojsku.Pokušavaju je arapima uvaljati.
Postoji jak proizvođač karbonplastike u Srbiji,a motori su Rotax iz austrije u 90 posto ul-zrakoplova ugrađeni.
http://www.alpiaviation.com/eng/azienda.php
Uključite se u raspravu