Projekt kontejnerskog terminala Zagrebačko pristanište u Luci Rijeka, vrijedan najmanje 1,1 milijardu kuna, do konca 2017. trebao bi biti realiziran, a veliku pomoć na ostvrenju cilja dat će mu i Vlada, koja ga je jučer uvrstila na Listru projekata od strateškog interesa države. No, premda je riječ o rijetkom slučaju projekta oko kojeg su sve glavne političke opcije u državi suglasne, analitičari su suzdržani od velikih očekivanja rasta prometa i dizanja konkurentnosti koju bi realizacija projekta riječkoj luci trebala donijeti. Prilika za takav zahvat bila je 2003. kada je Svjetska banka prvi put i odobrila kredit za njegovu gradnju, a koji je neslavno propao. U međuvremenu su promet Rijeci preuzele dvije susjedne luke na Sjevernom Jadranu, Kopar u Sloveniji i Trst u Italiji. Njihova prednost je sjajna prometna povezanost, a što svi upućeni drže i najvećom slabom točkom Luke Rijeka. Sam projekt međutim predviđa tek da bi se radi poptunog funkcioniranja terminala na Zagrebačkom pristaništu osiguralo i prateće objekate željezničke infrastrukture, točnije rekonstrukciju ranžirnog kolodvora. Nešto konkreniji je plan za cestovni promet, za koji se predviđa projektiranje i gradnja cesta D-403, kojom bi se terminal najbrže spojio na riječku zaobilaznicu i spriječio promet kontejnerima kroz centar grada, a financijski bi se pri tom oslonilo na sredstva EU-fondova i europskih banaka.
Novi terminal bez prometne povezanosti ostaje skladište
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uostalom Kinezi su specijalno došli u Hrvatsku (Hu Jintao 2009.) da ponude izgradnju i riječke luke i nizinske željeznice, ali ih je tadašnji premijer Sanader, pod pritiskom Bruxellesa i Njemačke hladno odbio.
pa ak se ne varam došli su i nedavno, u početku milanovićeve vladavine pa je isto loše prošlo. Pa su otišli u Grčku i sad Pirej razvaljuje. A naši će “razvijati” luku i željeznice još stotinjak godina minimalno.
Zašto Rijeka ne može konkurirati Trstu i Kopru? Pa obje luke su vezane s Austrijom i dalje srednjom Europom preko prvog željezničkog visokog gorskog prijelaza u Europi Semmeringa.
Koper je, osim toga, plitka luka koja se zamuljuje, pa se redovito mora i odmuljivati.
Rijeka, a posebno Omišalj najdublje su luke na sjevernom Jadranu. Nizinska željeznica dovela bi Rijeku u znatnu prednost pred Koprom i Trstom, pogotovo, ako bi se izgradila paralena željeznica od Zagreba, kroz Gradišće do Beča, jer bi tada bio zaobiđen Semmering.
Uostalom Kinezi su specijalno došli u Hrvatsku (Hu Jintao 2009.) da ponude izgradnju i riječke luke i nizinske željeznice, ali ih je tadašnji premijer Sanader, pod pritiskom Bruxellesa i Njemačke hladno odbio.
koliko ja do sada pratim, Vlada je imala do sada samo POtop projekte i obmanjuje javnost do nedjelje ne bi li priskrbila koji nezasluženi glas, obećavaju brda i doline za obnovu poplavljenih područja, kada se sjetim da su ljudi sa sisačkog područja izjavljivali da su nakon dvije godine dobivali parsto kuna odštete, a kad pogledam snimku dolaska u Županju gdje Milanović ne zna kuda bi sakrio bočicu od 0,5 Jane, a krenuo iz Zagreba u 12,09 i ne može do Županje izdržati 1,5 sat, mora da je dobro ručao, a onda se naslikava po poplavljenim mjestima sa jadnim ljudima , doduše ovaj puta bez naočala, suosjeća i obmanjuje ih, za ovu bočicu još ako je aromatizirana prekorila bi ga i Jaca, srami se Milanoviću, u svoj ovoj muci ti misliš jedino na svoju žednu gu.icu
tako je, tko je vidio piti vodu sram ga bilo, bolje da je rakiju imao sa sobom
koliko ja do sada pratim, Vlada je imala do sada samo POtop projekte i obmanjuje javnost do nedjelje ne bi li priskrbila koji nezasluženi glas, obećavaju brda i doline za obnovu poplavljenih područja, kada se sjetim da su ljudi sa sisačkog područja izjavljivali da su nakon dvije godine dobivali parsto kuna odštete, a kad pogledam snimku dolaska u Županju gdje Milanović ne zna kuda bi sakrio bočicu od 0,5 Jane, a krenuo iz Zagreba u 12,09 i ne može do Županje izdržati 1,5 sat, mora da je dobro ručao, a onda se naslikava po poplavljenim mjestima sa jadnim ljudima , doduše ovaj puta bez naočala, suosjeća i obmanjuje ih, za ovu bočicu još ako je aromatizirana prekorila bi ga i Jaca, srami se Milanoviću, u svoj ovoj muci ti misliš jedino na svoju žednu gu.icu
Uključite se u raspravu