Za izvoz u Rusiju umjesto Googlea nude Yandex

Autor: Bernard Ivezić , 18. studeni 2013. u 18:00
Yandex je zapravo ruski Google koji je po karakteristikama, načinu korištenja i načinu funkcioniranja vrlo sličan Googleu

Google je najpoznatija tražilica na svijetu, ali na nizu tržišta nije najveća i tu su priliku prepoznali u osječkom Escapeu.

Ono što je internetska tražilica Google u Hrvatskoj, u Rusiji, Ukrajini i Bjeloruisiji te sve više Turskoj to je Yandex, u Kazahstanu Mail.ru, Palestini Al-Watan, u Kini Baidu, Južnoj Koreji Naver, a na Tajvanu Yahoo. U Švedskoj je pandan Googlea vrlo popularna lokalna tražilica Enrio, Češkoj Seznam, a Sloveniji Najdi.si.

U SAD-u i Kanadi uz Google dobar dio tržišta drže Yahoo i Bing. Damir Podhorski, vlasnik i direktor Escape studija za internetski marketing i oglašavanje iz Osijeka kaže da ih je upravo to ponukalo da prošire ponudu na ruski Yandex, koji je ove godine postao četvrta najveća tražilica na svijetu."Ono što u Rusiji čini razliku je što Yandex bolje razumije ruski jezik od Googlea što je jako bitno s obzirom da jedna riječ na ruskom ima nevjerovatnih 166 jezičnih varijanti", kaže Podhorski.Navodi da Yandex zbog toga u Rusiji drži 70 posto tržišta, dok ostatak otpada na Mail.ru, Google i druge konkurente.

Direktor Escapea kaže da Yandex prati trendove pa tako kao i Google ima vlastiti internetski preglednik Yandex.Browser pandan Googleovog Chroma."Tražilica Yandex je zapravo ruski Google koja je po svojim karakteristikima, načinu korištenja i načinu funkcioniranja vrlo slična Googleu, a usluga Yandex.Direct njihova verzija Google AdWordsa", kaže Podhorski.Escape studio prva je hrvatska tvrtka koja surađuje s Yandexom nudeći usluge hrvatskim izvoznicima i turističkim agencijama, ali i ruskim tvrtkama. Trenutačno im je najveći oglašivač na Yandexu ruski TUI, koji je tamo treća turistička agencija po veličini. Podhorski ističe da je vrlo zadovoljan suradnjom s Yandexom. Kaže da ga u mnogome može usporediti s Googleom, čiji je također partner.

"U upravljanju oglasima Yandex.Direct je malo primitivniji, jer nema toliko funkcionalnosti i opcija za fino podešavanje kampanja kao Google AdWords, ali primjerice rezultati koje ostvarujemo u Yandex.Directu nekada znaju biti puno bolji nego u Google AdWordsu", ističe Podhorski.Smatra da je to zato štoRusi imaju mnogo povjerenja u Yandex. Dodaje ipak da sve kampanje u Rusiji svejedno kombiniraju i na Yandexu i na Googleu.

Komentirajte prvi

New Report

Close