Sezona se zbog nižih cijena pomakla na rujan

Autor: Marija Crnjak , 30. srpanj 2014. u 11:02
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Više nije riječ o slučajnosti, već jasnim promjenama navika i potreba korisnika turističkih usluga, kažu u Unilineu.

Lošiji prodaji rezultati tijekom lipnja i u prvoj polovici srpnja ukazuju na očiglednu promjenu sezonalnosti te navika turista koji posjećuju Hrvatsku, ocijenili su u Unilineu temeljem rezultata poslovanja u posljednih nekoliko godina. Riječ je o trendu koji je u blažoj mjeri započeo prije dvije godine, dok u ovoj sezoni doživljava svoj vrhunac. Visoka sezona tako je donedavno podrazumijevala period od 01.07. do 01.09., međutim već nekoliko godina evidentan je kasniji početak visoke sezone te produljenje u rujan.

Takav trend raste iz godine u godinu i možemo konstatirati kako više nije riječ o slučajnosti, već jasnim promjenama navika i potreba korisnika turističkih usluga. Ove godine tome dodatno pridonose i nepovoljni vremenski uvjeti potpuno neuobičajeni za srpanj, no rujan bi mogao nadoknaditi dio srpanjskog minusa, kažu u agenciji. Tako će prema trenutnim pokazateljima, najavama i rezultatima i ove godine mjesec kolovoz i rujan biti udarni mjeseci domaćeg turizma. Uzrok takvim promjenama ponajprije treba tražiti u nižim cijenama u drugoj polovici ljetne sezone, te sve povoljnijim vremenskim uvjetima u istom periodu.

Najveći rast broja rezervacija tijekom kasnijeg perioda ljetne sezone bilježe tržišta Njemačke, Italije, Slovenije, Velike Britanije, zemalja Beneluksa te dalekih tržišta. Vladimira Ghiraldo iz Unilinea naglašava kako se ovakav rasplet turističkih kretanja naslućuje unatrag nekoliko sezona. 

„Iako se prve godine kada je ovaj trend zamijećen, pretpostavljalo da je riječ o izoliranom slučaju, kontinuitet unazad nekoliko godina jasno pokazuje kako je riječ o promjenama u sezonalnosti. Zanimljivo je kako taj trend ipak nije primjetan na svim tržištima. Tako smo početkom ljetne sezone imali pojačani broj dolazaka s tržišta Rusije te zemalja Skandinavije. U kasnijim mjesecima bilježimo najveći rast bookinga s tržišta Njemačke i Italije. Primjerice, samo tijekom kolovoza i rujna očekujemo porast dolazaka Talijana od čak 16 posto. Znajući kako je spomenuto tržište prijašnjih godina proživljavalo stagnaciju u emitivnom poslovanju, ovaj rezultat nas posebno raduje“, kaže Ghiraldo.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ma kakav rujan ?

Kada djeci poćme škola ?

Turizam Mirogojskih mališana ?

Niti troše , niti imaju novaca.

Jeste ikada bili na moru u rujnu , listopadu ….?

New Report

Close