Lokalne će vlasti na Rabu tijekom rujna napraviti dodatne izmjene prostornog plana svojeg grada i time ukloniti i posljednju zapreku za gradnju komercijalne zračne luke na tom otoku vrijedne 60-ak milijuna eura. Realizira li se projekt, taj otok postat će deseta hrvatska međunarodna zračna luka.
U Gradu Rabu objašnjavaju da je riječ o projektu A3NET i njegovom nastavku projektu CAN financiranih iz EU fondova u kojima je Rab partner već nekoliko godina, a čiji je cilj umrežavanje malih aerodroma na Jadranu. "Dosad su gotove dvije faze, napravljene brojne studije, a za daljnje provođenje bitne su manje izmjene u Prostorni plan, iako je sam projekt već ucrtan i u PP Primorsko-goranske županije. Te izmjene će se vjerojatno naći na dnevnom redu jedne od idućih sjednica Gradskog vijeća", komentirali su iz Ureda rapske gradonačelnice Roksande Krstinić-Guščić. U samom Rabu kažu da će gradnja i upravljanje budućom zračnom lukom ovisiti o ozbiljnom interesu investitora. Studija isplativosti i studija utjecaja na okoliš za rapsku zračnu stajala je 800 tisuća eura, što je uglavnom osigurano iz EU fondova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“spominju investitore iz Slovenije, Srbije te BiH koji su spremni uložiti u projekt” – pametnom dovoljno
“Naime, Rab je otok od 10-ak tisuća stanovnika koji svake godine posjeti oko 250.000 turista. U gradskoj upravi procjenjuju da bi im aerodromom mogao dovesti dodatnih 200 tisuća gostiju,..”
Ima tu još puno prepreka, takav aerodrom je kroz cijelu godinu neisplativ s obzirom na 10.000 stanovnika Raba, što znači da je upitna njegova operativna isplativost, a to niti EU fondovi ne sufinanciraju. Studiju isplativosti s ovakvim napuhanim brojkama nitko u Bruxellesu neće prihvatiti, a i lijepo piše da je okolo nekoliko aerodroma koji isto tako žive u gubicima.
Gospodo Rabljani, lijepo je imati aerodrom, ali ekonomska racionalnost treba prevladati, sva sreća da je tu EU kao zadnja prepreka (za lokalni i nacionalni budžet i buduće generacije, s obzirom na zaigranost sadašnje generacije političara).
Uključite se u raspravu